מאין DATA- קרדיט- בילי רגב
מאין DATA- קרדיט- בילי רגב
מאין DATA- קרדיט- בילי רגב
מאין DATA- קרדיט- בילי רגב
מאין DATA- שאטרסטוק
מאין DATA- שאטרסטוק
הודעה לעיתונות

"מאין DATA" - כנס ראשון מסוגו בבית אבי חי על אנושיות בעידן של חדשנות טכנולוגית, ימים שני - שלישי 24-25/6

השפעתן של הטכנולוגיות החדשות על בני האדם מותנות אומנם בהקשר גאוגרפי, תרבותי וחברתי אבל מטבען ההשפעה הזו גם טובה וגם רעה בעת ובעונה אחת, או כפי שניסח זאת מנכ"ל חברת אפל טים קוק: על אף שהטכנולוגיה מסוגלת לעשות דברים אדירים, היא לא רוצה שום דבר. אנחנו מחליטים כיצד להשתמש בה.

בכינוס ראשון מסוגו שיתקיים בשבוע הבא (ימים שני-שלישי, 24-25/6), בבית אבי חי ינסו הדוברים והדוברות בו להסביר איך מושפעת האנושות בכלל ותושבי מדינת ישראל בפרט מהחדשנות הטכנולוגית ששוטפת את חיינו.
בכינוס המתקיים תחת הכותרת ''מאין DATA" ישולבו הרצאות, דיונים ומפגשים לצד תצוגה של ההיבטים הפרקטיים של כמה המצאות ואביזרים וכן ישולבו בו מיצגים, מחזה ומופע מוסיקלי המבוסס על ביצועים אלקטרוניים.

אחד המפגשים בכינוס בהשתתפות פרופ' אבינועם רוזנק ופרופ' אורלי שנקר, בהנחיית אמילי עמרוסי, ישאל מה הופך אותנו לאנושיים? ובמפגש אחר- ברוח הבחירות המתקרבות - יבררו המשתתפים האם עדיין יש לנו חופש בחירה בקלפי, או שכולנו בעצם סוג של בוטים.

הרצאה נוספת של ד"ר מיכה גודמן - תביא מבט חדש על יחסי אדם-טכנולוגיה. דיון אחר יוקדש לאדם הישראלי והיהודי בעידן החדש: האם השבת תשמור עלינו מפני הטכנולוגיה? (בהשתתפות רחלי פרנקל, פרופ' דרור פיקסלר, הרב אמנון דוקוב ויהודה יפרח); שיחה נוספת עם עו"ד יהונתן קלינגר תעסוק בזכויות אדם ופרטיות וכמו כן יתקיים דיון בהנחיית דרור גלוברמן ובהשתתפות הרב יובל שרלו וד"ר תומר שדמי שיברר האם ניתן לגבש קוד אתי –ישראלי לבינה מלאכותית.

לאורך שני ימי הכינוס יתקיימו מיצגים של בוגרי תואר שני מהחוג לעיצוב תעשייתי בבצלאל שיציגו בתערוכה יוצאת דופן רעיונות ואלטרנטיבות למידע הקיים וליחסי הגומלין בין המידע לתודעה. כך למשל, יוצגו בתערוכה מוצרים שיכולים להיטיב עם השינה בעזרת מיטה עם חיישנים: מדפסות שיודעות להדפיס חלומות ומסיכה של מציאות מדומה המסייעת לפתח אמפתיה לחולי אלצהיימר.

בנוסף, יעלה מופע של מחזה יחיד מאת מאיר אריאל שהיה גנוז עד כה: "יש תורם!", שמו שיבוצע ע"י יונתן בלומנפלד. מדובר במחזה שמאיר אריאל כתב בהשראת אלבומו המופתי "רישומי פחם" ושבו הוא העלה הרהורים על עבדות הנפש, מאסר הנשמה וצמצום רוח האדם בעולם המודרני, התעשייתי והטכנולוגי. המחזה הועלה פעם אחת בלבד לפני למעלה מעשרים שנים וכתב היד שלו נעלם, עד שלאחרונה הוא נמצא ע"י בני משפחת אריאל והם שהעבירו אותו לבית אבי חי. צורך עיבוד והפקת המחזה.

מופע הנעילה של הכינוס "מאין DATA" יהיה בשיחה של השדרנית לבנת בן חמו עם אסף אמדורסקי על יצירה מוסיקלית בעידן דיגיטאלי עם ביצועים אקוסטיים ואלקטרוניים למיטב משיריו של אמדורסקי.

פרטים על הכינוס, התערוכה והמופע באתר בית אבי חי: www.bac.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.