לא יכולתי אחרת מאת צילה דגון
לא יכולתי אחרת מאת צילה דגון
הודעה לעיתונות

להתחיל בכל גיל: שנה חדשה נפתחת עם ספר חדש - 'לא יכולתי אחרת' מאת צילה דגון

ספרה החדש והשישי של צילה דגון, בהוצאת ספר לכל, יוצא זה עתה לאור, ומציג סיפור אהבה יוצא דופן וייחודי של אישה, שבכוח רצונה ונחישותה, על אף גילה המתקדם , מצליחה לגבור על מכשולים ולנתב את דרכה קדימה. הספר מרתק וסוחף את הקורא.

הסיפור מובא מפרספקטיבה של זמן ומקום ,כשהגיבורה נזכרת בעברה, דרך דמויות מסעירות ומרתקות.
אהבה מוזרה נרקמה בין בת המושבה הצעירה לגבר השרמנטי, הזר והמבוגר שהגיע לראש-פינה מארגנטינה עם בתו הקטנה ונשא אותה לאישה.
'לא יכולתי אחרת', מתאר גיבורת הספר שברחה מהארץ ונעלמה לאחר מות בעלה, כשהיא מותירה מאחור עשרות שנות נישואים כאובים. אהבתם נעה בין מסירות ואכזבה. מחלתו הופכת את החיים לכואבים ואכזריים.
במהלך מנוסתה היא חוצה גבולות ויבשות, מגיעה למחוזות מרתקים ופוגשת אנשים קסומים המעניקים טעמים חדשים לחייה בחיפושיה אחרי האושר המיוחל.
רוחל'ה אישה גאה ונשית שמעולם לא עזבה את הארץ מגיעה אל מחוזות קסומים אחרי מסכת כאובה של חיים לצד בעל סכיזופרן ואלים לפרקים, שנפטר אחרי 30 שנות נישואים וכשהילדים עזבו כבר את הבית.
צילה מפגישה את הקוראים עם אנשים, נופים, תרבויות שונות ועלילה מסתעפת , שסופה מפתיע.
היא נודדת בין יוון, אירלנד וחופים נידחים אליהם היא מגיעה בהפלגה עם תיירים זרים. וכל אותן שנים היא נשארת נאמנה לאמונה שלה כי לצד המר אפשר למצוא גם את המתוק.
סיפור חייה של רוחל'ה נחשף באמצעות שולינקה, בתה של חברתה הטובה, המגיעה לאי לצורך מחקר ימי ושם היא פוגשת אותה באקראי . בגיל 70 היא מגעה לכפר נודיסטים באי בודד באוקיינוס הצפוני שהופך לביתה ושם היא מממשת את עצמה ועצמאותה כשהיא חוזרת לצייר ולגדל עיזים , כמו בראש פינה, לצד פיטר, בן זוגה הצעיר ממנה בעשר שנים.

אירועים בלתי צפויים ומסעירים עוברים על גיבורת הספר הבועטת במוסכמות ובדרכה הייחודית והנחושה מנתבת את דרכה. עלילת הספר וגיבוריו הם פרי הדמיון. הוויית החיים ומרבית המקומות, המראות והנופים לקוחים מהמציאות.

בשפה עשירה וברגישות רבה כותבת צילה דגון סיפור חיים מיוחד ומרתק החושף בפני הקורא לבטים אישיים מורכבים המותירים חומר רב למחשבה.
זהו ספר שונה, מסקרן ומותח עד סופו המפתיע.

צילה דגון, ילידת ישראל 1944 , תושבת רמת השרון , נשואה לצבי מעל 50 שנה. אם לשלושה וסבתא ל-10 נכדים. עבדה כגננת במשך 30 שנה עד שפרשה. כתבה תכניות לימודים למשרד החינוך ולערוצי טלוויזיה , בתכניות ילדים. פעילה ציבורים שתורמת רבות לקהילה.
כותבת למבוגרים, ילדים ונוער.
לא יכולתי אחרת הוא ספרה השישי למבוגרים . דגון מטיילת ברחבי העולם בעקבות גיבורי ספריה, במטרה להציג לקוראים תיאורים אותנטיים ואמינים באמצעות חוויותיה האישיות .
דרך חייה וכתיבתה של דגון אפשר ללמוד רבות. המסר בעצם הוויה וסיפוריה הוא אחד וחשוב עבורה מאד, ולצערה לא עוסקים בו רבות - נשים הן נשים בכל גיל. לאישה חשוב לשמור על נשיותה, חיותה, נוכחותה, רצונותיה ותשוקותיה.
נשים בגילאי 'סבתאות' הן עסוקות, נראות מצוין, עושות כושר, שומרות על טיפוחן ועיסוקן, ומלאות בעשייה ותשוקה לחיים ולאחרים. חשוב לה לעורר מודעות לנושא זה שכן לפעמים החברה מתייחסת לנשים מגיל מסויים כשקופות ולא רלוונטיות, וזה כלל לא מוצדק לדעתה.

את הספר החדש 'לא יכולתי אחרת' ערך דר' ב. דקל
בהוצאת ספר לכל (הספר מופץ ברשת סטימצקי , צומת ספרים וברשתות נוספות)
לפרטים וראיונות : רותי ארן, 054-7634794

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יח"צ גורר יח"צ – רותי ארן.