מפרסם: ציפי לוין
תאריך: 18/09/2019 09:52
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

אנחנו שבקרוב נהיה ספר שירים משותף לאבישר וסיון הר-שפי בהוצאת משיב הרוח

ציפי לוין יחסי ציבור
רח' סוקולוב 52 א' תל אביב 6228406
טל' 036042210 פקס 035467465 פלאפון 0505400379
[email protected]

אנחנו שבקרוב נהיה
ספר שירים משותף
לאבישר וסיון הר-שפי
מלווה בציוריה של סיון הר-שפי
חוט הכסף – סידרה לשירה חדשה
הוצאת משיב הרוח
*****
116 עמודים, 95 ש"ח

נס
כְּמוֹ נִסֵּי הַמִּדְבָּר,
אֲנִי מְגַלָּה
שֶׁאֵינֶנִּי בָּלָה בְּעֵינֶיךָ
כָּל הַשָּׁנִים הַלָּלוּ
חִנְּךָ לֹא כָּלָה
וְכִי יָדֵינוּ עוֹשׂוֹת
אַהֲבָה גְּדוֹלָה

המשוררים סיון ואבישר הר-שפי יוצאים בספר שירה משותף של זוג על זוגיות משלביה הראשונים אל האהבה ולאורך המסע המשותף אל עומקי היחד. מניצני הכיסופים, הצמיחה, המלאות ועד בשלות ופירות.
שירת אהבה הצומחת באותו בית. על גווניה וקולותיה, מעלותיה וגם מורדותיה.

חדשים
בַּמָּקוֹם הֶחָדָשׁ,
הָאֵיבָרִים נִגְלִים
וְהַלֵּב מִסְתַּתֵּר.

כָּךְ בּוֹנִים קֵן:
בְּפִי אֲנִי אוֹחֶזֶת
קַרְנֵי שֶׁמֶשׁ אַחֲרוֹנוֹת
עִם רִאשׁוֹנוֹת
מְרַפֶּדֶת שָׁעָה
שֶׁהִיא לֹא יוֹם וְלֹא לַיְלָה

צוֹפֶנֶת לְךָ אֲ נִ י
שֶׁעֲדַיִן אֵינֶנִּי,
אֲ נַ חְ נ וּ
שֶׁבְּקָרוֹב נִהְיֶה.

סיון הר-שפי היא דוקטור לספרות עברית (אוניברסיטת בר-אילן) ועורכת עם בן-זוגה המשורר אבישר הר-שפי את כתב העת הספרותי "עתר". כמו בספר זה, גם ספריה הקודמים: "גלות הלויתן" (2005), ו"תהילים ליום רעש" (2010) ראו אור בסדרת "רתמוס" של הוצאת הקיבוץ המאוחד, וזיכו אותה בפרס הרי הרשון של האוניברסיטה העברית (תשס"א), פרס אקו"ם (תשס"ג), פרס שרת החינוך (תשס"ד) ופרס היצירה על שם ראש הממשלה (תשע"ב). מתגוררת בתקוע, נשואה למשורר אבישר הר שפי ואם לחמישה.

משבחי הביקורת:
"הר-שפי היא משוררת בעלת קול אישי מקורי ומגובש, עמוק צלול ונפלא, שכתבה כמה מן השורות היפות והמעניינות ביותר בשירה העברית של העת האחרונה"  
   ארז שוייצר, הארץ

"סיון הר-שפי היא משוררת מצוינת משום ששיריה מבוססים על מודעות רגשית ולשונית מתמדת, עדינה וחכמה מאוד, המתייחסת לקונפליקט הגדול של חייה: למתח בין נאמנות למסורת לבין הצורך להתחדש ולהתחיות. מעלה נוספת של שירתה – היא להשכין שלום: שלום בין קודש וחול, אישה וגבר, אלוהים פטריאכלי ומאמינה פמיניסטית, שירתה היא שירת חיים ושלום".                                                   אלי הירש, ידיעות אחרונות

"הר-שפי היא זלדה של הדור הזה. קולה הפואטי אישי ומקומי מאוד, ויש בו הוויה דתית עמוקה. כמו לזלדה, יש בה כוח לשבות בקסמה אוהבי שירה באשר הם. זו שירה של אישה שתורתה יונקת ממקורות חז"ל וחסידות, תנ"ך וזוהר, ואלה הופכים אישיים מאד... דווקא כשקול אישי מזדכך מאוד, הוא יכול להפוך אוניברסלי – וקסם זה אכן מתרחש ב"תהלים ליום רעש".                                                               חנה פנחסי, ynet יהדות

 "המשוררת סיון הר-שפי היא תקוות הספרות העברית, ואינני ציני בכותבי זאת" 
  רן יגיל 

אבישר הר-שפי הוא דוקטור לספרות הקבלה (אוניברסיטת בר-אילן). מלמד קבלה, חסידות וספרות. עורך עם בת זוגו המשוררת סיון הר שפי את כתב העת עתר ואת האנתולוגיה להגות וסיפורת חסידית. הוא ממקימי בית המדרש 'זהר חי', תלמידם של הרב שג"ר והרב מנחם פרומן זכרם לברכה. היה מעורכי כתב העת לשירה "משיב הרוח".
תושב תקוע, נשוי למשוררת סיון הר-שפי ואב לחמישה. 
פרסם שני ספרי שירה:
ספר שיריו הראשון סוסי אש, ראה אור ב 2005 בהוצאת שוקן. 
ספרו השני  אל אשר לו אחוזת הארץ ראה אור בעריכת בנימין שבילי ב"הוצאת 62 " שייסדו המשורר בנימין שבילי והסופרת סמדר הרצפלד. 

ספרו מלכין קדמאין: הבריאה וההתגלות בספרות האידרות של הזוהר ראה אור בהוצאת כרוב.

משבחי הביקורת:
"אבישר הר-שפי ... הגיש לנו ספר מלוכד, מגובש, אחד במהותו ואחד בלשון-המראות שהוא יוצר ... נסתפק במבט-על אחדותו של הספר ועל הרוח משיבת-הנפש המנשבת ממנו ... אבישר הר-שפי התיך למטבעות מילוליים, בעלי ברק וצלצול, את עולמו של הניאו-חסיד הארצישראלי ... זהו ספר של תהומות, של תעצומות, של אנרגיות ואש שיש להן כיסוי ... 'סוסי אש' הוא ספר מרגש, כן ויפהפה." מהמחסן של צור ארליך

"שירתו של אבישר הר-שפי בספרו השני ' אל אשר לו אחוזת הארץ' מעמידה עולם הנשען על חווייה, על עולם רגשי, עמוק ואינטנסיבי, שלשונו פנימית וכמעט חידתית."
בכל סרלואי, מקור ראשון

"על 'אל אשר לו אחוזת הארץ' ... "כתיבה לירית, עשירה וכובשת."
ניוז 1, אדלינה קליין משוררת, מבקרת ופובליציסטית

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציפי לוין.