הודעה לעיתונות

בשעה טובה, נחנכה הבאר העתיקה המשוחזרת בבענה

בשעה טובה, נחנכה הבאר העתיקה המשוחזרת בבענה

בסוף השבוע האחרון נחנכה רשמית הבאר העתיקה ביר א שארק (הבאר המזרחית) בבענה בנוכחות ראש מועצת המכהן של בענה, עלי חליל וראש המועצה הקודם- עבאס תיתי. ערמות גדולות של אשפה פונו מהבאר העתיקה שהפכה עם השנים למזבלה ושימשה כתחנה להשלכת פסולת ושריפתה באופן לא מבוקר, מה שהיווה מטרד כבד עבור התושבים.

אשכול בית הכרם בשיתוף המועצה המקומית בענה ופורום התושבים למען הסביבה יזמו פרויקט לשיקום הבאר וסילוק מטרדי האשפה שהיו סביבה, זאת בתמיכת המשרד להגנת הסביבה, במסגרת התכנית: סביבה שווה. גופים רבים התגייסו לקדם במהירות את תכנון השיפוץ של סביבת הבאר ושיחזור ייעודה המקורי כאתר קהילתי מרכזי במסורת הכפר, אשר שימש משך דורות לשאיבת מים לשתייה, למפגשים חברתיים ולהשקיית העדרים הצמאים.

רונית עובדיה מנכ"לית אשכול בית הכרם אמרה באירוע כי ניקוי המרחב תורם לרווחת כלל התושבים באזור. "מניעת שריפות אשפה והשבת שכיות החמדה לאזור מסייעים לנו לקדם את איכות החיים הן של תושבי בענה, הן של תושבי הישובים הסמוכים והן עבור התיירנים והמבקרים. היעד הבא הנו לגרום לתושבים לפקוד את המקום ולהנות מפרי עבודת השיקום והשחזור. רק תחושת שייכות עמוקה ותנועה ייצרו את העניין הדרוש בכדי להשאיר את האתר פעיל ונקי וידחו פעילות לא רצויה במקום. אני מודה לכל מי שנטלו חלק במשימה. נמשיך לתכנן ולבצע פעילויות נוספות דומות בקרוב מאוד," אמרה עובדיה.

ניתן לקבל תמונות במשרד אופיר שפיגל
[email protected]
www.ofirpr.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל.