הודעה לעיתונות

ערב חשיפה למשפחות אומנה: להיות משפחת אומנה באמונה

להיות משפחת אומנה באמונה

ערב חשיפה ייחודי לשירות האומנה של א.ד.נ.מ. יתקיים ב- 3.2.20, בשעה 20:00 במרכז קהילתי דנוור בלוד, בשיתוף עיריית לוד והגרעין התורני בלוד

"להכניס ילד זר למשפחה, לגדל אותו לזמן בלתי מוגדר כאילו הוא שלך, ובכך לעזור להורה אחר לגדל את הילד שלו – זוהי למעשה תמצית האומנה, כשהידיעה שהתרומה והעשייה שלך לאותו ילד כל-כך גדולה ומשמעותית, ששווה את הכל", אומרת נירה (שם בדוי), אם אומנת מאזור השפלה, לילד בן 8 שגדל אצלה מזה כשנתיים.

לדברי נירה, הרעיון לקחת ילד לאומנה בא לאחר פטירת אימה, כשהבינה שהייתה ברת מזל לגדול עם הורים כאלה, בזמן שיש ילדים שאין להם הזדמנות בחיים ואינם ברי מזל כמוה, אינם זוכים להורות מיטבית, ולכן צריך לתת להם צ'אנס בחיים. "מאותו רגע, שהחלטתי שזה הייעוד שלי, להיות משפחת אומנה, עברתי תהליך, במסגרתו בודקים יציבות כלכלית, מסוגלות הורית, יכולות, העדר רישום פלילי ועוד, אבל כל זה שווה. להיות הורה אומנה זה הרבה השקעה, אבל לראות את הילד, שעבר כל-כך הרבה עד שהגיע אלי, מתפתח, משלים פערים, מחייך, מאושר – אתה מבין ויודע שעשית משהו משמעותי עבורו, כמו גם עבור הילדים הביולוגיים שלנו, שלמדו מהי נתינה, מהי התמדה ומה המשמעות של לתת לאחר, לפתוח עבורו את הלב", היא אומרת.

כמו נירה יש כיום 3,500 משפחות אומנה בישראל, המגדלות כ-4,000 ילדים. הצורך במשפחות אומנה רק הולך וגדל ולשם כך מקיים ארגון א.ד.נ.מ. – הבית לילדים ולמשפחות אומנה, האחראית מטעם משרד הרווחה על איתור וליווי משפחות וילדי אומנה במרכז הארץ ובצפונה, ערב חשיפה לגיוס משפחות אומנה במרכז הקהילתי דנוור בלוד.

בשיתוף האגף לשילוב חברתי בעיריית לוד והגרעין התורני בעיר יקיים ארגון א.ד.נ.מ מפגש מרתק עם עולם האומנה, במסגרתו יוקרן הסרט "אסירת תודה" (בימוי שחר סגל ואילן דה-פריס), כשלאחריו תספר יוצרת וגיבורת הסרט, סיון תמרי שמואלי, על החיים כילדת אומנה, הפחדים, הכמיהה לשייכות והרצון להציל ולמצוא בית לילדים נוספים. "הפער בין המקום בו גדלתי עד גיל חמש למקום בו גדלתי והתבגרתי הוא כל-כך גדול, שקשה לעיתים, גם לי, לתפוס את הקצוות האלה....", אומרת סיון.

עוד יספרו במהלך הערב משפחות אומנה מלוד והסביבה, המלוות על-ידי ארגון א.ד.נ.מ., על תהליך האומנה שלהן, ישתפו מעולמם האישי על האתגרים והמשמעות באומנה ויענו לשאלות.

אפרת נוי, מנכ"לית הגרעין התורני בלוד: "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה והערב המשותף שיצרנו עם אדנמ בתחום האומנה. ישנם אנשים רבים שמחפשים את הדרך שלהם לתרום לעולם, ואומנה היא דרך מופלאה, שלא מתאימה לכל אחד, אך עצם החשיפה שלה חשובה, ותפקידנו הוא להנגיש לציבור דרכים נוספות להוספת טוב בעולם, כי כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו".

מנהלת האגף לשילוב חברתי בעיריית לוד, עו"ס אורלי דהן, אומרת כי לא במקרה בחר ארגון אדנמ, שהוא ארגון ותיק ומקצועי, בעיר לוד, לקיים ערב שכזה, "בזכות ההרכב המיוחד והייחודי של אוכלוסיית העיר, המתאפיין ברוח ההתנדבות והנתינה שלו", אמרה. "זו הסיבה שראש העיר, עו"ד יאיר רביבו וחבר המועצה, מחזיק תיק הרווחה, עו"ד מאיר אסולין, נתנו ברכתם וחסותם לקיום ערב זה בעיר, כי המוטו שלנו הוא שנתינה של האזרחים לחברה תחזור אליהם בסופו של דבר, ולכן אנו מעודדים משפחות לשמש כמשפחות אומנה".

האירוע יתקיים ביום שני, ח' בשבט תשע"ט, 3 בפברואר, בשעה 20:00 במרכז קהילתי דנוור, רח' דיזרעאלי 13 בלוד. הכניסה חופשית.

משפחות המעוניינות להצטרף למשפחת א.ד.נ.מ. - הבית לילדים ולמשפחות אומנה ולפתוח את ביתן וליבן מוזמנות להתקשר לטלפון 4561*.

לפרטים נוספים: דוד גולן, דובר אדנמ - 050-5702070

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דוד גולן - אסטרטגיה ותקשורת.