לוגו טרי ניישנס
לוגו טרי ניישנס
הודעה לעיתונות

יום האהבה הוא נפלא אך גם גורם לנזק סביבתי כבד

גידול פרחים והמשלוח שלהם ביום האהבה משחרר 3 ק"ג של פחמן דו חמצני לכל פרח!
ארגון Tree Nation מציע לישראלים חלופה: שתלו עץ כאות אהבה לבן/בת הזוג ולכדור הארץ וקזזו באמצעותו 250 ק"ג של פחמן דו חמצני

יום האהבה הבינלאומי חל השנה בסמוך לט"ו בשבט, בתאריך 14 בפברואר 2020. דווקא בשל הסמיכות הזו חשוב לדון בהשפעה הסביבתית של היום הזה. תעשיית ייצור הפרחים העולמית מוערכת בשווי של כ-64.5 מיליארד יורו, כאשר רוב הפרחים נשלחים ברחבי העולם ביום האהבה ובמקום השני מגיעים חג המולד/ חנוכה. אומנם תעשייה זו מספקת מקומות עבודה רבים במדינות מתפתחות, אך היא גם יוצרת נזק סביבתי. רוב הפרחים מיובאים ממדינות אחרות, כאשר ישראל נמנית בין המדינות המייצאות את מספר הפרחים הגדול ביותר לצד הולנד, קניה וקולומביה, מה שמגדיל את פליטת ה2CO ותורם לנזק הסביבתי, המוערך ב-3 קילו של פחמן דו חמצני לכל פרח (!). מעבר לנזק הנגרם כתוצאה משינוע וקירור, ישנה גם השפעה סביבתית כמו צריכת מים ושטח וייצור בחממות.

Tree Nation, פלטפורמה גלובלית-חברתית לשתילת עצים בקליק, נולדה כדי להעלות את המודעות לאיום של בירוא היערות ברחבי העולם. בירוא יערות מתרחש בעולם כולו ומשפיע על גורמים רבים כמו אקלים, ריכוז הפחמן הדו-חמצני באטמוספירת כדור הארץ ועוד. Tree Nation מציעה 174 פרויקטים של שתילת עצים ב-33 מדינות שונות ברחבי העולם ועד עתה נשתלו בזכותה 5 מיליון עצים. רק מתחילת 2020 נשתלו כבר יותר מ-130 אלף עצים. עץ בודד יכול להיות שווה ערך לקיזוז של 250 ק"ג פחמן דו חמצני במהלך חייו.

"אם אתם רוצים להראות למישהי או למישהו שאתם אוהבים אותם אתם לא חייבים להזיק לסביבה. אלטרנטיבה ידידותית יותר היא לשתול עצים בעזרת פלטפורמות ואתרי אינטרנט כמוTree Nation - זוהי מחווה סמלית יותר שמבטאת אהבה גם לכדור הארץ. מה עוד שעץ במתנה מאריך חיים הרבה יותר מפרחים באגרטל..", כך מסר מקסים רנאודין, מייסד ומנכ"ל החברה. Tree Nation החלה לפעול לאחרונה במשותף עם משרד יחסי הציבור שחר תקשורת שיווקית, הפועל כחלק מרשת סוכנויות יחסי הציבור של Brands2Life העולמית, מתוך מטרה לקדם את פעילותה גם בישראל.

ליז רוזנבלט, מנכ"ל שחר תקשורת שיווקית, נציגת Brands2Life בישראל: "כולנו צריכים למלא את חובתנו כאזרחים בכדי לשפר את הסביבה שלנו, באמצעות הבנה כי לפעולות שלנו יש השלכות. בתקופה בה המרוץ כנגד שינויי האקלים מגיע לנקודה קריטית, לא היינו צריכים לחשוב פעמיים כדי להסכים להצטרף לפרויקט החשוב ולסייע במטרה נעלה זו. במסגרת הקמפיין, אנו מזמינים את כל הישראלים לשתול עץ באחת מ-33 מדינות ברחבי העולם ולסייע למימוש היעד של 1 מיליון עצים בשנת 2020".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שחר תקשורת שיווקית.