קרדיט לצילום : ניב
קרדיט לצילום : ניב
קרדיט לצילום: יונית צדוק
קרדיט לצילום: יונית צדוק
הודעה לעיתונות

שמלת כלה אקולוגית- לייצור שמלת כלה ייחודית מחומרים ממוחזרים

האביב בפתח ואיתו מתחילה "עונת החתונות" ,בדר"כ הדבר שהכי מעסיק את הכלה זו השמלה ובין כל ההכנות מסביב, להכנות של שמלת הכלה שמור מקום של כבוד.
נשים רבות יודעות בדיוק מה הן רוצות אך אילוצי תקציב או הכתבות האופנה כאלו ואחרות ששולטת בשוק לא תמיד נותנת להן את המענה המדויק לרצונותיהן.
שמלת כלה אקולוגית באה לענות על הצורך הזה של דיוק, תוך התחשבות בסביבה , עלות נמוכה יחסית ותפירה שהיא ממש פיסול על הגוף נעשית על הכלה בתהליך משותף מול הראי ומותאמת בדיוק לגוף ולרצונות שלה הכלה, תוך התחשבות בעניני דימוי גוף סגנון מידות ואופי הכלה.

אז מה זו בעצם שמלה כלה אקולוגית ?

שמלה כלה אקולוגית היא שמלה שנתפרת על בסיס של שמלה ישנה כלשהיא, זו יכולה להיות שמלת כלה של אמא או חברה או סתם שמלת יד 2 , זו יכולה להיות שמלת חוף פשוטה לבנה או קומבניזון וזו יכולה להיות כזו שהוזמנה מהאינטרנט, השינויים שיוכנסו בה יהיו לרב מאלמנטים ובדים שירדו משמלות אחרות, כלומר אנחנו נמחזר בדים ותחרות משמלות ישנות, ולמרות זאת לא מדובר בשמלת יד שנייה אלא בשמלה חדשה לכל דבר, שמלה ייחודית לחלוטין שפשוט עשויה מחומרים ממוחזרים.

מה זה אומר ואיך מתבצע התהליך הזה ?

הכלה מגיעה אלי עם שמלת בסיס כלשהי, שמלה לבנה או שמנת, שנסגרת עליה לפחות עד למותן., השמלה יכולה להיות כל שמלה שהתגלגלה אליה לידיים, גם אם זו השמלה הכי מכוערת ולא קשורה אליה בעולם, ביחד נשנה אותה לחלוטין ונהפוך אותה לשמלת החלומות של הכלה.
יהיו לנו שתי פגישות, הראשונה להיכרות ותכנון, היא לוקחת כשעה וחצי ובמהלכה, הכלה לובשת את שמלת הבסיס שהיא הביאה ואני בעזרת בדים ואלמנטים שיש לי בסטודיו וסיכות, משחקת על הגוף שלה ויוצרת שמלות שונות לפי הרצונות שלה והרעיונות שיעלו בסטודיו, שלי, שלה ושל המלוות שלה, שיתוף פעולה פורה ומהנה,
אני משחקת בבדים ובסיכות עד שהכלה אומרת לי שככה היא רוצה להתחתן, בשלב הזה אני מציירת את התוכנית שלנו במחברת מתמחרת את עלות השמלה, העלות תלויה כמובן בכמות החומרים ובזמן שידרש לנו להגיע לתוצאה הרצויה.
פגישה שנייה היא פגישת עבודה, היא כוללת בתוכה את כל המדידות שצריך, ולוקחת יום שלם, אשר בסופו הכלה הולכת הביתה עם שמלה בתפירה מאוד מאוד אישית, שמלה שנתפרה ופוסלה על הגוף שלה מול הראי, תוך שיחה ובדיקה כל הזמן שהכל יוצא לשביעות רצונה,
דברים שמנחים אותי בעבודה הם הרצונות של הכלה הם יותר חשובים מהדעות שלי, לכן אם משהו לא יחמיא אראה לה עוד ועוד דברים מחמיאים, לנסות ולעזור לה להבליט את היופי שלה, אבל אם משהו מחמיא לה אך הוא לא לטעמי, זה פשוט לא רלוונטי, כי כבר אמרו לפני ש"את הכי יפה כשנוח לך" , והשמלה היא שלה ולא שלי.
בעוד שהרבה מעצבים מנסים לשנות את הכלה שתתאים לשמלה אני מקפידה לשנות את השמלה שתתאים לכלה, דבר שנעשה ביום עבודה אינטימי מלא בשיחות נעימות שמאפשרות לי להכיר את הכלה יותר לעומק וככל שאני מכירה אותה אני יכולה להחמיא לה עם השמלה ולדאוג שהיא תהיה שלה במאה אחוז.

הכירו את המעצבת שעומדת מאחורי שמלות הכלה האקולוגיות

שמי בַּהָדְרַה, פירוש השם שלי הוא מבורכת וככה אני מרגישה.
אני אמא לשני מתבגרים מקסימים ונשואה באושר מזה שנים רבות. במקצועי אני תדמיתנית (שרטוט הבגד). כשלמדתי תדמיתנות התחום האהוב עלי היה דיגום חופשי, שזה אומר ליצור את הבגד ישירות על הגוף, וזה מה שאני עושה. אני יוצרת בגדים מאז 1994 ושמלות כלה מאז 2004. עם השנים הדרך שלי התגבשה והעשייה שלי משקפת את ה"אני מאמין"שלי ואת הבחירות שעשיתי בחיי. בתחילת דרכי יצרתי שמלות חדשות, אך בשנים האחרונות אני יוצרת בעיקר שמלות כלה אקולוגיות, ממוחזרות, וממש מפסלת אותן על גוף הכלה, אני אומנית של בגדים, אמנית ECO FASHION, מה שנקרא אופנה בת קיימא, אני משתדלת להיות "אי של שפיות" בעולם הפחות שפוי של תחום החתונות ובהתאם לכך,השמלות שלי הן ידידותיות לסביבה, ממוחזרות, ידידותיות לכיס, מחיר השמלות שלי נע בין 1400 ל 2800 ₪, וידידותית לכלה, כיוון שאני משתפת אותה בתהליך היצירה של השמלה בצורה שלא קיימת בשוק.

לצפייה בסרטונים ותמונות של שמלות "לפני " ואחרי היכנסו לאתר:
https://www.bhadra-ecofashion.com/
דף הפייסבוק של בהדרה : https://www.facebook.com/bhadradi/
0546547272 | [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לילה בן הרוש משרד יחסי ציבור.