תמונה- חתימת הסכם שיתוף פעולה להקמת מרכז חדשנות בנגב לתחומי האג-טק
תמונה- חתימת הסכם שיתוף פעולה להקמת מרכז חדשנות בנגב לתחומי האג-טק
הודעה לעיתונות

אריאלי קפיטל ומועצת רמת נגב מקימים מרכז חדשנות לתחומי האג-טק בהשקעה ראשונית של 5 מיליון דולר

חברת האחזקות אריאלי קפיטל, המנוהלת על ידי אריק בנטוב, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם 'מפעלי רמת הנגב' במועצה האזורית רמת נגב להקמת מרכז חדשנות לתחומי האג-טק שיפעל בתחומי המועצה. המהלך מתוכנן להרחיב את הפוטנציאל הכלכלי של החקלאות המשגשגת באזור ואת יכולות המו"פ החקלאי שפותחו בו במשך עשרות שנים.

אילת טק סנטר (ETC – Eilat Technology Center) בבעלות אריאלי קפיטל, יתכנן ויוביל את הקמתו של מרכז החדשנות שיפעל במו"פ רמת הנגב המרכז לחקלאות מדברית שממוקם ליד אשלים ויתמקד בתחומי ההתמחות של האזור וביניהם: חקלאות, חקלאות מדברית, חקלאות ימית, קנאביס ועוד. בתכנון ובהקמת מרכז החדשנות יושקעו 5 מיליון דולר בהובלת אריאלי קפיטל ובהשתתפות מועצת רמת הנגב ומשקיעים נוספים.

בשלב הראשון של הפעילות יוקם אקסלרטור אג-טק שבמחזורו הראשון צפויים להשתתף 5 עד 10 סטארט-אפים מובילים שייבחרו בקפידה על ידי בכירים מתעשיית החקלאות וההשקעות. כדי לסייע לפריצתם לשוק העולמי, יוצעו ליזמים המשתתפים מספר יתרונות תחרותיים וביניהם: תמיכה כספית בהיקף של מיליוני שקלים, ליווי והדרכה של מומחים טכנולוגיים ועסקיים בתעשיית החקלאות והמזון, גישה למעבדות ולמרכזי מו"פ בתחום, כולל מרכז המו"פ החקלאי של רמת הנגב, גישה ישירה למותגים המובילים בישראל ובעולם בתעשיות המזון והחקלאות, השתתפות בתוכנית לפיתוח עסקי וגיוס השקעות ואפשרויות בלתי מוגבלות לבצע ניסויים טכנולוגיים של הפיתוחים החדשים בשדות החקלאיים של רמת הנגב.

רמת הנגב היא אחד האזורים החקלאיים הגדולים והמשגשגים בישראל ומרכז החדשנות ייהנה מהיכולות הייחודיות שפותחו באזור ויתרום להם בתחומי החקלאות המדייקת והפיתוח העסקי. הידע החקלאי פותח במשך 50 שנה במרכז לחקלאות מדברית (מו"פ רמת הנגב) שבו פועלת תחנת הניסיונות בחקלאות. החוקרים והטכנאים במרכז ביצעו במהלך השנים מאות מחקרים יישומיים במגוון תחומים ובהם: שימוש יעיל במים, פתרון לבעיות משותפות כמו מחלות קרקע ומזיקים, פיתוח מוצרים חדשים לרבות אקלום מוצרים קיימים, פיתוח אגרוטכניקה להעלאת הרווחיות בגידול, ליווי וביצוע הפרויקטים בין לאומיים בתחומי החקלאות המתקדמת ועוד. כלל הפיתוחים שימשו את חקלאי האזור להשבחת הגידולים, להרחבת היבולים ולהפקת ערך כלכלי מקסימלי מהם.

שטחה של רמת נגב הוא הגדול ביותר בישראל - 4.2 מיליון דונם שמהווים כ- 22% משטחה של מדינת ישראל. באזור מגדלים בעיקר ירקות וערך התוצרת החקלאית עומד על כ- 629 מיליון ₪ לשנה. כ-70% מהיבול מיועד לייצוא לשווקים באירופה ובארה"ב. ברמת הנגב פועל גם מתקן להתפלת מים מליחים ממקורות מקומיים, שתפוקתו השנתית 3.5 מיליון קוב מים באיכות גבוהה, המשמשים לצרכי הישובים ולחקלאות.

אור חביב, שותף וראש תחום חדשנות באריאלי קפיטל: "לא בכול יום נוצרת הזדמנות להקים מרכז חדשנות שבכוחו לקדם את תעשיית ההייטק הישראלית ולקדם במקביל חזון ציוני מהותי של הפרחת הנגב. משבר הקורונה הוכיח עד כמה קריטית תעשיית המזון לאנושות ונוצר עתה ביקוש אדיר לפתרונות חדשניים שייעלו את תהליכי הגידול ויגדילו באופן משמעותי את היקף היבולים ואת תוצרי המזון. השילוב בין הידע החקלאי של רמת הנגב והשטחים החקלאיים הנרחבים של האזור לבין התשתית העסקית הבינלאומית של אריאלי קפיטל והניסיון המוכח שלה בהקמת פלטפורמות עסקיות מתקדמות - יצמיח חברות מזון וחקלאות מובילות ברמה הלאומית והבין לאומית".

ערן דורון ראש המועצה האזורית רמת נגב: "הקמת מרכז החדשנות בחקלאות ברמת נגב מהווה בשורה של ממש לאזור כמו גם לסטארט-אפים בתחום החקלאות. הפוטנציאל של פלטפורמת החדשנות בחקלאות הוא אדיר וביחד נביא בשורה גדולה של חדשנות ובטחון תזונתי למדינת ישראל".

יענקל'ה מוסקוביץ' מנהל מו"פ רמת הנגב ומרכז החקלאות במועצה: "כבר שנים רבות שמו"פ רמת הנגב נמצא בחזית העולמית של החקלאות המתקדמת והמחקר החקלאי היישומי. הקמת מרכז החדשנות ברמת הנגב, אשר חובר בפרויקט זה לשותפים אסטרטגיים בעלי ניסיון מוכח בקידום סטארט-אפים, הוא מהלך נדרש במיוחד בימים אלו".

אודות אריאלי קפיטל
אריאלי קפיטל (Arieli Capital) היא חברת אחזקות והשקעות עם משרדים בניו יורק ובתל אביב. לאריאלי קפיטל זרוע חדשנות המנהלת ומשקיעה בפלטפורמות חדשנות, האבים, אקסלרטורים, חברות מסחור אקדמיה וזרוע השקעות המאגדת בתוכה משרדים משפחתיים מהמובילים בארה''ב עם הון כולל של מאות מיליארדי דולרים.

לפרטים נוספים: אורי מאירוביץ', יחסי ציבור אריאלי קפיטל, נייד: 054-6400070

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.