תמונת המחשה- 'דרכון' חסינות מקורונה של חברת פנג'יה
תמונת המחשה- 'דרכון' חסינות מקורונה של חברת פנג'יה
תמונה- עוזי רוזנטל, סגן נשיא בכיר, מנהל חטיבת הממשלה, פנג'יה
תמונה- עוזי רוזנטל, סגן נשיא בכיר, מנהל חטיבת הממשלה, פנג'יה
הודעה לעיתונות

פנג'יה משיקה פתרון מקצה לקצה להנפקת 'דרכון' חסינות מקורונה מבוסס זיהוי ביומטרי

מחזיקי הכרטיס החכם יקבלו גישה חופשית לאזורים ציבוריים כולל טרמינלים של שדות תעופה ומטוסים שנערכים לתיירות הקיץ

חברת פנג'יה (PANGEA) מהרצליה, המתמחה בטרנספורמציה דיגיטלית של שירותים ממשלתיים ועסקיים, משיקה פתרון מקצה לקצה שיאפשר לממשלות להנפיק כרטיס ביומטרי חכם שמעיד כי בעליו אינו חולה במחלת הקורונה או שהוא חסין בפניה.

כרטיס החסינות החכם מהווה מעין דרכון חסינות של בעליו והוא מאפשר לו גישה חופשית לאזורים ציבוריים, ללא כל חשש או אי וודאות שהוא עלול להדביק אנשים אחרים בסביבתו. הוא כולל תמונה ביומטרית של האזרח, חתימה דיגיטלית שלו, שבב והולוגרמה. הוא יכול להיות מקושר באופן מאובטח לבסיסי הנתונים הרפואיים של המדינה וכולל נתונים מוצפנים ומעודכנים על פרופיל הקורונה של בעליו.

הנפקת הכרטיס בכל מדינה תתבצע בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות שלה, בתי החולים וקופות החולים. בימים אלה נערכות כל המדינות לעונת התיירות ומחפשות פתרונות שיאפשרו תנועה מהירה של אנשים לחו"ל ועל כן הנפקת הכרטיס תתבצע בשיתוף פעולה גם עם משרדי התיירות של המדינות, עם שדות תעופה, עם חברות תעופה ועם חברות ביטוח. הנפקת כרטיס מסוג זה מחייבת תאום גם בין המדינות שאזרחיהן נעים ביניהן.

ממשלות רבות, בכללן ממשלת ישראל, שוקלות כיום פרוטוקול קורונה עבור דרכוני החסינות הללו שמגדיר את הבדיקות והתהליכים הנדרשים שהאזרח צריך לבצע כדי להיות זכאי לדרכון, ומציג דרישות שונות לבידוד (אם נדרש) בהתאם למדינה שאליה טס מחזיק הכרטיס או חוזר ממנה (מדינות 'ירוקות' או 'אדומות').

הפתרון של פנג'יה גמיש ויכול לתמוך בפרוטוקול של כל מדינה, כולל בפרוטוקול המתגבש בימים אלה בישראל. זאת באמצעות מנוע מתקדם מבוסס חוקים שבודק התאמת כל תרחיש לפרוטוקול. יתירה מזאת, המנוע מאפשר שינוי דינמי ובזמן אמת של הכרטיס ברגע שמדינה כלשהי החליטה על שינוי במדיניות הקורונה שלה לאור נסיבות משתנות – ושינתה לצורך כך את הפרוטוקול שלה.

פנג'יה מנהלת בימים אלה מגעים עם מספר ממשלות לתיאום הפעלת הכרטיס החכם שלה במדינותיהן.

עוזי רוזנטל, סגן נשיא בכיר, מנהל חטיבת הממשלה, פנג'יה: "הצורך לפתוח את הכלכלה הוא קריטי ואף קיומי, אך הוא מחייב כל מדינה לאמץ פתרונות מתקדמים שיצמצמו את הסכנה להדבקה המונית. לדוגמה, שיטת הבידוד של 14 יום לאחר טיסה איננה מעשית כשמדובר בתיירות המונית של עשרות מיליוני אנשים ובאנשי עסקים שזמנם דחוק ויקר. דרכון החסינות שפיתחנו מאפשר ליצור מרחבים סטריליים שבהם אין סכנת הידבקות ובהם אלפי אנשים יוכלו לשהות ולבצע כל פעילות ללא כל חשש. אין ספק, שהכרטיס הוא המפתח לפתיחת השמים ולתנועה המונית של מיליוני תיירים ואנשי עסקים ממדינה למדינה, כולל שהות בטוחה בטרמינלים ובמטוסים". רוזנטל הוסיף כי "משרדי הבריאות במדינות השונות הם בדרך כלל הגורם הקפדני ביותר שיש לשכנע ביעילות הטכנולוגית של הפתרון. האפשרות לשנות בזמן אמת את מפרטי המערכת בעקבות שינוי מדיניות הקורונה הוא ללא ספק גורם מרגיע שיעודד משרדי בריאות לאמץ את הפתרון. אין ספק, שצפויות התפתחויות רבות במחלה ומדינה שתשקיע בפתרון מסוג זה תוכל להפעיל אותו בכל הנסיבות החדשות שייוצרו".

בשלב הבא מתכוונת פנג'יה להרחיב את יכולות כרטיס הקורונה ולהפוך אותו לפספורט רפואי מלא שיכיל את כל המידע הרפואי של האזרח. למעשה הוא יהפוך לתיק רפואי ווירטואלי שיציג את מלוא המידע הרפואי בכל תחנה רפואית: אמבולנס, מגן דוד אדום, חדר מיון, מחלקות בבית החולים ועוד. כיום, בתי החולים וקופות החולים אינם מקושרים ביניהם והטיפול במאושפזים מתבצע ללא המידע אודות ההיסטוריה הרפואית שלהם. הכרטיס שפנג'יה תפתח יפתור בעיה כאובה זו ויאפשר טיפול מהיר יותר איכותי יותר ומאובטח בכל מקום. בנוסף, הכרטיס יוכל לשמש כפנקס חיסונים בינלאומי, ויחליף את הפנקס הידני הצהוב שכולנו מכירים.

פנג'יה הוקמה בשנת 1995 והיא מתמחה בפיתוח טכנולוגיות ובאינטגרציה של פתרונות שמיועדים לטרנספורמציה דיגיטלית של שירותים ממשלתיים ועסקיים ברחבי העולם. תחומי הפעילות שלה כוללים: זהות דיגיטלית, שירותים דיגיטליים ופתרונות אבטחה דיגיטליים.
פנג'יה מעסיקה כיום כ-155 איש, 65 מהם בישראל והיתר במשרדיה הפרוסים בארה"ב, דרום ומרכז אמריקה ואפריקה. מחלקת המו"פ של פנג'יה כוללת יותר מ-20 מומחים וביניהם מדעני נתונים, מומחי אלגוריתמיקה, ניתוח דימות ועוד. בימים אלה מגייסת החברה מומחים נוספים הן לפרויקט הכרטיס הרפואי והן לפיתוחים מתקדמים נוספים עבור השוק העולמי.

לפרטים נוספים:
אורי מאירוביץ', יחסי ציבור פנג'יה בישראל ובעולם, נייד 054-6400070

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.