עטיפת ספר
עטיפת ספר
הודעה לעיתונות

מאדריכלי הסכם אוסלו, יאיר הירשפלד, למו"ל נתנאל סמריק מצהיר: תומך חד משמעית בהסכם ישראל עם מדינות המפרץ.

היום מושק ספרו החדש והמסקרן שכתב הירשפלד במשך שנים עם נכדתו, נעמה קורא.
בספר חושף הירשפלד שבמשך שנים בנה ערוץ הידברות חשאי לאנשי הימין וראשי המתנחלים כדי לבנות גשר לקראת הסכמי השלום הבאים.
היום מציינים בדיוק 27 שנים לחתימת הסכם אוסלו ההיסטורי ב-13 בספטמבר 1995 בבית הלבן בחתימת ביל קלינטון, נשיא ארה"ב, ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ויאסר ערפאת.

לצפייה בראיון של ד"ר יאיר הירשפלד ונכדתו נעמה עם נתנאל סמריק באולפני היציאה לאור, קונטנטו נאו, מוזמן ללחוץ על הסרט המצורף.

הצצה לדברי ד"ר הירשפלד בהשקת הספר החדש שמושק היום "יאוש ותיקווה – ישראל והמזרח התיכון אחרי אוסלו - דין וחשבון אישי :
"ספר זה הוא תוצר של חמש שנות דיאלוג עם נכדתי נעמה. השיחות בינינו החלו כאשר נעמה שאלה אותי האם אני חושב שתהליך אוסלו הגיע למבוי סתום. לא הייתה לי תשובה ברורה וחד משמעית אך עניתי שאנו חווים את השפעותיו של הסכם בכל יום, ביחסינו מול הפלסטינאים ובקשר לכל פעילות מול שאר מדינות העולם. בכל זאת על מנת להתקדם אל עבר הסכם מדיני מרחיב ומטיב יש כנראה לפתח שיטה אסטרטגית חדשה.
האסטרטגיה החדשה שמוצגת בספר מבוססת על ההבנה שהמציאות הפוליטית במזרח התיכון ובעולם היא מציאות משתנה וההבנה החשובה היא לדעת כיצד להתאים את עצמינו אליה תוך כדי שמירה על בטחונה טובתה ומהותה של מדינת ישראל.
הספר מחלק את האסטרטגיה החדשה לחמישה יסודות – תחילה אנו עוסקים עם הקונפליקט הפנימי של המרכז החילוני מול הימין והציונות הדתית. משם הספר ממשיך לניתוח היחס של ישראל מול הפלסטינאים בדגש על קידום המצב קדימה ודיון בתחומים שמסתמן כי יהיה ניתן להגיע לפשרה ורק אחר כל על הנושאים הקשים של הסכסוך. בכדי לתת הבנה ותיקוף לצעדים המוצעים הספר מתרחב לאופי וטיב היחסים עם המדינות השכנות במזרח התיכון לצורך קידום המצב על ידי שינוי ופיתוח יחסי אירופה-ישראל וארצות הברית- ישראל.
במהלך הדיון, נעמה הביעה לעיתים קרובות את הפחדים ואת הספקות שלה שמייצגים לדעתי היטב את הלך הרוח בדור שלה. עם זאת נראה היה שהדור שנולד אל תוך הסכם אוסלו לא איבד את נחישותו להתגייס לעשייה נוספת להשגת עתיד טוב יותר".

לשידור ראיונות שערכו יאיר הרשפלד ונכדתו עם המו"ל נתנאל סמריק ולתאום ראיונות עם יאיר הירשפלד, מוזמנים ליצור קשר עם המו"ל נתנאל סמריק במשרדי היציאה לאור ברמת החייל 03-5616666
או ישירות לנתנאל סמריק 054-6603761 או
במייל חוזר [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow.