הודעה לעיתונות

קבוצת Merck מדווחת על תוצאות חזקות ברבעון השלישי: מכירות החברה נטו עלו ב-9.7% ל-4.4 מיליארד אירו בהשוואה לתקופה המקבילה

למרות ירידה של 8.7% בצמיחה האורגנית של Rebif, התרופה לטרשת נפוצה שפותחה בישראל, זו עדיין התרופה הנמכרת ביותר בסקטור הבריאות של Merck, עם נתח של 18% מתוך כלל מכירות הסקטור

==

  • נרשמה עלייה אורגנית של 7.2% במכירות נטו של הקבוצה וכן עלייה אורגנית של 19.8% ברווח EBITDA, לא כולל שחרור העתודות בגין סכסוך הפטנטים עם חברת Biogen Inc.
  • במגזר מדעי החיים נרשמה צמיחה אורגנית של 15.6%; רובה בזכות חטיבת פתרונות התהליכים
  • Mavenclad ו-Bavencio הובילו צמיחה אורגנית במגזר הבריאות; התאוששות בתחום הפריון
  • בתעשיית המוליכים-למחצה, המשתייכת לתחום החומרים הביצועיים (Performance Materials), נרשמה צמיחה אורגנית של 8.0%

תחזית לשנת הכספים 2020

  • החברה צופה צמיחה אורגנית במכירות בשיעור של 4%–5% לעומת אשתקד ומכירות נטו בסך של 17.1–17.5 מיליארד אירו
  • צפויה צמיחה אורגנית של 6%–8% ב-EBITDA לעומת אשתקד, לא כולל שחרור עתודות; ה-EBITDA נע בין 5.05 מיליארד אירו ל-5.25 מיליארד אירו ==

דרמשטאדט, גרמניה, 12 בנובמבר 2020: חברת Merck, חברה מובילה במדע וטכנולוגיה, מדווחת על צמיחה משמעותית ברבעון השלישי. מכירות החברה נטו עלו ב-9.7% ל-4.4 מיליארד אירו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. העלייה הייתה בעיקר בזכות עלייה דו-ספרתית באחוזים במגזר העסקי של מדעי החיים ועליות הקשורות לרכישות בתחום החומרים הביצועיים (Performance Materials).

הרווח EBITDA, האינדיקטור החשוב ביותר של הקבוצה, עלה ב-53.0% בהשוואה לרבעון השלישי של 2019 ועמד על 1.7 מיליארד אירו. בין היתר, ניתן לייחס עלייה זו לתוצאות התפעוליות החזקות של עסקי הקבוצה לצד הכנסה בסך 365 מיליון אירו משחרור עתודות שיועדו לתרחיש של תשלום נזיקין בעקבות סכסוך הפטנטים עם חברת Biogen Inc.. חברת Merck עדכנה את התחזית שלה לשנת 2020 ודייקה את ציפיותיה לנטו מכירות לטווח מצומצם יותר: בין 17.1 מיליארד ו17.5 מיליארד אירו; זאת בהשוואה לתחזית האחרונה שפורסמה בדוח החצי-שנתי נכון ל-30 ביוני. נוסף על כך, החברה צופה רווח EBITDA גבוה יותר בהשוואה לתחזית הקודמת: בין 5.05 ל-5.25 מיליארד אירו.

מגזר התרופות של החברה מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל.
סטפן אושמן, יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל Merck: "התוצאות המצוינות ברבעון השלישי מדגישות שוב את כוחו של המודל העסקי של החברה, מודל מבוסס-גיוון. התרופות שלנו, Mavenclad ו-Bavencio; עסקי פתרונות התהליכים, המספקים מוצרים ושירותים לייצור תרופות, ומגזר המוליכים-למחצה תרמו כולם באופן משמעותי לצמיחת החברה. אנחנו רושמים הצלחות בשלושת המגזרים העסקיים עתירי-החדשנות שלנו גם בתקופות קשות, ותורמים תרומה משמעותית למאבק נגד המגפה". בין השאר, החברה תומכת ביותר מ-50 חיסונים פוטנציאלים לנגיף הקורונה, מספקת מוצרים וריאגנטים לדיאגנוסטיקה וחוקרת מרכיב פעיל בתרופות לטיפול בחולים בדלקת הריאות הנגרמת מנגיף הקורונה.

צמיחה אורגנית וצמיחה הקשורה לרכישות ברמת הקבוצה
העלייה במכירות נטו של הקבוצה ברבעון השלישי (בשיעור 9.7%) נובעת מצמיחה אורגנית של 7.2%, שעיקרה בזכות המגזרים העסקיים של מדעי החיים ורפואה.
Bavencio ו-Mavenclad מובילות צמיחה אורגנית במכירות במגזר הבריאות
ברבעון השלישי המכירות נטו ירדו ב-3.1% ל-1.7 מיליארד אירו בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העסק רשם צמיחה אורגנית של 3.2%. מצד שני, שינויים במט"ח הובילו להשפעה נגדית של 5.1%-, ולהשפעה שלילית על נכסי התרופות בשיעור של 1.2%-; וזאת כתוצאה מסילוק של המוצרים לטיפול באלרגיות, Allergopharma, ברבעון הראשון של 2020.
בתחום האונקולוגיה נרשמה צמיחה אורגנית של 7.2%, בעיקר בזכות תרופת האימונו-אונקולוגיה Bavencio. במוצר זה דווחה צמיחה אורגנית במכירות של כ-52.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגורם העיקרי לצמיחה במכירות של Bavencio היה אישור התרופה בארה"ב כטיפול תחזוקתי לחולים בסרטן שלפוחית אורותליאלי מקומי מתקדם או גרורתי. במגזר הנוירולוגיה ואימונולוגיה נרשמה צמיחה אורגנית של 8.9% במכירות ברבעון השלישי. התורמת העיקרית לצמיחה זו היא Mavenclad, תרופה אוראלית לטיפול קצר-מועד בטרשת נפוצה התקפית פעילה מאוד, שסיפקה צמיחה אורגנית של 71.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן ברבעון השלישי נרשמה התאוששות ניכרת במכירות בתחום הפריון, שנפגע מהמגפה במחצית הראשונה של השנה. הייתה ירידה אורגנית של 1.3%- במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתחומי הרפואה הכללית והאנדוקרינולוגיה נרשמה עלייה אורגנית של 2.4% במכירות. תחזית EBITDA לרפואה זינקה ברבעון השלישי ב78.9% ל-896 מיליון אירו. העלייה הזאת אירעה בעיקר בזכות צמיחה אורגנית של 93.7%, הכוללת בתוכה גם את ההכנסה משחרור העתודות שפורט לעיל. גם בלא הכנסה זו נרשמה בתחזית EBITDA ברפואה עלייה אורגנית של 20.8%.
למרות ירידה של 8.7% בצמיחה האורגנית של Rebif, התרופה לטרשת נפוצה שפותחה בישראל, זו עדיין התרופה הנמכרת ביותר בסקטור הבריאות של Merck, עם נתח של 18% מתוך כלל מכירות הסקטור.

עסקי פתרונות התהליכים נותרו מנוע הצמיחה העיקרי במגזר מדעי החיים
המכירות נטו עלו ב-11.3% ל-1.9 מיליארד אירו בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במגזר מדעי החיים נרשמה צמיחה אורגנית של 15.6% במכירות על אף רוח נגדית בדמות שינוי של 4.2%- בעקבות התחזקות הדולר. הצמיחה האורגנית הייתה בעיקר בזכות התחום העסקי של פתרונות התהליכים, שבמסגרתו משווקים מוצרים ושירותים לכל אורך שרשרת הערך התפעולי בתעשיית התרופות. במכירות בתחום זה נרשמה עלייה אורגנית של 26.5% ברבעון השלישי, וזאת בעיקר בזכות המשך הביקוש הגבוה לצד עסקים נוספים הקשורים למגפת COVID-19.

חומרים ביצועיים: פתרונות בתחום המוליכים-למחצה מספקים צמיחה אורגנית גבוהה מאוד
בתחום החומרים הביצועיים נרשמה עלייה של 43.4% במכירות נטו ברבעון השלישי, עד לסכום של 836 מיליון אירו. הגורם העיקרי לעלייה זו הוא ה-51.6% שנרשמו מהרכישה של Versum Materials ו-Intermolecular. ירידה אורגנית במכירות של 5.4%- והשפעה שלילית של 2.8%- בגלל שינויים במט"ח הפחיתו השפעה חיובית זו.
אם מוציאים מהתמונה את השפעות הרכישה של Versum Materials ו-Intermolecular, בתחום המוליכים למחצה נרשמה צמיחה אורגנית של 8.0% ברבעון השלישי.
התחזית: צמיחה אורגנית של 4%-5% במכירות נטו בקבוצה, ה-EBITDA (לא כולל שחרור עתודות) צפוי לעלות עלייה אורגנית ב-6% עד 8%

פעילות מו"פ בישראל
אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של החברה. החברה המנוהלת על ידי רג'ין שבח, זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח ה-Rebif®, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה.
מדעני אינטר-לאב עוסקים, בשיתוף קבוצות מחקר של החברה האם בעולם, בחקר תאים ונוגדנים ובפיתוח טכנולוגיות לגילוי ופיתוח תרופות חדשניות בתחומי האונקולוגיה, האימונולוגיה החיסונית והאימונו-אונקולוגיה. ב 2012 הושקה באינטר-לאב החממה הביוטכנולוגית הראשונה מסוגה בישראל, במטרה להשקיע ולקדם את החדשנות בתחום הביו-רפואה בישראל. כיום מארחת החממה מספר חברות סטארט אפ חדשניות. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.
Merck מעסיקה יותר מ- 300 עובדים בישראל, באתרי הפעילות שלה ביבנה, הרצליה, רחובות וירושלים. בכל שלושת תחומי העסקים שלה – בריאות, מדעי החיים וחומרי ביצועים – מבצעת Merck מחקר ופיתוח בישראל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.