מפרסם: FC-קבוצת פיליזר תקשורת
תאריך: 23/11/2020 17:14
נושא: חינוך
קרדיט צילום - דרכא ספיר
קרדיט צילום - דרכא ספיר
קרדיט צילום - דרכא ספיר
קרדיט צילום - דרכא ספיר
הודעה לעיתונות

בדרכא ספיר, מכינים את התלמידים לחיים: מחקר עצמי ועד מסוגלות עצמית

פרויקט 'כיוונט' שהקים בית הספר דרכא ספיר, מציע מערך של הדרכה וליווי לתהליך חינוכי של התנסויות ופרשנות אישית, שבסופו מפתחים המתבגרים תחומי עניין בהקשרים לימודיים, חברתיים ולעיתים אף מקצועיים, ומגבשים מסוגלות עצמית בנוגע ליכולות ולצרכים אישיים, לרבות תפיסות בנוגע לעתיד

התפיסה של רשת דרכא כי עיסוק מפורש בתמונת עתיד מרחיבה את טווח החלומות של התלמידים ואת האפשרויות העתידיות.
בית ספר דרכא ספיר הוא אמנם בית ספר ותיק בישראל אך הוא מצליח לשמור על התחדשות יום יומית. בית הספר שומר לאורך כל שנות קיומו על שלושה עקרונות לפיתוח תלמידיו: ללמוד, לעורר השראה וליזום.
"במקום להכין את התלמידים 'למציאות בחוץ', אנחנו מאמינים כי אם רוצים להצמיח בוגרים, יזמים, בעלי שאיפות קריירה, היודעים להסתגל למציאות המשתנה, יש לעסוק בכך כל יום, כל שעה, כל המורים", אומר דביר זמירי, מנהל בית הספר דרכא ספיר.
מכיוון שתפיסתה של ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה, היא לחזק ולהעצים את ערך היזמות והאחריות של התלמידים בירוחם ולהכינם למיומנויות המאה ה-21, בבית הספר הוחלט לקבל אל בין כותלו את ד"ר גליה רן, מרצה וחוקרת במכון לפיתוח קריירה באוניברסיטת תל- אביב, ולבנות יחד עם הצוות החינוכי בבית הספר, תכנית עבודה מותאמת העוסקת בפיתוח תמונת עתיד של כל תלמידי בית הספר.
בשנה שעברה התקיים סקר בין בוגרי בית הספר ב-10 השנים האחרונות על מנת לקבל מפה תפיסתית של בוגרי ביה"ס, ליצור התאמות ולשלב פעולות שישביחו את תהליכי התמיכה ומתן כלים בחיים במהלך הלימודים בתיכון.
מתחילת שנה"ל, ד"ר רן נפגשה כבר מספר פעמים עם הצוות המוביל בבית הספר בהנהגתו של דביר זמירי ועם קהילת מורי בית הספר.
הסגר על בתי הספר וההנחיות לא מנעו ממנהל בית הספר לקדם את התוכנית באמצעות פגישות זום, ישיבות מקצועיות ומשימות כיתתיות.
לדבריו של דביר זמירי, "בחלום שלי כאיש חינוך, קיימת השאיפה שהילדים שלנו ימצו את היכולות והכישורים שלהם, שידעו כמה הם שווים ויהיו מאושרים. התכנית תאפשר למורי בית הספר לשמש נדבך משמעותי בהבניית הזהות של התלמידים ובבניית תפיסת המסוגלות העצמית שלהם, כבוגרים יזמים, בעלי מיומנויות תכנון, היודעים לצעוד בהצלחה במציאות חייהם. ברשת דרכא שמים דגש על היכולות והאיכויות המיוחדות לכל תלמיד ומעניקים לתלמידים כלים של קידמה ומיטב הטכנולוגיה, וממקמים אותם בשורה הראשונה מבחינת אפשרויות תעסוקתיות שעומדות בפניהם בארץ ובעולם. המצוינות אליה תלמידי דרכא ספיר מגיעים, הן בלימודים והן בתחומי העניין, חשובה לנו ונמשיך לפתח אותם ולחשוב בצורה יצירתית על מנת להוציא את עצמם מהכוח אל הפועל".
דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- FC-קבוצת פיליזר תקשורת.