ראש עיריית עכו - שמעון לנקרי, צילום  דוברות העיר עכו
ראש עיריית עכו - שמעון לנקרי, צילום דוברות העיר עכו
ח"כ גדעון סער - צילום דוברות העיר עכו
ח"כ גדעון סער - צילום דוברות העיר עכו
הודעה לעיתונות

העיר עכו ניצחה: מליאת הכנסת אישרה את חוק הטבות המס לעיר עכו

הטבת המס החדשה תעמוד על 12% ותקרת הכנסה של 168 אלף ₪ בשנה. מדובר בתוספת של עד 36,000 ₪ הטבת מס שנתית למשפחה בעכו
חברת הכנסת מיכל שיר: "אני שמחה שהיתה לי את הזכות לקחת חלק ולו קטן בפנינה הזו הנפלאה – העיר עכו. החוק אשר עבר לאחר דרך תלאות לא פשוטה הוא חוק חשוב, טוב וצודק! חוק שמהווה בשורה ענקית לעיר עכו ותושביה ותיקון עוול.."

לאחר מאבק של כשנתיים וחצי ולאחר דיונים ארוכים וממושכים בוועדת הכספים, אישרה אמש (ב') מליאת הכנסת ברוב של 79 ח"כים בקריאה שניה ושלישית את החוק ל"תיקון פקודת מס הכנסה (הטבות מס ליישובים) התש״ף 2020", שיזמה חברת הכנסת מיכל שיר (ליכוד). החוק החדש ישיב לעכו את הטבות המס בשיעור של 12%.

את המאבק של העיר עכו הוביל ראש העיר שמעון לנקרי לאחר שינוי הקריטריונים של מפת הטבות המס אשר פגעו בתושבי העיר עכו. המשמעות הייתה הורדה של אחוז הטבות המס בעכו ל-7% בעוד שלנהריה הועלתה ההטבה ל-12%. בנוסף, תקרת המס השנתית הורדה בעכו ל-132 אלף ₪.

החוק, אשר אושר כהוראת שעה למשך שנתיים וחצי, עם אפשרות הארכה לשנתיים וחצי נוספות, קובע כי ישוב עירוני במדד חברתי כלכלי 4 ומטה ומדד פריפריאלי 4 ומטה, יקבל הטבת מס של 5% ותוספת של 36,000 שקל לתקרת ההכנסה, עד 12% הטבות במס ועד 168,000 בתקרה המגעת מיגיעה אישית.

הנהנית המרכזית מהחוק הנה העיר עכו, אשר הפגיעה בה עקב הפחתת הטבות המס לעיר הייתה המניע המרכזי של הליך החקיקה. בין השאר החוק הביא להגירה שלילית גדולה מעכו לנהריה השכנה, אשר תושביה נהנים מהטבות מס עדיפה. עוד ייהנו מהטבת המס החדשה אותה קובע החוק, טבריה, חצור הגלילית, אבו סנאן, מג'ד אל-כרום, ג'וליס, ועוד כ-11 רשויות.

כמו כן, במסגרת החוק, אושר להאריך עד לסוף שנת 2020 את הטבת המס ליותר מ-70 יישובים בכל רחבי הארץ, שהטבת המס שלהם הסתיימה בחודש יוני השנה – בשיא משבר הקורונה.

ביום שני בערב כינס ראש העיר עכו שמעון לנקרי ישיבת מועצה חגיגית שלא מן המניין, בה בישר על ההישג האדיר. הישיבה נערכה במעמד חברי הכנסת גדעון סער ומיכל שיר, רב העיר יוסף ישר, מנכ"ל העירייה לשעבר אוהד שגב ומנכ"ל העירייה יניב אשור.

"אחרי שנתיים וחצי של מאבק קשה, מתיש, הצלחנו להעביר את החוק שמתקן את האפליה. אפליה שפגעה כמעט בכל אחת ואחד מאיתנו. אפליה שעלולה הייתה להביא לנטישה המונית של בני מעמד הביניים מהעיר עכו", פתח לנקרי את דבריו.

לנקרי: "אני מאושר שהיום אני יכול להביא את בשורת הניצחון, לכם תושבי העיר עכו. להגיד לכם שיש שכר לעמלנו. היום אני יכול להגיד שהעיר עכו, היפה בערי ישראל, הסובלנית שבהן, עיר שהיא מודל לחיים משותפים בין עמים ובין דתות, יוצאת לדרך חדשה. לצד התפתחותה האורבנית, תיקון אפליית הטבת המס גם תאפשר לנו להביא אלינו אוכלוסייה חדשה ומבוססת ובעיקר תאפשר לנו לשמר אצלנו בעיר את ילדינו, את דור ההמשך".

עוד אמר לנקרי: "השקענו הרבה מאוד משאבי זמן וכסף רק כדי שהעוול הנורא הזה יתוקן. ואתם תושבי עכו, שצפיתם מהצד במתרחש, גיליתם אורך רוח וסבלנות וזה חיזק אותנו. האמנו שהמלחמה שלנו היא מהצודקות שיש. וכך שלב אחרי שלב, בעקשנות ובהתמדה ובסיוע של הרבה אנשים טובים הצלחנו לפצח את כל המכשולים הפוליטיים, המשפטיים והתקציבים. עוד רבות ידובר על המאבק הזה. אלוקים בירך אותנו. ניצחנו!!!! עכו ניצחה!!!".

ראש העיר הודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כ"ץ ולחברי הכנסת שסייעו בקידום המהלך. תודה מיוחדת נאמרה ליוזמת החוק ח"כ מיכל שיר ולח"כ גדעון סער שליווה את העיר עכו לאורך כל המאבק.

חברת הכנסת מיכל שיר אמרה לאחר אישור החוק: "אני שמחה שהיתה לי את הזכות לקחת חלק ולו קטן בפנינה הזו הנפלאה – העיר עכו. החוק אשר עבר לאחר דרך תלאות לא פשוטה הוא חוק חשוב, טוב וצודק! חוק שמהווה בשורה ענקית לעיר עכו ותושביה ותיקון עוול עבור ערים נוספות כמו טבריה, חצור הגלילית. בשיא משבר הקורונה אנו מסייעים לעשרות אלפי משפחות עובדות ליהנות מהטבת מס של עשרות אלפי שקלים בשנה. בדיוק בשביל רגעים כאלו, בחרתי להיות שליחת ציבור".

ח"כ גדעון סער אמר: "עשינו כמעט את הבלתי אפשרי ולמדנו שיעור שאין דבר העומד בפני הרצון ובמקרה הזה אין דבר העומד בפני ההכרח ולכן היינו מוכרחים להצליח במהלך הזה. אני שמח שיכולתי לתרום לעשות צדק עם העיר עכו ועם התושבים שלה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- FC-קבוצת פיליזר תקשורת.