צילום עדן אוריון
צילום עדן אוריון
צילום עדן אוריון
צילום עדן אוריון
הודעה לעיתונות

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים בשידור ישיר

"כל רחוק שאפשר לגעת"
שבוע החלל הישראלי לכל המשפחה בהנחיית אליאנה תדהר
חגיגה מדעית * דר' מולקולה * מפגש עם אסטרונאוט * תצפית טלסקופית * שיגור טיל מים * ניסויים מדעיים בבית ושלל הפתעות
ראשון 24.1.21 בשעה 17:00
אירוע מקוון חינם באתר סוכנות החלל הישראלית
אירועי שבוע החלל, ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, מתקיימים מדי שנה להנצחת האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון. השנה לראשונה יתקיים שבוע החלל באופן מקוון וזוהי הזדמנות מצוינת להנות מחוויה משפחתית בנושא המעורר סקרנות רבה בקרב ילדים ומבוגרים כאחד.
במסגרת זו, מזמין מוזיאון המדע בירושלים את הקהל הרחב להצטרף ביום ראשון 24.1.21 בשעה 17:00 לחגיגה מדעית מסקרנת ומגוונת, בשידור חי, בהנחיית אליאנה תדהר שתארח אורחים ואורחות שיקיימו ניסויים מטורפים, תצפיות מדהימות ואסטרונאוט שיענה על שאלות של הצופים והצופות מהבית. כמו כן, יתקיימו פעילויות שישתפו את בני ובנות המשפחה בבית.
בין הפעילויות הבולטות:

מפגש בשידור ישיר עם האסטרונאוט צ'ארלס (צ'ארלי) בולדן - בולדן טס לחלל 4 פעמים במשימות שונות בין 1986 ל 1994, היה מנהל נאס"א במשך שתי קדנציות והאמין שתחנת החלל הבינלאומית צריכה לקבל פרס נובל לשלום! מוזמנים להציג לו שאלות.

הכנת טיל גזר - ניסוי ביתי בשידור ישיר מהו כוחות של הגזר? האם אפשר ללמוד מ...גזר על האופן בו טילים נעים? מוזמנים להצטרף אל הסלבס שיבצעו בשידור חי את הניסוי יחד אתכם בבית.

שיגור טיל אתנול - כיצד ניתן להעיף טיל באמצעות חומר חיטוי? איך זה שונה מטיל הגזר ולמה זה יכול להיות מסוכן....

שיגור של טיל מים - כיצד ניתן לשגר טילים לחלל ואיך הצליחו במוזיאון המדע לשגר טיל מים לגובה של עשרות מטרים ממתקן בגובה 50 ס"מ? הצטרפו וגלו את התשובה...

ניתוח טלסקופ - אמנם העין האנושית היא מכשיר די מדהים אבל עם מעט מאוד אור, כמו בתצפית לילית על כוכבים, אנו נעזרים במכשיר הטלסקופ על מנת לצפות בכוכבי הלכת, כוכבים וגלקסיות רחוקות.

דר' מולקולה - המדען המטורף מהטלוויזיה, בניסוי מדהים לרגל שבוע החלל - הדוקטור ידגים טמפרטורות קיצוניות הקרובות לאלה השוררות בחלל ויצור ענן לבן עצום בעזרת אחד הנוזלים הקרים בעולם - חנקן נוזלי. והכל בשידור חי!

תצפית טלסקופית - מוזמנים להנות מתצפית ישירה דרך הטלסקופ המקצועי של חברת "הדובה הגדולה" ולחזות בעזרת הטכנולוגיה המיוחדת בערפיליות וגלקסיות רחוקות ברזולוציה מרהיבה! הצוות המיומן הגיע עד מכתש רמון כדי להעביר בשידור חי את חווית הצפייה דרך טלסקופ בחלל!

חידון google earth - יצא לכם לחפש את הבית שלכם בgoogle earth? מה עם לבקר באוורסט? על מנת להשתתף בחידון שימשך ארבעה ימים מוזמנים הצופים להשתמש ב google earth ואפילו באתר של google moon וgoogle mars! ביום הרביעי של השידור מוזמנת למשתתפים הפתעה.

ניסוי ביתי - המים שאינם נשפכים - האם אפשר להפוך כוס עם מים מבלי שהמים ישפכו? מוזמנים לראות כיצד כמובן שניתן לבצע ניסוי בבית (או בחצר )

הנסיך הקטן נוסע בזמן - איך יראה המפגש בין הנסיך הקטן לדמות עתידית בעוד כ-200 שנה? תערוכה וירטואלית ייחודית הכוללת סיפורי מפגש קצרים.

הפעילויות בשבוע החלל הישראלי ללא תשלום ואינן מחייבות רישום מראש
לפרטים נוספים: 02-6544888
[http://www.mada.org.il/
]אתר סוכנות החלל הישראלית: https://www.space.gov.il/israeli-space-week

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרום תקשורת.