רואה חשבון עופר סגמן - המועמד המפתיע לראשות מפלגת העבודה
רואה חשבון עופר סגמן - המועמד המפתיע לראשות מפלגת העבודה
הודעה לעיתונות

המועמד המפתיע לראשות מפלגת העובדה - ישראל מחוללת מהפש

רואה החשבון עופר סגמן מציע שיטה חדשנית לחלוקת מענקים לכל האזרחים מבלי להגדיל את הגרעון.

חיסון כלכלי למגיפות -
המהפש משדרג את ישראל מסטארט אפ ניישן של עשירים לשותפה ענקית במעצמות הטכנולוגיה לטובת כלל האזרחים וצמצום הפערים עבור אוכלוסיות מוחלשות וגמלאים.

מהפש = ראשי תיבות של מניות הליקופטר - פתק שלישי

מניות הליקופטר = תכנית כלכלית שיוצרת מקורות הכנסה נוספים מעבר לתקציב ומאפשרת מתן מענקים של הכנסה בסיסית ופנסיה לכל אזרח – כמו פנסיה תקציבית אבל ממקור חדש ולא מתוך התקציב .
יודגש כי - המענקים האלה הם בנוסף ולא במקום הפנסיה הקיימת או דמי האבטלה, קצבת זקנה, נכות וכל יתר הקצבאות מביטוח לאומי .
הפטנט העיקרי שמאפשר מענקים נדיבים יש מאין – זה מיסוי /הלוואות באמצעות חילופי מניות .

פתק שלישי = תכנית פוליטית לשינוי טכני קטן בשיטת הבחירות שיוצר פוליטיקה חדשה יציבה יעילה ונקיה כמו בשווייץ. תכנית פשוטה שמביאה לסיום הכאוס הפוליטי והחזרת אמון הציבור במוסדות השלטון.
ביצוע משולב של שתי התכניות בו זמנית יכול להצמיח אפקט סינרגטי (1+1 שווה 3 ) שיביא את כלכלת ישראל לגבהים חדשים שלא הכרנו עד כה בשום מקום בעולם . מה שיאפשר מיידית עזרה הרבה יותר גדולה למי שכבר נפגע כלכלית מהקורונה ובשנים הבאות יאפשר כרית בטחון מקסימלית להתמודדות נכונה ומניעת נפגעים.
שתי התכניות אינן מנסות להפסיק מערכות שכבר עובדות אלא רק לבצע שינויים קלים בכללי המשחק של המערכות הקייימות כך שכל מה שעבד טוב עד היום ימשיך לעבוד טוב ומה שהיה תקוע ישתחרר.
הפתק השלישי זה רק שינוי קטן בהצבעה ועדכון קל בכללי המשחק .
מניות הליקופטר – זו מערכת נפרדת שעובדת במקביל להתנהלות תקציב המדינה , היא אינה מחליפה אותו , אינה מפריעה לו ואפילו עוזרת לו .

הסבר של הרעיון המרכזי במהפש : עד היום התרגלנו שהבנקים מקבלים מהמדינה כסף כמעט חינם ומלווים אותו לעסק הקטן בריביות גבוהות ועמלות מונופוליסטיות – מה שמאפשר לבנקים ליהיות מאוד רווחיים גם לאחר כל המשכורות השמנות והמפנקות של עובדי ומנהלי הבנקים.
באותם תנאים שהמדינה נותנת לבנקים המסחריים , המדינה יכולה להחליט שהיא נותנת כסף זול גם לחברה ממשלתית – חברת המהפש .
המהפש נותן את ההלוואות ישירות לעסק הקטן מבלי לאפשר לבנקים לגזור קופון חזירי על פערי תיווך.
בנוסף למהפש העוצמתי יש יתרונות וגמישות מעבר לבנקים מסחריים והוא מאפשר הלוואות בלון ארוכות טווח שחשובות להקלה על התזרים של העסק הקטן ועוזרת לו להגדיל את הרווחיות .
העסק מקבל חמצן נדיב לשנים רבות – נניח לדוגמה עשר שנים - ובתמורה המדינה מקבלת השתתפות בהגדלת הרווחים העתידיים של העסק . מאידך ,בכיוון ההפוך, והטוויסט הזה הוא אחד הטריקים העיקריים של המהפש , ככל שהלווה תורם יותר לרווחיות המהפש כך הלווה מקבל בונוס יותר מניות מהפש (כמו עסקת החלפת מניות בין המדינה לעסק הקטן שמצמצם פערי הזדמנויות ומאפשר גם לעסקים קטנים אשראי נדיב בדומה לעסק גדול שמנפיק ומגייס חוב בבורסה )
את הרווחים שהמדינה אמורה לקבל בעוד עשר שנים המדינה יודעת להוון ולחלק כבר היום כמענקים לאוכלוסיות מוחלשות וקשישים (ההיוון נעשה באמצעות חלוקת מענקי מניות מהפש סחירות , משתתפות ברווח ומוכרות כאמצעי תשלום בכל המשק – מעין מטבע נוסף במקביל לשקל – בעתיד המטבע יהפוך לעולמי כדוגמת הביטקווין אבל ללא ההיבטים השליליים של הביטקווין ) (מנגנון המהפש מאפשר חלק ניכר מההלוואות לתת במניות / מטבע שהמהפש בעצמו מייצר כבר לאחר תקופת הרצה קצרה – מה שמונע לגמרי סיכוני חדלות פירעון ומשאיר את המהפש כנכס חיובי בכל תרחיש .)
דבר דומה היה מקובל לפני 250 שנים במושבות של ארה"ב לפני הקמת הבנק המרכזי והבנקים המסחריים – המושבות העניקו הלוואות כאלו למתיישבים תמורת השתתפות ברווחיות - המושלים השתמשו ברווחים אלה למתן שירותים חברתיים לציבור .
יתרונות של צמיחה מהירה וצמצום פערים על ידי יצירת כסף יש מאין שמאפשר הכנסה בסיסית לכל אזרח והשקעה בתשתיות ,חינוך ורווחה תוך הפחתת מיסוי על עבודה והגדלת אפשרויות מיסוי ההון העתידי המתומרץ של העשירים .

כל זאת תוך ניטרול מוחלט של הסיכונים להיפר אינפלציה , הורדת דירוג וחדלות פרעון .

המהפש לא מעודד אבטלה כי מוענק לכולם ללא מבחני הכנסה .
לווה שתורם לרווחיות המהפש מקבל בונוס מניות מהפש – מניות הבונוס יכולות ליהיות מאוד משמעותיות ביחס לתרומת הלווה כי לחברת המהפש יהיו מקורות הכנסה נוספים כגון מיסוי למי שלא רוצה ללוות ,לווים שחלקם אינם אזרחים ותורמים לרווחיות יותר מאחרים ,רווחי הפרטות משתתפות ברווחים ותרומות פטריוטיות שינותבו בעזרת הפוליטיקה הנקייה של הפתק השלישי לתוך חברת המהפש.
(דרך אגב, כדי לשפות את הבנקים על התחרות העזה שהמהפש כופה עליהם וכדי להינות מתפעול פרטי ויעיל, הבנקים יתפעלו את המהפש כקבלני משנה תמורת 10% מהרווחיות של המהפש)

הוראות הפעלה:
המדינה מקימה גוף עוצמתי – חברת המהפש - תאגיד ממשלתי נסחר בבורסה שמוסמך לשלב בתוכו פונקציות רבות – על אף שהגוף בשליטת הממשלה התפעול שלו יעשה על ידי המגזר הפרטי ומרבית רווחיו יוקצו לציבור על ידי מניות משתתפות ברווח . (הבעלות ממשלתית אבל התפעול פרטי והרווחים לציבור ).
הגוף העוצמתי מתבסס בעיקר על מיסוי / הלוואות באמצעות חילופי מניות - מעין שילוב של בנק למתן הלוואות רשות מיסים וקרן פנסיה ומענקי הכנסה בסיסית לכל אזרח.
הייחוד והעוצמה של חברת המהפש - יש לה מקורות הכנסה גם ממיסוי גם מריבית גם מהפרטות גם מתרומות פטריוטיות ועוד ועוד בהמשך הדרך -תמנון שידע להגדיל הכנסות מעבר למיסוי , ריבית ותרומות מכל תחום אפשרי כמו ענקיות הטכנולוגיה . והיא יודעת לשתף את הלווים ברווחים שלה באמצעות מניות - ככל שלווה תורם יותר הוא מקבל יותר מניות משתתפות ברווחים הכלליים של חברת המהפש.
כ30%- מהעודפים של התוכנית מחולקים כמענקים לציבור כהכנסה בסיסית ופנסיה - כמו פנסיה תקציבית לכולם אבל לא מתוך התקציב -בלי גרעון בתקציב וללא צורך לכסות את הגרעון על ידי מיסוי מכביד על הכנסה - המיסוי כאן מוגדר מראש מתוך רווחים עתידיים -מיסוי על הון ולא על עבודה .
הפתק השלישי מאפשר לבצע תכניות ארוכות טווח ל-30 שנים קדימה ,לעומת הפוליטיקה הישנה בה הכל לקדנציה הנוכחית. הכל בשלוף בלי עבודת מטה, כדי לשרת את הבחירות במקום את הבוחר.

לראיון עם המועמד המפתיע לראשות מפלגת העבודה – 050-8846794
מייל ישיר של עופר סגמן - [[email protected]]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow.