סער דיקמן, מייסד משותף ו מנכ"ל Dynamic Infrastructure. צלמת- אסנת קרסננסקי
סער דיקמן, מייסד משותף ו מנכ"ל Dynamic Infrastructure. צלמת- אסנת קרסננסקי
הודעה לעיתונות

הסטארט-אפ Dynamic Infrastructure זכה בחוזה לתחזוקת עשרות גשרים ומנהרות באוסטרליה באמצעות טכנולוגיית AI

הפתרון הישראלי, שהוא מערכת הלמידה העמוקה הראשונה בעולם לתחזוקת גשרים ומנהרות, מזהה נקודות סיכון במתקני התשתית ומאפשר לבצע תיקונים לפני שמתרחש אסון. המערכת שימשה לניתוח של יותר מ-1,000 גשרים ברחבי העולם.

חברת הסטארט-אפ הישראלית Dynamic Infrastructure זכתה בחוזה ראשון באוסטרליה. במסגרת החוזה אזור Horsham Rural במדינת ויקטוריה יחל להשתמש בשרות המבוסס בינה מלאכותית לתחזוקה של עשרות גשרים ונכסי תשתית אחרים.

Dynamic Infrastructure שיתפה פעולה עם חברת ההנדסה והייעוץ האוסטרלית IF3 Pty וזכתה יחד איתה במכרז רב שנתי למתן שירותי התחזוקה לרשות המקומית. Dynamic Infrastructure מעריכה שאוסטרליה תהפוך להיות שוק משמעותי לפתרון התוכנה שלה המוצע כשירות על גבי הענן (SaaS).

השימוש בפתרון הענן של Dynamic Infrastructure חוסך משאבים כספיים רבים מדי שנה לבעלי מתקני תשתית, לקבלנים ולמהנדסי תחזוקה ותפעול. במסגרת הפתרון ניתן לעבד באופן אוטומטי תמונות וחומרים וויזואליים קיימים ולזהות סיכוני תחזוקה עתידיים ופגמים שמתהווים בגשרים ובמנהרות. המערכת מספקת התראות לאנומליות בתנאי התחזוקה או התפעול- לפני שהשינויים הופכים לכשלים או גורמים להתמוטטות של גשר או מנהרה.

החוזה עם Horsham מהווה איתות ללקוחות אוסטרליים נוספים על יכולות החברה שכן האזור פרוס לאורכו של נתיב התחבורה הלאומי A8 המחבר בין מלבורן לעיר אדלייד. החוזה הרב שנתי כולל את כל נכסי התשתית המרכזיים של האזור והוא צפוי לחסוך כ-13% בעלויות התחזוקה הישירות והעקיפות לאורך תקופת ההתקשרות.

לפי נתונים של ארגון Austroads, עומס התעבורה בגשרים של אוסטרליה וניו זילנד, שהוקמו לפני עשרות שנים, צפוי לגדול ב-5.6% מדי שנה. עלויות התחזוקה השנתיות של 33,500 הגשרים הפרוסים ביבשת נאמדות ב-100 מיליון דולרים אוסטרליים ועלויות ההקמה של גשרים חדשים שיחליפו גשרים מסוכנים עלולות להגיע למיליארדי דולרים. כדי להתמודד עם הסיכונים הכריזה ממשלת אוסטרליה שתממן שיקום של 205 גשרים ברחבי המדינה.

"אוסטרליה משקיעה מאמצים אדירים ליישום טכנולוגיות מתקדמות לתחזוקת רשת התחבורה שלה. לאור גודלם של מתקני התשתית ומספרם הרב חברות כמו Dynamic Infrastructure נהנות מעניין רב", מסר סער דיקמן, מייסד משותף ומנכ"ל Dynamic Infrastructure. "אנו מקווים שנוכל לפרסם התקשרויות נוספות באוסטרליה בחודשים הקרובים".

Dynamic Infrastructure הוקמה ב-2018 על ידי סער דיקמן ועמיחי כהן. השניים חברו לקבוצת מומחים בארה"ב ובאירופה בעלי חזון משותף – ליצור "תיקים רפואיים" ויזואליים לתשתיות אזרחיות גדלות ולרתום בינה מלאכותית כדי לזהות נקודות סיכון בהם והתפתחויות עתידיות. עמיחי כהן מומחה בין לאומי בתפעול פרויקטי תחבורה בהיקפים של מאות מליוני דולרים בשנה. דיקמן, מנכ"ל Dynamic Infrastructure הוא יזם סדרתי שהיה שותף להקמת ארבע חברות סטארט-אפ. חברת הסייבר TowerSec אותה ניהל דיקמן נמכרה לחברת Harman בשנת 2016 תמורת כ-75 מיליון דולר במכפיל משמעותי, לאחר גיוס של מליונים בודדים וללא מעורבות של קרנות הון סיכון. בעקבות המכירה הצטרף דיקמן וכיהן כסגן נשיא לענייני סייבר ברכבים בחברת Harman Automotive.

בנוסף למרכז הפיתוח בישראל, לחברה שני סניפים נוספים בניו יורק ובברלין. בסה"כ מעסיקה החברה 14 עובדים.

לפרטים נוספים: אורי מאירוביץ', יחסי ציבור Dynamic Infrastructure, נייד: 054-6400070

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.