רדיאטורים ומכשירי חימום לחלוקה לניצולי שואה על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים
רדיאטורים ומכשירי חימום לחלוקה לניצולי שואה על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים
חלוקת הליכונים וציוד רפואי לניצולי שואה בימי הקורונה על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים
חלוקת הליכונים וציוד רפואי לניצולי שואה בימי הקורונה על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים
חלוקת סלי מזון על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים בניהולו של מיכאל בינר
חלוקת סלי מזון על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים בניהולו של מיכאל בינר
קשישים וניצולי שואה בשדרות זוכים לקבל סיוע ותנורי חימום ממתנדבי עמותת עיר החיים
קשישים וניצולי שואה בשדרות זוכים לקבל סיוע ותנורי חימום ממתנדבי עמותת עיר החיים
מכולות עם ציוד עבור ניצולי שואה וקשישים בשדרות
מכולות עם ציוד עבור ניצולי שואה וקשישים בשדרות
חלוקת מוצרי מזון על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים בשדרות
חלוקת מוצרי מזון על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים בשדרות
הודעה לעיתונות

פעילות הומניטארית של עשרות מתנדבי עמותת עיר החיים בשדרות למען קשישים וניצולי שואה בימי הקורונה

== עמותת עיר החיים בשדרות ממשיכה ומחזקת את פעילותה ההומניטרית למען קשישים וניצולי שואה בתקופת הקורונה ומחלקת מכשירי חימום, תרופות ועוד
==

במהלך השנה, הלכו לעולמם 15,121 ניצולים - יותר מ-41 בממוצע ביום. כ- 900 מהם מתו מקורונה. בישראל חיים כיום 178,400 ניצולי שואה. מאות מניצולי שואה אלה זוכים לקבל סיוע הומניטארי קבוע מעמותת עיר החיים ומתנדביה. הסיוע כולל תרופות, ארוחות חמות, מצרכים וטיטולים, שיפוץ בתים, חלוקת רדיאטורים לחימום הבית, תמיכה נפשית, סיוע פסיכולוגי ועוד

נתונים לרגל יום השואה הבינלאומי שחל בימים אלה, מגלים כי בישראל חיים כיום 178,400 ניצולי שואה, ומערך התמיכה הנפשית שלהם הוגדל בשנה החולפת. במהלך השנה, הלכו לעולמם 15,121 ניצולים - יותר מ-41 בממוצע ביום. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ-900 מהם מתו מקורונה. עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי כ-35% מהניצולים נולדו הם בני 81-75 כ-48% מסך כל הניצולים הם בני 89-82, והיתר מעל גיל 90.

בימי קורונה אלה, שהיציאה מהבית אסורה או קשה במיוחד לקשישים וניצולי שואה, מגיעים עשרות מתנדבי עמותת עיר החיים על בסיס קבוע לסייע לאוכלוסיה של קשישים, ניצולי שואה, וטרנים ומשפחות מעוטות יכולת. העמותה שפועלת ברציפות משנת 2006 הרחיבה באחרונה את פעילותה, גייסה עשרות מתנדבים ומסייעת כיום בתקציבים של תורמים מהארץ ומהעולם למאות נזקקים בשדרות, נתיבות ואזור הדרום.

הפעילות והסיוע למאות קשישים ולניצולי השואה כוללים בין השאר חלוקה של מאות חבילות טיטולים מדי חודש, חלוקת של הליכונים, שיפוץ דירותיהם של קשישים שידם אינה משגת עזרה, חלוקה של מוצרי ריהוט וחשמל פרטנית כולל רכישות של מכשירי מיקרוגל, רדיאטורים ואמצעי חימום לבתים במהלך החורף, מקררים, מכונות כביסה, מזגנים, מיטות וארונות, חלוקת אוכל ותווי קניה לכ- 300 קשישים באופן קבוע, סיוע ברכישת תרופות ועוד. לא פחות חשובה היא התמיכה הנפשית המוענקת לקשישים החיים בתקופת הקורונה בבדידות קשה ומדכאת. מתנדבי העמותה עשו להם מנהג והם מרבים לבקר את הקשישים בבתיהם, לשהות במחיצתם במשך שעות ארוכות, לשוחח ולהאזין לקשישים ובכך להפיג עד כמה שניתן את בדידותם הקשה.

בתקופת הקורונה הוסיפה העמותה למגוון שירותיה גם סיוע פסיכולוגי של פסיכולוגית קלינית העומדת באופן קבוע לרשות נפגעי פוסט טראומה עקב חרדות מנפילת קסמים, סיוע בהוצאת אנשים לחופשות במלונות ובחמי יואב בעיתות ירי קסאם על שדרות, ארגון קונצרטים וערבי מוזיקה, יעוץ זוגי והדרכה למשפחות עם קשיים בזוגיות ועוד מגוון פעילויות סיוע בתקציבים הולכים וגדלים של מאות אלפי ₪ מדי שנה.

בימים אלה עמותה עיר החיים מתמקדת במספר פרויקטים נוספים. כך לדוגמא נבחרו על ידי העמותה עשרות משפחות עולים חדשים מיעוטי יכולת שיקבלו אוכל באופן קבוע. במקביל מקיימת העמותה, במבנה שברשותה, לצד המחסן ההומניטארי, פעילות קהילתית ותרבותית בימי שבת בבוקר הכוללת תפילה, לימוד תנ"ך ומפגש חברתי מוסיקלי של חברי העמותה, יהודים משיחיים, המתגוררים בשדרות.

מי שעומד בראש העמותה, מר מיכאל בינר, מדגיש כי הוא וחבריו לעמותה מסייעים לניצולי שואה באזור ולנזקקים כבר למעלה מ-15 שנה והם עושים זאת באהבה ובתשוקה גדולה לסייע ולעשות טוב. "מעולם לא נתקלו בהתנגדות לפעילותנו או בהסתה ובאיומים, עד לשנה האחרונה" אומר בינר, בן 43, נשוי + 2 המספר כי בשנה האחרונה החלו להתנכל ללא סיבה לו, למתנדבים ולעמותה ולפעילותה. "כל רצוננו הוא להמשיך בפעילות הומניטארית והתנדבותית של סיוע למאות ניצולי שואה ונזקקים באזור, להעניק להם חום, אהבה וחמלה ולהיות להם למשענת בימים קשים אלה, מבלי שיציקו לנו ויאיימו עלינו" – מבהיר מיכאל שמגלה כי בחודש האחרון ארגן טיול לאזור חברון ונתקל בהפרעות והסתה מצד גורמים דתיים קיצונים.

בינר מספר כי לצערו בתקופה האחרונה נתקלים חברי ומתנדבי העמותה בהסתה שמתנהלת כנגדם וכוללת הפגנות יזומות, איומים של דתיים קיצוניים והתנכלות מצד גורמים בעיר שדרות. חברי עמותת עיר החיים ומתנדביה פועלים שנים ארוכות לסייע לציבור ממבנה ששכרו באזור התעשייה בשדרות. פעילות העמותה מתמקדת במספר תחומים וכוללת סיוע הומניטארי ונפשי למאות קשישים, מעוטי יכולת וניצולי שואה.

עמותת עיר החיים פועלת מתחת לרדאר התקשורתי במשך שנים רבות ממחסן הומניטארי שנשכר באזור התעשייה של שדרות . עמותת עיר החיים היא דוגמא ומופת לפעילות חברתית צנועה וחשובה, עמותה הפועלת בשיתוף פעולה עם גופי סיוע רבים. העמותה החליטה לאחרונה לחשוף את פעילותה במטרה לאפשר לניצולי שואה נוספים ליהנות משרותיה המגוונים ובמטרה לשפר את איכות החיים של ניצולי השואה בגילם המבוגר באזור שדרות, נתיבות והדרום בכלל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.