יותם וטל בר במטבח הכשר
יותם וטל בר במטבח הכשר
שף יותם בר
שף יותם בר
שף יותם ברבפעולה - שלל המבורגרים, ארוחות משפחתיות, מנות שף ופינוקים
שף יותם ברבפעולה - שלל המבורגרים, ארוחות משפחתיות, מנות שף ופינוקים
הזוג שהקים מיזם טייק אווי כשר בתקופת הקורונה
הזוג שהקים מיזם טייק אווי כשר בתקופת הקורונה
מנות שף מיוחדות
מנות שף מיוחדות
הודעה לעיתונות

מיזם טייק אווי כשר וחדש "שב, תאכל – שף עד הבית" נפתח על ידי יותם וטל בר – שף וקונדיטורית שמצאו עצמם מובטלים בקורונה

יותם בר, 37, היה בעבר השף של מסעדת מוזיאון ישראל, טל בר, 34, היתה קונדיטורית במלון כרמים. הם מתגוררים בישוב הר אדר ומגדלים שני ילדים מקסימים, שי-לי בת 5 וארי בן שנתיים וחצי (שמותיהם הפכו למנות בתפריט החדש).

הכל במשפחת בר היה טוב עד שהגיעה הקורונה ושני בני הזוג מצאו את עצמם בבית ללא עבודה. אפס הכנסות וחשבון הוצאות שהלך וגדל עם הזמן. תקופה קשה ומתסכלת. במקום לחכות לממשלת ישראל הם החליטו לשלב ידיים ולהקים יחד עסק משותף שהתחיל ממטבח ביתם בישוב הר אדר. יחד החלו לבשל, לרקוח מאכלים ומנות אחרונות ולמכור לחברים ולשכנים מתושבי הישוב. בהדרגה העסק צמח, חבר הביא חבר, שכן סיפר לשכן וההזמנות הלכו ונערמו. ככל שנמשך הסגר כך גדל מעגל הלקוחות שמרביתם עדיין היו חברים ושכנים.

בשלב מסוים לפני שלושה חודשים, לאחר הסגר השני, המטבח בבית משפחת בר כבר לא הפסיק. עם חבר נוסף, אמיר איפרגן, גם הוא נפגע קורונה, החליטו לשכור מקום בכפר אבו גוש ולנהל משם את הטייק אווי העונה לשם – "שב תאכל – שף עד הבית", טייקאווי כשר ומצליח שמכין המבורגרים, ארוחות עסקיות וארוחות משפחתיות וגם מנות מיוחדות של השף ומגיע במהירות שיא לכל תושבי האזור – מבשרת, עין חמד, הר אדר, מעלה החמישה, בית זית, שורש, נווה אילן, בית נקופה ועוד.

"המיזם החדש והמוצלח הפך אותנו לזוג מאושר, פתאום התחלנו לייצר יש מאין יחדיו, עבדנו קשה עד שהגענו לליין שאותו רצינו להציע ללקוחות, חיפשנו להיות מיוחדים מבחינה גסטרונומית, לא להתפשר על איכות המזון, הבשר, הירקות, והקינוחים שזה המומחיות של טל וחשבנו כל הזמן איך להיות ייחודיים ואיכותיים" – אומר השף יותם בר. רתמנו את כל הכישרון והניסיון שלנו וכמובן שנעזרנו גם בהורים והמשפחות, כדי ליצור ולייצר מיזם חדש וחוויה גסטרונומית שונה ומיוחדת. זה היה קשה ועדיין קשה להתמודד מול סיטואציה של סגר ועסקים שנסגרים סביבנו, אבל כנראה שעשינו משהו טוב ונכון כי עכשיו, אחרי שלושה חודשים, בתוך הקורונה והסגרים, אנחנו מפיצים ארוחות למאות לקוחות מאושרים מדי חודש, אני משוכנע שאין תחליף לאיכות ולשירות טוב" – אומר יותם בר.

מיזם הטייק אווי החדש 'שב תאכל - שף עד הבית' בניהולו של שף יותם בר פתח את הסניף החדש במרכז הכפר אבו גוש. "בימים מטורפים אלה של קורונה, סגרים חדשות לבקרים, הפכנו כולנו למכורים לטייק אווי. חיים על משלוחים. קל, פשוט, מפנק וחוסך בזמן. בשנה האחרונה נרשם בישראל גידול של 40 אחוז במשלוחי האוכל. המהפכה כאן והיא בעיצומה – מסביר יותם בר.

יותם בר מספר כי הוא כבר 16 שנה בתחום המזון, למד טבחות במכללת 'הדסה', שימש שף במסעדת 'מודרן' במוזיאון ישראל, ולפני כן בקפה 'איתמר' באורה ועוד מסעדות בירושלים ובתל אביב. במקביל שימש מרצה ב" מכללת השף" וכיום הוא גם יועץ קולינרי ועסקי בתחום עסקי מזון. המיזם החדש "שב תאכל" התחיל כאמור עם טל רעייתו, קונדיטורית בהכשרתה ועבדה עד תחילת הקורונה במלון כרמים. היא גם מומחית גדולה בבישולים.

"שב תאכל" מציעה תפריט כשר (בהשגחת רבנות מבשרת ציון) של כריכים 'מושחתים' עם טעמים מיוחדים, המבורגרים בגדלים שונים, ארוחות עסקיות וארוחות משפחתיות ומגוון מנות שף מיוחדות ובהם 'ארי קריספי' – שניצל חזה עוף בציפוי פריך ותערובת תבלינים, כריך 'סיסקה' - בשר בקר משובח שמתבשל לאורך זמן, מנה משתנה בכל שבוע - 'ספיישל שף' (בעיקר המבורגר צ'ה גוורה, המבורגר אמריקאי, המבורגר צרפתי, מעורב ירושלמי ועוד) ולצידם תוספות כגון צ'יפס, צ'יפס השף עם שום ושמיר, תפוח אדמה בתנור, סוכריות שום עם סוכר חום, סלט עוף קר ברוטב חמאת בוטנים ושקדים קלויים, שתייה קלה לסוגיה וקינוחים.

יותם בר: "הקונספט של המטבח והטייק אווי הוא אוכל כשר ומנצח. הסלוגן שבחרנו הוא 'תטעם, תבין'. אנחנו מציעים אוכל טעים, איכות לא מתפשרת, מוצרים טריים, ניקיון, אוכל ברמה של מסעדת שף שמגיע מהר וחם לבית הלקוח, עם עקרון של מחירים סבירים והוגנים, שירות עם חיוך, אהבה והרבה פינוקים. "זה עסק משפחתי" – מדגיש יותם בר האחראי על הקולינאריה ומייחל יום אחד, אחרי הקורונה, גם לפתוח במקום מסעדה.

"שב, תאכל... שף עד הבית", דרך השלום 33 אבו גוש. להזמנות ומידע נוסף: 050-3020503.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.