מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 06/02/2021 12:43
נושא: אנרגיה, נדל"ן, צרכנות
משה קמחי בפעולה - מומחה לחימום, משאבות חום ותנורים
משה קמחי בפעולה - מומחה לחימום, משאבות חום ותנורים
משאבת חום שמשה התקין באחרונה באזור מבשרת וירושלים
משאבת חום שמשה התקין באחרונה באזור מבשרת וירושלים
תנור חימום ומשאבת חום שהותקנה על ידי משה קמחי
תנור חימום ומשאבת חום שהותקנה על ידי משה קמחי
הודעה לעיתונות

כיצד לשמור על בית חם ונעים בחורף - משה קמחי, מומחה למשאבות חום ומתקן תנורים, מציע לנו כמה טיפים לימי החורף

עם בוא החורף נשאלת שוב השאלה הגדולה - איך מחממים את הבית בלי לפשוט את הרגל. משה קמחי, תושב מבשרת, מומחה לחימום ומתקן תנורים וותיק ומקצועי נחלץ לעזרתנו ונותן לכולנו כמה טיפים איך לעבור את החורף בחמימות ובזול.

לכל שיטת חימום ביתית, לדברי קמחי, יש יתרונות וחסרונות. באזור ההר כשהחורף הוא משמעותי, קר יותר וארוך חימום הדירה במערכת הסקה ביתית הוא הפופולארי והיעיל יותר.

חימום בהסקה מרכזית מתאים הן לדירה יחידה או לבניין כולו, שכן מדובר בחימום משטחים גדולים לפרקי זמן ארוכים, בייחוד באזורנו, כשמזג האוויר הקר גורם למזגנים להיות פחות יעילים - חימום בסולר ונפט יהיה כלכלי יותר מחימום באמצעות חשמל.

קמחי מסביר כי נפט וסולר הם דלקים איטיים, כלומר לוקח להם זמן רב להתלקח והם זקוקים לטמפרטורה גבוהה. זה נשמע חיסרון, אך זה הופך אותם לבטיחותיים למדי. כמו כן, בעצם היותם נוזלים, נמנע הסיכון הנוסף של דליפה, הקיים בגז. העובדה כי הדלק קשה להצתה, מחייבת להשאיר את התנור דולק ברציפות על עוצמה נמוכה, לפחות בימים היותר קרים. זה מבטיח שהבית יישאר חם לכל אורך היממה כולל בשעות הערב כשחוזרים הביתה וכן בשעות הבוקר המוקדמות כשקמים.

לדברי קמחי שימוש בהסקה מרכזית הפועלת לאורך כל היממה, שימוש בסולר יהיה המשתלם ביותר. לדבריו רצוי להימנע מהדלקה וכיבוי מרובים של המערכת אלא להשתדל לפעיל את החימום ברצף ככל שניתן. קמחי גם ממליץ לטפל בתנורי החימום לפני תחילת החורף, לדאוג לניקיון התנור והארובה מפיח מצטבר ולצרוך דלקים מחברות וספקים מוכרים.

עוד מסביר קמחי כי חשוב להתאים את גודל התנור לגודל הבית. תנור קטן מדי יעבוד לאורך זמן רב על חימום הבית, באופן לא יעיל. הוא ממליץ להתקין בכל בית תרמוסטט ואם אפשר עדיף ורצוי להשאיר את התנור דולק באופן קבוע במהלך היום על טמפרטורה מינימאלית. "כשמכבים ומדליקים את התנור, הוא עובד בעוצמה המרבית וצורך הרבה סולר. כשהתנור נשאר דלוק באופן קבוע על טמפרטורה נמוכה יחסית, התרמוסטט מווסת אותו, כך שלפרקי זמן ארוכים הוא צורך פחות סולר" – מסכם קמחי.

גם בנושא חימום המים, מסביר קמחי, הדוד אמנם צורך אנרגיה, אבל בשימוש נכון ניתן לחסוך בצריכת החשמל של הדוד. יש להקפיד להפעיל את הדוד בסמוך למועד השימוש. יש לכוון את התרמוסטט ל-60 מעלות. אין צורך בטמפרטורה גבוהה מזו שכן בזמן המקלחת המים ממילא נמהלים בתוספת המים הקרים המוזרמים.

קמחי מגלה כי בבתים רבים במבשרת ובאזור ההר משתמשים כיום בחימום תת רצפתי מבוסס מים או חשמל. אישית אני ממליץ מאוד שכן מדובר בהפצת חום מהרצפה באופן אחיד על פני כל הבית, חום שאינו מייבש והחום נעים ומבטיח רצפה חמימה ונעימה שמאפשרת לילדים לשחק בנוחות על הרצפה ולהלך עליה ברגליים יחפות גם בשיא החורף. החום, אשר יוצא ממערכת חימום תת רצפתית מתפזר באופן אחיד בכל חלל הבית ובכך מאפשר חימום אופטימאלי של בתים ודירות בעלי תקרה גבוהה. עוד ממליץ קמחי לבעלי וילות ובתים פרטיים להמיר תנורי סולר למשאבות חום שכן החיסכון במקרה זה הוא רב שכן, משאבות החום עובדות על חשמל ומחממות את הרדיאטורים.

ועצה אחרונה של קמחי – שמירה על בידוד הבית. כאשר מדובר בשמירה על חום הבית, אין להזניח את ההיבט החשוב של הבידוד. לא משנה כמה ננסה לחמם את הבית, מחצית המלאכה תהיה לחינם אם הבית לא יהיה מבודד ויתיר לחום לברוח החוצה. לפיכך חשוב לוודא שיש סגירה נכונה של הפתחים בבית . הדלתות והחלונות, לרבות התריסים, צריכים להיסגר בקלות ולחלוטין, ולהיות חפים מסדקים ופתחים. המסגרות מסביב להם צריכים להיות גם הם אטומים, ואם מצוי איזה סדק בהם, יש לאטום אותו.

לסיוע ולפרטים ניתן לפנות למשה קמחי: 052-2676633

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.