מפרסם: אור תקשורת ופרסום
תאריך: 07/02/2021 19:08
נושא: פלילים, הורות
הודעה לעיתונות

החל מאבק ציבורי לשחרורה של גלית צרפתי ממעצר ולחילוץ בנה

גלית צרפתי עצורה מאז יום חמישי בערב, לאחר שנמלטה עם בנה בן החמש, כדי שלא להעביר אותו לידיו של גרושה, אותו היא מאשימה בפגיעה בבנה. אלפי נשים נחלצות כעת לעזרתה.

6,200 נשים חתמו מאז יום שישי ועד כה על עצומה בדרישה למשפט חוזר ובדיקת כל ההוכחות והראיות, לפני שהילד עובר מחזקתה של גלית לחזקת אביו - הפוגע בילד לטענתה.
כמה עובדות:

1. כשהתינוק בן השנתיים חזר מביקור אצל אביו, גלית גילתה דם בחיתול. התינוק אמר שכואב לו בטוסיק ושאבא עשה לו כואב. גלית מיהרה לבית החולים והרופאים שבדקו אותו שם קבעו שיש ראיות ברורות לחדירה. בין השאר נמצאו פיסטולות בפי הטבעת של התינוק, שנוצרות רק מחדירה חיצונית אל פי הטבעת ולא מיציאת צואה. עדות הרופאים נפסלה כלא קבילה בבית המשפט מכיוון שהם בדקו את הילד ללא הסכמת האב על החשד לפגיעה.

2. הילד היה חוזר מאביו כשהוא מדדה מכאבים.

3. פסיכולוגית מומחית לזיהוי פגיעות מיניות בדקה את הילד והעידה בעדות מומחה שהילד נפגע מינית. גם עדות זו נפסלה כלא קבילה מכיוון שגלית לקחה את הילד אליה ללא הסכמת האב.

4. חוות דעת של עו"ס מומחית בטיפול בטראומה אצל ילדים, שבדקה את הילד וקבעה שהוא נפגע מינית לא הוגשה לבית המשפט. עדותה נפסלה כלא קבילה מכיוון שגלית לקחה את הילד אליה ללא הסכמת האב.

5. במקומה הוגשה לבית המשפט חוות דעת של עו"ס שלא טרחה לפגוש את הילד וקבעה שמכיוון שגלית צילמה את בנה כשהיא בדקה אם נפגע, הרי שהיא הורה מנוכרת שפוגעת בקשר של האב עם בנו.

6. גלית נלחמה בשלוש השנים האחרונות על הצלת בנה. מאבק שעלה לה מעל לחצי מיליון ₪ ובסופו, היא נמלטה עם בנה רגע לפני שנדרשה להעבירו למשמורת אביו, שזכה במשמורת בשל העדויות שנפסלו.

7. גלית הגישה תלונות במשטרה על פגיעה בילד כנגד האב, אולם שם שלחו אותה לבית המשפט לענייני משפחה וממנו בחזרה למשטרה וחוזר חלילה. דבר לא נעשה עם תלונות אלו.

8. לאחר שבועיים של בריחה, גלית נלכדה על ידי המשטרה ונאלצה לחזות בבנה שנלקח אל רשויות הרווחה שהעבירו אותו כפרס לאביו החשוד כמי שפוגע בו.

9. גלית עצורה כעת ועד ליום שלישי באוהלי קידר בעוד שבנה הועבר אל חזקת אביו בלא כל תנאי הדורש השגחה עליו.

6,200 נשים חתמו מאז יום שישי ועד כה על עצומה בדרישה למשפט חוזר ובדיקת כל ההוכחות והראיות. כנשים אנו מזדהות עם אומץ לבה של גלית והקרבתה העצמית למען בנה ואנו מאמינות לה. אל העצומה:
https://www.atzuma.co.il/galitnoam?fbclid=IwAR3mFEMNReRikGzD5oWuyM0UAbFFIbZsCrIhumlAsG_mH_mQyHB9wRauJlI

משפחתה של גלית מסרה: "אנו דורשים להחזיר את גלית הביתה, לקבל תמיכה של המשפחה לה היא זקוקה, ואנו מבקשים לפוח חקירה מחודשת שתתנהל כפי שצריך, על ידי חוקרים המוסמכים לעבוד עם ילדים נפגעי תקיפה מינית".

עו"ד רות מכנס המייצגת את גלית צרפתי מסרה: "המדובר באם אמיצה, שמגנה על בנה הקטן מפני פגיעה מינית, כאשר בתיק קיים תיעוד רפואי וחוות דעת מומחים, שמצביעים על חשד שהילד לכאורה נפגע מינית על ידי אביו.

"רשויות הרווחה טייחו לאורך כול הדרך את החשד הנ"ל ובית המשפט הסתמך בפסק דינו על תסקירי הרווחה. כמו כן, המומחית שמונתה בתיק לבדיקת החשד, דר' טלי וישנה, אינה מומחית לאיתור פגיעות מיניות בקטינים. לעומת זאת, בית המשפט התעלם מחוות דעת של מומחים בתחום הפגיעות המיניות בקטינים, שהוגשו לתיק, לפיהן יש חשד ממשי שהקטין עובר התעללות מינית.

"בסוף 2018, בעקבות אחד ממקרי הפגיעה, דיווח בית חולים קפלן על פגיעה מינית בקטין למועצה לשלום הילד ולרשויות הרווחה, אולם שוב הרשויות לא עשו דבר עם הדיווח הנ"ל.
"כמו כן, רופא המשפחה ביקש למנות רופא משפטי והתערבות פקידת סעד בעניין, בעקבות מקרה הפגיעה האחרון מחודש אפריל 2020. הילד סיפר לרופא כי אביו פוגע בו. אולם רשויות הרווחה לא עשו דבר ולא מינו רופא משפטי לבחינת העניין. כך גם לא מונה רופא משפטי על ידי בית המשפט.

"האם לא יכלה לעמוד מנגד ולשלוח את בנה לעבור פגיעות נוספות ולכן בהתאם לחובתה כאם להגן על בנה הסתתרה עמו למשך שבועיים, עד שנתפסה על ידי המשטרה ולצערנו על לא עוול בכפה הושמה במעצר.

"כיום עדיין קיים ערר בפרקליטות, שהגישה האם על סגירת תיק התלונה כנגד האב במשטרה, בגין מקרה הפגיעה האחרון. טרם התקבלה החלטה בעניין.

"אי בדיקת החשד להתעללות בקטין ומסירתו לאב החשוד לכאורה במעשה הינה כשל של המערכת להגן על הקטין ותסב לו נזק רב."

למידע נוסף:
אנסטסיה צרפתי (אחותה של גלית): 054-6144917
אור מרוני: 052-5634826

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אור תקשורת ופרסום.