לוגו Merck
לוגו Merck
הודעה לעיתונות

Merck KGaA רושמת גידול במכירות וזינוק ברווחים ב- 2020

החברה חוזה המשך צמיחה משמעותי גם ב- 2021 כתוצאה ממאמצי הפיתוח של עזרים לייצור חיסונים וטיפולים לקורונה;
מכירות רביף שפותחה בישראל הסתכמו ב- 2020 ב- 1.133 מיליארד אירו

חברת Merck, חברה מובילה במדע וטכנולוגיה, הנסחרת בגרמניה, מדווחת הבוקר (חמישי 4 במרץ 2021) על גידול במכירות וזינוק ברווחים בשנת 2020: החברה רשמה גידול של 18.6% ברווח המתואם (EBITDA) לשנת 2020. רווחי החברה הסתכמו ב- 5.2 מיליארד אירו (6.27 מיליארד דולר), ועמדו בטווח ממוצע התחזיות. החברה מדווחת כי עמדה ביעדי הביצועים אותם הציגה, כאשר מנועי הצמיחה העיקריים שלה באים מתחום השירותים ויצרני תרופות במסגרת מגזר מדעי החיים של החברה, מהתרופות החדשות Mavenclad ו- Bavencio, שאושרו בשנים האחרונות, כמו גם מעסקי המוליכים למחצה.
מגזר התרופות של החברה, מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל. מפילוח מכירות התרופות של Merck על פי מוצרים, עולה כי מכירות רביף הסתכמו ב- 2020 ב- 1.133 מיליארד אירו. מכירות התרופה ירדו ברבעון הרביעי ב- 12% - אך היו טובות מכפי שנצפה מראש. החברה צופה כי גם ב- 2021 תימשך הירידה במכירות Rebif.
לדברי Stefan Oschmann, יו"ר Merck ומנכ"ל החברה, "שנת 2020 התאפיינה בסערה חסרת תקדים. ועדיין, למרות הנסיבות אותן יצרה המגיפה, המשכנו ביישום האסטרטגיה שלנו והשגנו תוצאות עסקיות מעולותת. 12 החודשים האחרונים הוכיחו שוב את יכולת הביצועים של המודל העסקי שלנו, המורכב משלושה סקטורים עסקיים חזקים. ההתמקדות שלנו בעסקים מבוססי חדשנות והתמחות מוכיחה את עצמה. Merck ממוצבת טוב במיוחד לקראת עתיד מוצלח".
Merck צופה המשך גידול בהכנסות גם בשנת 2021, כתוצאה מביקושים גדולים יותר לציוד ולחומרים בתחומי המעבדות והביוטק אותם היא מספקת, הקשורים במאמץ המתמשך לפיתוח חיסונים וטיפולים לקורונה. יותר מ- 50 פרוייקטים לפיתוח חיסונים לקורונה, 35 פרוייקטים לבחינת שיטות בדיקות לזיהוי המחלה, ו- 20 תוכניות פיתוח תרופות בתחום – עושים כיום שימוש בציוד ובחומרים של Merck. לאחרונה הודיעה החברה כי תאיץ משמעותית את אספקת הליפידים המשמשים בתהליכי הייצור של החיסון לקורונה מתוצרת פייזר. החברה מתכננת גידול נוסף ביכולת האספקה שלה בתחום הזה, לקראת סוף 2021.
בדו"ח השנתי שלה ל- 2020, חוזה החברה – המייצרת גם תרופות וכימיקלים ייעודיים – כי הכנסותיה לפני תשלומי ריבית, מסים ופחת (EBITDA), בתיאום לאחר הוצאות חד-פעמיות, יצמחו בשנה הבאה בשיעור "חד ספרתי גבוה או דו-ספרתי נמוך".
קבוצת מדעי החיים של Merck, המייצרת ציוד וכימיקלים למעבדות ביוטכנולוגיה, הודיעה בדצמבר על השקעה של 47 מיליון דולר במתקני ייצור בארה"ב, המיועדים לספק ציוד לחברות המפתחות חיסונים וטיפולים מצילי חיים לקורונה. ההכנסות EBITDA של חטיבת הכלים למדעי החיים זינקו ברבעון האחרון של 2020 בשיעור של 25.5%, והסתכמו ב- 653 מיליון אירו – הרבה מעל ממוצע תחזיות השוק, שעמד על 619 מיליון. החברה חוזה כי ההתאוששות בעסקי האלקטרוניקה ובעסקי התרופות שלה, שהחלה במחצית השניה, תימשך גם אל תוך 2021. בסך הכל, צמחו מכירות Merck ברבעון הרביעי ב- 5% בהשוואה לרבעון המקביל ב- 2019. הגידול האורגני במכירות הקבוצה עמד על 11%, ובא מכל מגזרי הפעילות. בנוסף, נרשמה השפעה שלילית של שינויים בשערי המטבעות, שגרמה לקיזוז של 5.4% מהמכירות. הרווח EBITDA ברבעון האחרון של 2020 עלה ב- 3.3% ועמד על 1.2 מיליארד אירו.
Merck חוזה כי בשנת 2022 יעמדו מכירות התרופות החדשות שלה – לרבות כאלה הנמצאות עתה בצנרת הפיתוח – על יותר משני מיליארד אירו. ב- 2020 אישר ה- FDA את השימוש בתרופה האימונותרפית Bavencio המיועדת לחולי סרטן גרורתי של שלפוחית השתן. התרופה אושרה גם באירופה וביפן, בינואר ובפברואר השנה. במארס אשתקד קיבלה החברה את אישור רשויות הבריאות של יפן לשימוש בתרופה Tepmetko, המיועדת לחולי סרטן ריאה שאינו של תאים קטנים (NSCLC), בעלי מוטציה גנטית מוגדרת. זהו האישור הראשון בעולם לתרופה הנלקחת דרך הפה, המיועדת להתוויה הזאת. בפברואר השנה אושרה תרופה גם בארה"ב.
מכירות הקבוצה כולה עלו ב- 2020 בשיעור של 8.6% ועמדו על 17.5 מיליארד אירו. הגידול האורגני במכירות עמד על 6%. הרווח EBITDA עלה כאמור ב- 18.6% ועמד על 5.2 מיליארד אירו. שולי הרווח עלו ועמדו על 29.7%. הרווח למניה, המשפיע על גובה הדיווידנד אותו תשלם החברה, עלה ב- 20.5% בשנת 2020, ועמד על 6.7 אירו. החברה מתכוונת להציע לשלם דיווידנד בגובה של 1.4 אירו למניה, המהווה גידול של 0.10 אירו בהשוואה לשנה הקודמת.
פעילות מו"פ בישראל
אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של החברה. החברה המנוהלת על ידי רג'ין שבח, זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח הרביף, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה.
מדעני אינטר-לאב עוסקים, בשיתוף קבוצות מחקר של החברה האם בעולם, בחקר תאים ונוגדנים ובפיתוח טכנולוגיות לגילוי ופיתוח תרופות חדשניות בתחומי האונקולוגיה, האימונולוגיה החיסונית והאימונו-אונקולוגיה. ב 2012 הושקה באינטר-לאב החממה הביוטכנולוגית הראשונה מסוגה בישראל, במטרה להשקיע ולקדם את החדשנות בתחום הביו-רפואה בישראל. כיום מארחת החממה מספר חברות סטארט אפ חדשניות. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.
Merck מעסיקה כיום Merckכ-400 עובדים בישראל : בירושלים וברחובות (סיגמא), ביבנה (אינטרלאב), בהרצליה (מרק סרונו) ובקרית גת (ורסום).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.