הודעה לעיתונות

האם מהארץ תצא התרופה לקורונה?

האם מהארץ תצא התרופה לקורונה?
ניסוי בחומר טבעי נמצא בימים אלו בשלבי ניסויים קליניים על מנת להוכיח את יעילותו נגד נגיף קורונה והמוטציות השונות שלו
מגפת הקורונה והמוטציות השונות שלה כאן וכנראה תישאר לא מעט זמן.
למרות אחוזי המתחסנים הגבוהים במדינת ישראל, אנו נמצאים עדיין במצב של מגפה וכמות החולים (ברמות השונות) גבוהה מאוד.
החיסונים הנמצאים בשטח, למרות שפותחו במהירות, נחשבים ליעילים ובטוחים. ובכל זאת, יש איתם מספר מגבלות:

  1. החיסונים לא רלוונטיים עבור אוכלוסיות שונות – ילדים צעירים וכאלו שמנועים מלצרוך אותו בשל סיבות רפואיות.
  2. אחוז המתחסנים, למרות כל מאמצי ההסברה, לא יגיע לכיסוי של 100% מהאוכלוסייה.
  3. למרבה הצער, כנראה שלמוטציות שונות של הנגיף ניאלץ לקבל חיסונים נוספים, ואז אחוז המתחסנים (להערכת המומחים) בפעמים הבאות ילך ויקטן.

בחברת NLC פארמה החלו בניסוי (באישור וועדת הלסינקי) של חומר טבעי, כזה שאושר ע"י ה-FDA האמריקני ונותן פתרון טבעי משלים בנוסף לחיסון. מדובר בתוסף תזונה שמאושר לשימוש בארץ ובעולם, ונמצא במחקרים שונים כיעיל למניעת התפשטות הקורונה. מטרת הניסוי היא להוכיח את פעילות החומר.

בניסוי תיבחן יעילותו של התוסף החדש שפיתחה החברה, NLC-V בעיכוב ההתרבות של האנזים הווירלי 3C-l בגוף המטופלים. המוצר תוקף את האנזים, שהכרחי לתהליך ההתרבות של הנגיף בתאי הגוף, ויוכל לפעול באותה יעילות גם כנגד המוטציות השונות שהתגלו כבר ונוספות שעלולות להתגלות.
תוסף התזונה מכוון למטרה הנשארת יציבה לאורך שורה ארוכה של וירוסים וזני וירוסים חדשים. למשל, המנגנון והמבנה המולקולרי של 3C-l לא השתנה כלל במוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית והברזילאית. מדובר בתוסף טבעי שנחקר כבר עשרות שנים ונמצא יעיל לקטיעת מערכות ההתרבות של ווירוסים ממשפחה זו. החומר עצמו מאושר לשימוש, ומטרת הניסוי היא להוכיח קשר מובהק בין תוסף התזונה לעצירת הקורונה.

ניסוי זה הוא המשך ישיר של הצלחת המחקר שהתבצע באוניברסיטת תל אביב, במעבדתו של פרופסור דן פאר, באמצעות רמות חברת המסחור של האוניברסיטה, על ידי החוקר ד"ר אסף עזרא. במחקר הוכח כי NLC-V אכן מעכב את האנזים הווירלי 3C-l אשר אחראי על תהליך ההתרבות של נגיף הקורונה בגוף, ובהמשך למחקר רב השנים של ד"ר דורית ארד, המדענית הראשית של החברה, העוסקת בתחום כבר מעל ל-25 שנים.
בחו"ל השתמשו בתוסף כבר מאות אנשים והוא נמצא יעיל, ובימים אלו נערך ניסוי קליני בנושא על מנת להוכיח את יעילותו בבית החולים "שערי צדק". שיווקו כבר החל בארה"ב ברשת מסחרית, והוא צפוי להיות בארץ על המדפים בעוד חודשים ספורים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל.