הודעה לעיתונות

מכונת ההנשמה הטבעית לגוף האדם במתיחות ביטחונית

משה כהנוב, מאמן היחידות המיוחדות בצה"ל בעברו, חושף בספרו חדש שיטה חדשנית המיועדת במיוחד לימי הסתגרות בבית ובמשרד שכותרתה: "אימון קצוות- רפואת העתיד"
בימי מתח בטחוני בפרט ובעידן הדיגיטלי בכלל, בו גוף האדם הולך ומתנוון, מציע משה כהנוב בספרו החדש "אימון קצוות- רפואת העתיד" שיטת אימון המאפשרת להכין את הגוף לאתגרי העתיד. בראיון עם נתנאל סמריק, מו"ל,קונטנטו נאו, הוא מביא בשורה: אפשר להתאמן בבית גם בתקופת הסגרות מטעמי ביטחון או כתוצאה מאתגרי העידן החדש, להניח לאביזרי האימון ולשכלל את הגוף באמצעות הגוף כהנוב מזוהה עם עולמות פיתוח הגוף והכושר, מאמן יחידות מיוחדות בצה"ל ומעביר הרצאות וסדנאות להתנסות וללימוד השיטה.

"אימון קצוות- רפואת העתיד" הוא ספר המתמודד עם הצדדים הפחות מוכרים של השפעת הטכנולוגיה על גוף האדם בהם היחלשות הגוף כתוצאה מהיעדר עבודת כפיים וביצוע פעולות יום יומיות באמצעות הגוף. תהליך זה החל מימי המיכון במהפכה התעשייתית וממשיך עד לימנו אנו עם אורח החיים "המשרדי" והשימוש התכוף בטלפונים חכמים.

משה, מה מיוחד באימון הקצוות ?
"המטרה המרכזית של אימון הקצוות היא לשפר את תפקודי מערכות הגוף, על ידי הזרמת דם לאזורים הפריפריאליים ושיפור תפקודי הגוף לרבות: סיבולת לב ריאה, מצב הרוח, תפקודי מח, גוון העור, הרמת האנרגיה שריפת שומן ושמירה על קצב פעימות הלב. האימון הוא למעשה מניעתי ומטרתו להכין את הגוף לאתגרים הבריאותיים העתידיים הקשורים ולשמר את תפקודם של איברים חיוניים כמו הלב, הריאות, המח והמפרקים".
האם השיטה מותאמת לאורך החיים המודרני?
"בהחלט, כל אדם החפץ בכך יוכל להתנסות בשיטה ולהתמיד בה. אין כל צורך במכשור או אבזור מיוחד ואפשר לבצע אותה בכל זמן ובכל מקום. היא מתאימה לבני נוער, נשים, גברים, בני גיל הזהב ולעוסקים בספורט מקצועי וחובבני. אורכו של אימון נע בין חצי שעה ל 45 דקות, ותוך פרק זמן של שלושה חודשים ניתן לראות את התוצאות".
כיצד, לדעתך, האימון תורם לשיפור תפקודי המח?
"העיקרון העומד מאחורי האימון הוא העברת הדם באמצעות תנועתיות מקצה אחד לקצה השני של הגוף, מהלב לגפיים ולכיוון ההפוך, כך הלב למעשה מווסת את פעילותו ונמנעת 'מנוחת יתר'. התנועתיות החוצה את קו האמצע של הגוף מאפשרת לאמן את שני אזורי המח, הימני והשמאלי ובכך עשויה להביא לשיפור בתפקודי המח וחדות מחשבתית".
מדוע בחרת להשתמש במונח "רפואת העתיד"?
"כיוון שביצוע סדרות התרגילים שואף למנוע תחלואות הקשורות בניוון גופני, רגשי ומנטלי כמו בעיות לבביות, בעיות נשימה ובעיות פיזיולוגיות. התנועה בונה תשתית גופנית איתנה ומאפשרת לאדם להתמודד טוב יותר עם חולי ולהתגבר עליו".
בהמשך מתכנן משה כהנוב לשלב את שיטת אימון הקצוות עם טכנולוגיה לבישה ויישומון, שיבצע ניתור של מדדי הגוף במטרה לאשש את המצב הבריאותי של המתאמן.

משה כהנוב, מחבר הספר הראשון - שיטת כהנוב- המדריך לפיתוח הגוף, כותב, מאמן ומלווה אנשים רבים בנתיב הבריאות כבר מעל לארבעה עשורים. משה מזוהה עם עולמות פיתוח הגוף והכושר, מאמן יחידות מיוחדות בצה"ל בעברו ומעביר הרצאות וסדנאות להתנסות וללימוד השיטה.
לתאום ראיון עם משה כהנוב, ניתן לפנות לאורן גולן מקונטנטו נאו [email protected].

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow.