הודעה לעיתונות

מתקן ניסיוני בטבעון לייצור גז בישול מפסולת אורגנית

מתקן ניסיוני בטבעון לייצור גז בישול מפסולת אורגנית

בימים אלו הציב איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה בתאום עם המועצה המקומית טבעון מתקן ניסיוני להפיכת פסולת ביתית לגז בישול.המתקן הוצב בביתו של יפתח גלעדי, חבר מועצת העיר, יו"ר ועדת איכות הסביבה בטבעון וחבר מועצת איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה.
המתקן מבוסס על טכנולוגיה הידועה מזה שנים רבות ומספר מתקנים כאלו אף קיימים כבר היום במספר בתים נוספים בטבעון. איגוד ערים הציב מתקנים נוספים בשלוש רשויות על מנת ללמוד לפרטי פרטים את ביצועייה של טכנולוגיה זאת, הן מהפן הכלכלי והן מהפן התפעולי.
האיגוד רואה בשיטה זאת מהפ כה במשק האשפה בישראל ובעולם. במידה שטכנולוגיה זאת תוכח כישימה היא תחליף את צי המשאיות האוספות מידי שנה כ- 4 מליון טון אשפה בישראל ותייתר את הצורך במטמנות או במפעלי קצה גדולים שיטפלו בפסולת ישראל.

ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים: "אנחנו מריצים את המתקן הראשון כבר כחצי שנה ומתכוננים להריץ לפחות עוד שני מתקנים במשך מספר חודשים לפני שנגיע למסקנות. אם הטכנולוגיה הזאת תתברר כישימה ברור לנו כי נוכל בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות המרכיבות את האיגוד להיות חלוצים בעולם בדרך של טיפול בפסולת שהפכה לבעייה סביבתית מעיקה עם השלכות לבעיות כגון התחממות כדור הארץ,זיהום מי תהום,זיהום קרקעות וזיהום אויר.פתרון הבעייה במקור משתלב עם המגמה אליה דוחפים היום מקבלי החלטות בתחום הסביבה ומהנדסים המתכנננים מתקנים סביבתיים. זה נכון הן בתחום ייצור החשמל, הן בתחום המסחר וכמובן בתחום הפסולת."
יפתח גלעדי, סגן ראש מועצת טבעון, יור וועדת איכות סביבה וקיימות, וחבר מועצת איגוד ערים חיפה: "קרית טבעון לוקחת חלק במאמץ להפחתה וצמצום פסולת ביתית רטובה כחלק מהערכות למשבר האקלים ושמירה על הסביבה בהווה ולדורות הבאים. בימים אלו החל פיילוט לבחינת מערכת ביו גז ביתית בשיתוף קרית טבעון, איגוד ערים חיפה, וחברת ביוגז. למעשה מדובר בקומפוסטר משודרג הקולט את כל הפסולת הרטובה מהצריכה הביתית,במערכת סגורה שאינה מצריכה תחזוקה. טיפול בפסולת במקור הינה הדרך היעילה ביותר בהפחתת טביעת רגל אקולוגית. מהיבט כלכלי, סביבתי וחברתי."

נשמח לשלוח תמונות

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל.