צילום עדי זלק וילנר
צילום עדי זלק וילנר
משחק
משחק
הודעה לעיתונות

השנה נגמרת והילד עדין לא מדבר? על בעיית הרפורמה של קופות החולים והפתרונות בשוק

אם גם אתם ניסיתם להגיע לקלינאית תקשורת בשנה האחרונה בטח גם אתם נתקלת בזמני המתנה ארוכים שיכולים להגיע עד שנה..

בשנים האחרונות המודעות לבעיות וקשיי דיבור אצל ילדים עולה ואיתו גם הביקוש לקלינאיות התקשורת שרשימות ההמתנה אצלן ארוכות ויכולות להגיע להמתנה של בין כמה חודשים לשנה – זמן קריטי במונחי התפתחות הילד. בעקבות הרפורמה האחרונה בקופות החולים זמני ההמתנה רק התארכו ומי שמשלמים את המחיר אלו הילדים וההורים המתוסכלים.

נועה ברק, קלינאית תקשורת ותיקה המשמשת גם כמדריכת הורים ומלווה התפתחותית, ראתה את רשימת ההמתנה לקליניקה ומתוך הבנה למצוקת ההורים שפנו אליה יצרה עבורם עזרים משלימים שבהם יוכלו להשתמש ולפתח בעצמם את הילד עד שיקבל את הליווי המקצועי שמגיע לו.
העזרים שפיתחה הם :
תוכנית ליווי דיגיטליות להורים – תוכנית שהופכת את ההורה למעין "שגריר של הקלינאית". התוכנית מלווה את ההורים באמצעים דיגיטליים למשך חצי שנה. בתקופה זו מלמדת נעה באמצעות - סרטונים, קבוצת פייסבוק ולייבים שבועיים הכוללים מענה אישי ושאלות ותשובות - את הכלים הנכונים איך לעזור לילדים לדבר טוב יותר. התוכנית מלווה את ההורים, הם מקבלים עזרה מיידית וסיוע לצורך של הילד ונעה באמצעות הדיגיטל מוודאת כי הם מטמיעים את התהליך אצל הילד.
זוהי תוכנית הליווי הדיגיטלית היא הראשונה והיחידה במינה בארץ ומיועדת להורים שמבינים כמה חשוב לשפר את יכולות השפה של הילדים שלהם כבר עכשיו, מבלי לחכות חודשים ארוכים לתור זמין לטיפול.

משחקים טיפוליים – משחקים טיפוליים שילדים אוהבים ומהווים עזרים משלימים עבור ההורים לפיתוח שיח והקניית השפה. מדובר על משחקי צביעה ויצירה שונים (בינהם גם משחקים המותאמים ייחודית לציבור הדתי והחרדי) המלווים בחוברת הדרכה להורים ומעודדים - העשרת שפה והבעה
הארכת קשב וריכוז' ; עידוד שיח רגשי; חיזוק יכולות מוטוריקה עדינה ; פיתוח חשיבה גבוהה ; שיפור זיכרון והבנה ועוד.

לקבלת פרטים נוספים על העזרים או לראיון עם נועה ברק
ניתן ליצור קשר –

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרן חמיאל- שיווק בשקפקפים.