הענקת תעודת כבוד לשגריר מרוקו עבדרחים ביוד
הענקת תעודת כבוד לשגריר מרוקו עבדרחים ביוד
דברי ראש המל"ל מאיר בן-שבת
דברי ראש המל"ל מאיר בן-שבת
הודעה לעיתונות

הוועד לידידות ישראל-מרוקו יצא לדרך

-הודעה לעיתונות-

בעקבות הסכמי אברהם:

'''הוועד לידידות ישראל-מרוקו יצא לדרך;

יו"ר הוועד סם בן-שיטרית: "היעד שלנו להגיע ל-200,000 תיירים ממרוקו לישראל ולהפך"

באירוע בנוכחות שגריר מרוקו בישראל עבדרחים באיוד השתתפו גם ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, כלת פרס ישראל מרים פרץ, סגן שר הביטחון לשעבר אלי בן-דהן, הרבנית ברוריה איפרגן, העיתונאי יעקב ברדוגו ועוד 44 חברי הוועד ומכובדים נוספים.

בכנס רב רושם בהשתתפות שגריר מרוקו בישראל, מר עבדרחים באיוד הושק אתמול (יום ג') המושב הראשון של הוועד לידידות ישראל-מרוקו. באירוע שנערך במסעדת 'מרקש' בירושלים השתתפו גם ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, כלת פרס ישראל מרים פרץ, סגן שר הביטחון לשעבר אלי בן-דהן, הרבנית ברוריה איפרגן, העיתונאי יעקב ברדוגו ועוד 44 חברי הוועד ומכובדים נוספים.
הוועד קם ביוזמתו של נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו סם בן-שטרית, בעקבות הסכמי אברהם והסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו, ונועד לחזק את הקשרים בין ישראל למרוקו ולקדם יוזמות ושיתופי פעולה במגוון תחומים בין שתי המדינות.

האירוע נפתח בברכות מפי יו"ר הוועד בן-שטרית למלך מרוקו מוחמד השישי ולשגריר באיוד. בדבריו סקר בן-שטרית את פעילות הפדרציה לאורך השנים ותרומת יהודי מרוקו לחברה הישראלית. "מטרות הפדרציה הן להנחיל את מורשת יהדות מרוקו לדור הזה ולדורות הבאים. הרבה מהנושאים שירשנו מאבותינו אנו מנחילים בארץ דוגמת חג עדתי כגון המימונה שהפך ברבות השנים, לחג לאומי בישראל. כ 2 מיליון אנשים אורחים ומתארחים בלילה זה".
בן שטרית התייחס למפעל המילגות של הפדרציה וציין כי קרן מלגות מסייעת לכל מעוטי היכולת לממן את לימודיהם. "הענקנו 10 מיליון דולר מלגות לכל הסטודנטים כולל ערבים ישראלים, בלי הבדל דת גזע ומין" הדגיש.

הרב בן-דהן נשא ברכה למלך מרוקו מוחמד השישי, ובהמשך הוענקו תעודות הוקרה ותשורות למלך מרוקו מוחמד השישי ולשגריר מרוקו בישראל עבדרחים באיוד ולאורחים ממרוקו.
שגריר מרוקו בישראל עבדרחים באיוד בירך את האורחים בשם הוד מלכותו מלך מרוקו מוחמד השישי ואמר כי הוא שמח להיות כאן בערב הזה, באירוע המכונן של השקת ועד הידידות ישראל-מרוקו. עוד סיפר השגריר על מאמצי ממשלת מרוקו לקדם את נרמול היחסים עם ישראל ולחזק את שיתופי הפעולות בין המדינות.

ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת בירך את השגריר באיוד ובאי הכנס ואמר כי "העובדה שהוועד הוקם כגוף עצמאי ולא ממשלתי, משקף בכך את רצון יהדות מרוקו לחבר עם ארצות המגרב. זוהי דרישה לא בין הממשלות אלא בין העמים והאזרחים".
עוד ציין ראש המל"ל כי "במעמד המרגש של חתימת ההסכם בארמון המלך ברבט, סיפרתי את סיפור הדור השלישי של יהודי מרוקו ששומר על המסורת, הרבנים ופיסקיהם שמאירים לדורות רבים. התגאתי בפניהם על מדפי הספריות באוניברסיטאות וישיבות בישראל, שממלאים את אוצרותיהם של רבני מרוקו.
לדברי בן-שבת זה היה מהלך טבעי ומתבקש ולמרות זאת לקח זמן. "צריך מנהיגים חכמי לב ובעלי חזון. נכיר תודה לדונלד טראמפ הנשיא הקודם וחתנו ג'רד קושנר. נשלח ברכה להוד מלכותו מוחמד השישי ולראש הממשלה בנימין נתניהו.

כלת פרס ישראל מרים פרץ בירכה את הנוכחים וסיפרה על הגעתה בשנת 1964 למעברת חצרים בבאר שבע.
"אני שמחה להיות כאן במדינת ישראל אך לעולם לעולם לא אשכח את השורשים שלי. לא הבאנו רק מימונה ומופלטה אלא גם אהבה שלום ורעות. השכלה, מדע ותרבות. זכיתי להתמודד לנשיאות. היתה לי ביד הברכה של אמא ואבא שלי שאמרו לי תיזכרי, תפקחי את העיניים והכי חשוב זה הדרך. כיבדתי מאוד את נשיא מדינת ישראל הנבחר יצחק הרצוג וצריך להתפלל להצלחתו" עוד הוסיפה כי "תמיד כיבדנו את הערבים והם כיבדו אותנו".

במסגרת המושב סוכם כי יוקם פורום חשיבה מצומצם בראשות חבר הוועד אלי ארצי, שיקדם רעיונות ודרכי פעולה.
בין היתר סוכם עוד כי בתאריך 15.11.2021 יציין הוועד את יום העצמאות של מרוקו. כמו כן יופק קובץ דיגיטלי ובו ביטויים בסיסיים במרוקאית לטובת התיירים מישראל וכן ההפך, קובץ ובו ביטויים בסיסיים בעברית לתיירים ממרוקו שיגיעו לישראל.
עוד נמסר כי באוקטובר הקרוב תצא משלחת מישראל לביקור רשמי במרוקו. במסגרת הביקור יערך רב שיח בפרלמנט במרוקו ובו ידונו על ערכים אוניברסליים ביהדות ובאיסלם לצד האוטונומיה המלאה לה זכו היהודים בממלכה העלוואית.

לפרטים נוספים:
אבי נחמני
דובר ועד הידידות ישראל-מרוקו
נייד: -052-4510904

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אבי נחמני ייעוץ תקשורת.