מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 20/06/2021 13:07
נושא: בידור ופנאי, תיירות, תעופה
חופי הטורקיז באי קרפאטוס
חופי הטורקיז באי קרפאטוס
קרפאטוס - האי הכי רומנטי, קסום ויפה שבאיי יוון
קרפאטוס - האי הכי רומנטי, קסום ויפה שבאיי יוון
מלון אלימונדה המפנק על חוף הים בפיגאדיה
מלון אלימונדה המפנק על חוף הים בפיגאדיה
אי קטן ואינטימי שתוכלו להקיף אותו תוך שעתיים
אי קטן ואינטימי שתוכלו להקיף אותו תוך שעתיים
עשרות חופים ושיט מהנה ביניהם
עשרות חופים ושיט מהנה ביניהם
אי עם המון קסם, יופי, שלווה ואווירה רומנטית
אי עם המון קסם, יופי, שלווה ואווירה רומנטית
הודעה לעיתונות

קרפאטוס – האי הקסום וספינת הדגל שבאיי יוון - חברת אופק נסיעות ותיירות מפעילה טיסות ישירות לאי

המלצה לטיול לאי קרפאטוס - האי הרומנטי והיפה ביותר ביוון - מעכשיו טיסה ישירה של שעה ואתם בגן עדן

במרחק של כשעה טיסה מישראל נמצאת הפנינה היוונית קרפאטוס, אי קטן וקסום, ציורי ורומנטי, אוטנטי ומרגש כל ביקור מחדש. חשבתי שראיתי הכל עד שהגעתי לאי קרפאטוס, לגן העדן הזאולוגי והבוטני עם החופים בצבעי טורקיז. האי שחברי, שמעון פרנס, נשבה בקסמו ומרבה לבקר בו - אי יווני קטן עם נשמה גדולה.

את החופשה החלומית הזאת בפיסת גן העדן היווני לא אשכח לעולם: רבצתי לי באחד החופים הבתוליים של האי קרפאטוס כשמסביבי, מכל עבר בלט צבע כחול טורקיז של הים. היה שם שקט מופלא למעט רחש הגלים, מאחורי התנשאו צוקים פראיים, כפרים ציוריים ומסביבם הרים ירוקים שהתחברו לחוף הקסום. פנינה של טבע ושלווה, של יופי אקזוטי מהפנט, של תחושת חופש ואושר עילאי שהרגשתי בר מזל שזכיתי להיות שם.

הקיץ כבר כאן ועם פתיחת הרשמית אני ממליץ לבקר באי הקטן והיפה ביותר ביוון – קרפאטוס וליהנות מגן העדן היווני במרחק של כשעת טיסה מישראל. הטיסות הישירות לאי יוצאות בימי שישי בבוקר עד שני בלילה ובימי שני אחה"צ עד שישי בצהריים, כולן יוצאות מנתב"ג על ידי חברת אופק נסיעות ותיירות במחירים סבירים ביותר והמבצע כולל גם הסעות ומלון מפנק במיוחד של 5 כוכבים בחוף של פיגאדיה. 4 ימים (3 או 4 לילות) של אושר וקסם.

קרפאטוס הוא שם פחות מוכר על מפת התיירות הישראלית ולא במקרה. זהו אי בוטיק קטן ויפיפה השוכן בים הקרפטי בין רודוס לכרתים ובמשך שנים היה סוד שמור היטב. בניגוד לשכניו האי נשאר בתולי ונעים. בלי הפעלות בבריכה, בלי "הכל כלול" ובלי זיקוקים וירידים. יעד שמזכיר את חופי תאילנד או את חופי סיני בימיה הטובים, רק בצבע טורקיז חזק. רק 5,000 יוונים מתגוררים באי בשיא העונה והם שומרים באדיקות על חלקת האלוהים הקטנה שלהם, כך שלמעשה בכל רגע נתון רק כמה מאות תיירים וכמה עשרות תיירים מישראל יכולים ללון על האי. באי מגוון רחב של אטרקציות, בתי מלון, חופים וכמובן מסעדות, טברנות ומקומות בילוי שמרביתם מרוכזים בעיר הבירה פיגאדיה, שם מרכז חיי הלילה באי.

וכך יצאתי לי מהר אדר לסוף שבוע מפנק וחלומי. אחרי שנת קורונה קשה שכפתה עלי להישאר בבית. הטיסה מנתב"ג נחתה באי קרפאטוס אחרי שעה וקצת. אוטובוס ממוזג ומדריך מקסים הסיעו אותנו למלון אלימונדה השוכן בפיגאדיה על חוף הים. תוך שעתיים מרגע ההמראה כבר השתכשכתי לי במימי בריכת האינפיניטי המדהימה ביופייה של המלון שממנה נשקפים חופי האי. שעון גן עדן שלי החל מתקתק.

הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על האי קרפאטוס. זהו אי קטן ויפיפה. הכבישים בו קטנים ונעימים לנסיעה, ללא פקקים וכמעט ללא תנועה. יום נסיעה אחד בכבישים צרים ומתפתלים תוכלו להקיף את האי כולל שכשוך ורביצה במספר חופים לבנים בין מפרצים שנדמה שיד אדם מעולם לא נגעה בהם. תושבי האי מתפרנסים מקצת תיירות, טברנות ומחקלאות - מטעי כרמים ובוסתנים, זיתים ושמן זית ודבש. האי הקטן שקל להתמצא בו שומר על אופיו האוטנטי: שדות חקלאות, ספינות דיג קטנות, כנסיות ציוריות, בתים לבנים ושמים כחולים.

את בוקרו של היום השני, אחרי ארוחת בוקר מפנקת מול הים, התחלנו בנסיעה בת כשעתיים ברחבי האי בין המפרצים, מצוקי הפרא, יערות ירוקים וחופי טורקיז מפיגאדיה לכפר הקטן אולימפוס בצפון האי. הכפר ממוקם על צלע הר מעל לחופו המערבי וסחוף הרוחות של האי. במשך מאות בשנים התבסס הכפר על חקלאות. בשנים האחרונות הוא חובר לרשת הכבישים המצומצמת של האי ונפתח לעולם, אם כי מרבית תושבי הכפר עדיין לובשים לבוש מסורתי. את סוף היום בילינו בפיגאדיה, היישוב הגדול באי המשמש מרכז בילוי ובו שלל מסעדות, בתי מלון, חנויות ביגוד והנעלה, טברנות ובתי קפה וגם נמל יפיפה ואקזוטי. שם גם נהניתי מחוויה גסטרונומית נדירה במסעדת Sofia's Place הנמצאת בנמל על קו המים. אירחה אותנו סופיה, בעלת הבית, המבלה כמו הרבה מתושבי האי את החורפים עם נכדיה ביבשת או במקרה שלה בארה"ב. החוויה הקולינרית כללה דגים ופירות ים טריים שזה עתה ירדו מסירות הדייגים לצד כמה כוסות של רצינה, היין הלבן היווני המסורתי שבתהליך ההפקה מוסיפים לו שרף עץ אורן. עוד בתפריט מוסקה, עלי גפן, סופלקי, סלט יווני מושלם, פרחי קישואים ממולאים, צזיקי וקינחנו באוזו ואבטיח.

את יומנו השלישי באי בילינו בשייט של יום שלם בסירה לחופיו המרהיבים של האי כולל ארוחת צהריים קלה וירידה למים, המזמינים צלילה בשנורקלים. המים אינם עמוקים ואפשר לשחות בכל פעם שמגיעים לאחד החופים. או אז, הקפטן עם השפם העבה, מטיל את העוגן, צועק ביוונית "יאללה למים" וכולם קופצים למים הקרירים והנעימים, בין השאר בחוף אפלה, שהוכתר כאחד מחמשת החופים היפים בעולם בשל הנוף המרהיב בצוק ובמפרץ למרגלותיו.

בילוי נוסף מומלץ באי הוא טיול יבשתי בג'יפים בכפרים ציוריים עתיקים, ביקור בכפר הדייגים הקסום פיניקי שבמרכזו כנסייה, נמל סירות קטן ומסעדות מקומיות. המלצה נוספת היא ביקור בטברנות המקומיות של האי בהן לצד אוכל משובח ובירה מיתוס מקומית, מופיעים זמרים ונגני בוזוקי. בשנים האחרונות מבקר באי גם חברנו שמעון פרנס ומוביל תיירים בין הטברנות ואף הופיע בעצמו. נסו ותיהנו.

פרטים, מחיר והזמנת טיסות וחבילות בטלפון: 04-8538666 או באתר של אופק נסיעות ותיירות www.ofek-travel.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.