חיים הלפרין מנהל היחידה לתכניות משלימות במשרד החינוך, נעם סמל מנכל הבימה, טל בסכס מנכל החברה למתנסים הארצית, דר יפעת שאשא ביטון שרת החינוך ורן שפירא מ
חיים הלפרין מנהל היחידה לתכניות משלימות במשרד החינוך, נעם סמל מנכל הבימה, טל בסכס מנכל החברה למתנסים הארצית, דר יפעת שאשא ביטון שרת החינוך ורן שפירא מ
שרת החינוך - שאשא ביטון - קרדיט - אביעד וייצמן
שרת החינוך - שאשא ביטון - קרדיט - אביעד וייצמן
שרת החינוך שאשא ביטון - קרדיט - אביעד וייצמן
שרת החינוך שאשא ביטון - קרדיט - אביעד וייצמן
הודעה לעיתונות

ד"ר יפעת שאשא ביטון באירוע הראשון שלה כשרת החינוך

ד"ר יפעת שאשא ביטון שרת החינוך נשאה דברים בוועידת סלת"א - הוועידה הארצית השנתית הראשונה של סל תרבות ארצי שהתקיימה היום בתיאטרון "הבימה".

"המשימה הגדולה של מערכת החינוך היא להחזיר את החינוך למערכת. החזרת הערכים, המורשת התרבות שצורכים הילדים שלנו בעיקר בעידן המסכים, שילמדו לצרוך תרבות על גווניה הרבים ולנו במערכת החינוך יש את ההזדמנות לעשות זאת דרך סל תרבות ארצי.
אם אנחנו נהפוך עבור הילדים את היום שבו הם יוצאים להצגה או מופע מחול מוזיקה ליום חגיגי כך הם יגדלו להעריך זאת בהמשך ויהפכו לצרכני תרבות, לא רק מסכי טלוויזיה ומחשב, אלא לצאת לתאטרון וקונצרט ולקבל מהרוח ומהמורשת שלנו כחברה ולנו יש חובה אמיתית לתת להם את זה במסגרת מערכת החינוך"

בוועידה לקחו חלק למעלה מ1000 אנשי מפתח מעולם התרבות האמנות והחינוך

הוועידה התקיימה היום ביוזמת סל תרבות ארצי, תוכנית הדגל של משרד החינוך בכל הקשור לצפייה מושכלת באמנויות בקרב תלמידי גן עד י"ב, בשיתוף החברה למתנ"סים הארצית והרשויות המקומיות. הוועידה עסקה בכל הנושאים הבוערים בתחום החינוך, האמנות והתרבות בעידן הפוסט קורונה, עם הפנים לעשור הקרוב. מטרת הוועידה היא לכנס יחדיו לשיח משותף, מעגל נרחב של דמויות מפתח מעולמות החינוך, האמנות והתרבות.

ד"ר יפעת שאשא ביטון שרת החינוך נשאה הבוקר דברים בוועידת סלת"א הוועידה הארצית השנתית הראשונה של סל תרבות ארצי שהתקיימה בתיאטרון "הבימה". זהו האירוע הראשון בו היא לוקחת חלק מאז כניסתה לתפקיד:
"המשימה הגדולה של מערכת החינוך היא להחזיר את החינוך למערכת. החזרת הערכים, המורשת התרבות שצורכים הילדים שלנו בעיקר בעידן המסכים, שילמדו לצרוך תרבות על גווניה הרבים ולנו במערכת החינוך יש את ההזדמנות לעשות זאת דרך סל תרבות ארצי. אם אנחנו נהפוך עבור הילדים את היום שבו הם יוצאים להצגה או מופע מחול מוזיקה ליום חגיגי כך הם יגדלו להעריך זאת בהמשך ויהפכו לצרכני תרבות, לא רק מסכי טלביזיה ומחשב, אלא לצאת לתאטרון וקונצרט ולקבל מהרוח ומהמורשת שלנו כחברה ולנו יש חובה אמיתית לתת להם את זה במסגרת מערכת החינוך"

את הועידה פתח רן שפירא מנכ"ל סל תרבות ארצי : "נוכחנו לדעת כי חסרה פלטפורמה המיצרת מבט הוליסטי משותף שיכול לשפר את העשיה. כיום ניצב בפנינו אתגר חינוכי ותרבותי -לחזק ולהעמיק את השראה ואת כלל הפעילות שתלמידי ביה"ס צריכים לקבל בעידן החדש על פי התוכנית שתנתב מערכת החינוך וזה לא פשוט לאור החוויות המאתגרות שעברו התלמידים בשנה האחרונה והשפעות הקורונה.
הקורונה מעלה שאלות חדשות כגון האם יש אמנות חדשה אחרי הקורונה? האם יש מקום עתידי לפעילות מקוונת בעולם האמנות בייחוד זה הכולל תלמידים? מה הוא התמהיל הנכון בחוויה הכוללת של התלמיד בין לימוד והשכלה והקניית חוויות של תרבות ואמנות. זו משימה מורכבת שצריכה לעשות מול כל הגופים הרלוונטיים. אנחנו בסל תרבות ארצי רואים בעשייתנו שליחות ערכית מובילה ומאתגרת אנחנו בטוחים שנטיעת הזרעים לרכישת אמנות בעתיד ראשיתה בגירוי שניצר בילדות אצל כל תלמידה ותלמיד בכל ישוב בארץ".

בין המשתתפים שלקחו חלק בועידה בועידה:
ד"ר אייל דורון - מומחה לחשיבה יצירתית, נורמן ליברכט - בלוגר ומבקר מוזיקה בינלאומי מבריטניה, אבי אדרי - מנכ"ל סינמה סיטי, הזמרת והיוצרת מארינה מקסמיליאן, המלחין פרופסור עודד זהבי, מייסד ומנהל הגלריה לאמנות אום אל פחם, סעיד אבו שקרה, האמן והיוצר עידן רייכל, הכוריאוגרף ומנהל להקת "קולבן דאנס" - פרופסור אמיר קולבן, השחקן והבמאי נורמן עיסא, המנהלת האמנותית של התיאטרון הארצי מיסודו של סמי לוי - הדס קלדרון, השחקן ומנחה הטלוויזיה, טל מוסרי והסופרת מאירה ברנע גולדברג, הם רק חלק מהמשתתפים בפאנלים ובהרצאות.
רן שפירא, מנכ"ל סל תרבות ארצי: "סלת"א -הוועידה השנתית של סל תרבות ארצי, היא המקום המרכזי לשיח רב-תחומי ומפגש מקצועי בין אישי, בין אנשי מפתח בתחום החינוך, האמנות והתרבות. השנה נעסוק בשינויים המשמעותיים בתחומים אלו, בעידן הפוסט קורונה"
דווקא בתקופת הקורונה, סל תרבות ארצי, מגופי התרבות הגדולים והמובילים בארץ, הצליח לקבוע סדר יום תרבותי חדש, קיים אלפי אירועי תרבות מקוונים בבתי הספר והגנים, תוך הובלת יוזמות משמעותיות חדשות בתחום התרבות והיה לגורם מוביל ומשפיע במפת התרבות בארץ והגוף העיקרי שאפשר את המשך צריכת התרבות וסייע לפרנסתם של רבים מאמני ויוצרי ישראל.

היקף הרשויות המשתתפות בפעילות סל תרבות ארצי עלה בחמש השנים האחרונות בכ-100%.
היקף פעילותו של סל תרבות ארצי עלה בחמש שנים האחרונות מכ-20 מליון ₪ לכ-70 מליון ₪.

פרטים נוספים על הוועידה בלינק
https://sootbox.org/sal/
אודות סל תרבות ארצי:
סל תרבות ארצי היא תכנית חינוכית שנועדה לחשוף את תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמלי. התכנית מקנה לתלמידי ישראל כלים לצפייה מודעת ומשמעותית בששת תחומי האמנות –תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית. התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות. התכנית קיימת משנת 1987 ופועלת נכון להיום ב-187 רשויות ברחבי הארץ.
מטרת התוכנית היא חשיפה שיטתית והדרגתית של תלמידים מגיל גן ועד י"ב לתחומי אמנות מגוונים שיש בצידה שילוב של ערכים אמנותיים לצד ערכים חינוכיים: הרחבת אופקים, טיפוח חשיבה יצירתית, פיתוח כישורי הערכה וטעם, עידוד סובלנות וקשב לזולת, הגברת המעורבות החברתית יצירת תשתית תרבותית משותפת וטיפוח הדור הבא של שוחרי התרבות בישראל.
על התכנית ועקרונותיה ניתן לקרוא באתר סל תרבות ארצי: https://www.saltarbutartzi.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- FC-קבוצת פיליזר תקשורת.