סמדר אונה בראיון עם המו'ל נתנאל סמריק, קונטנטו נאו.
סמדר אונה בראיון עם המו'ל נתנאל סמריק, קונטנטו נאו.
הודעה לעיתונות

ברכת נשיא המדינה הפורש לציירת והכותבת סמדר אונה בהשקת התערוכה החדשה בין כותלי מוסד לנכים הקשים ביותר בישראל

"באלה הידיים" למצוא את העוצמה הפנימית כשהגוף מאבד שליטה–
היוצרת סמדר אונה – משיקה תערוכת יחיד חדשה באחד המקומות מלאי החמלה במדינה בברכה מיוחדת של נשיא המדינה.

סמדר אונה היא אישה שאינה מוותרת ועל אף הגבלתה הגופנית היא מגיעה אל מוקדי הסערה המעסיקים את חברתנו, מושיטה מכחול, פורסת בד קנבס ומציירת מתוך עיני רוחה מאורעות בני-זמננו, העוסקים בסדר היום הציבורי ובמחלוקות חברתיות.
שם בין כוחות השיטור, באוהלים או תחת כיפת השמיים היא מתבוננת ומבצעת את הפעולה היחידה לה יכולות ידיה - לצייר. במסגרת התערוכה שהחלה בחודש מאי 2021 בירושלים ותנוע בין מספר מקומות בארץ, סמדר תרצה בנושא 'מהתמודדות להעצמה באמצעות אומנות' ותציג מבחר מיצירותיה בעת הזו, לרבות ציורים המציגים את ירושלים בלילות והפגנות בלפור.
הנשיא היוצא ראובן רובי ריבלין שפגש את סמדר אונה בעבר ויקבל ממנה גם ציור של נחמה ריבלין ז"ל, שכנתה למושב ילדותה של סמדר, מושב כפר הס, משתף מחווייתו: "אומנות היא חלון דרכו אפשר לראות את נשמתה של היוצרת. צוהר לרצונותיה, מאווייה, חלומותיה וכיסופיה. התערוכה שלך מעבירה לכולנו מסר מאוד ברור. היא פותחת צוהר לעוצמות הגנוזות בך, למאמצייך לא לוותר, לא להיכנע לייאוש ולמרה השחורה. לראות את חצי הכוס המלאה ולהמשיך לראות ולקצור את הפירות מעבודתך הקשה. את ההוכחה לכך שאפשר להמשיך הלאה וכי השמיים הם הגבול".
_____________________________________________________________
סמדר אונה היא חברת קיבוץ איילת השחר אשר בעברה שימשה כבכירה בעולם מערכות המידע והמחשוב הארגוני. ביום שבו מעדה מבימת חופה השתנו חייה ומצבה הבריאותי והתפקודי התדרדר ועמו גם התמודדות לא רק עם תפקודי הגוף אלא אף עם מערכות בריאות ורווחה, אחרי שהבית בקיבוץ נותר לפני הנגשה, מצאה את עצמה בחיי רחוב על גבי כיסא גלגלים. חרף כל אלו ועל אף התלאות שעברה ועוברת, כאישה סיעודית המוגבלת בתנועתה ותפקודיה, סמדר בוחרת להפוך את הלימון ללימונדה ומזמינה בציוריה התבוננות מעמיקה על מאורעות בני זמננו. תערוכת היחיד של סמדר אונה שנפתחה בחודש מאי 21 במעון לב גילה, רחוב צביה ויצחק 30 ירושלים, המעון בו מטופלים בחמלה רבים מהנכים הפיזיים הקשים ביותר במדינת ישראל, עוברת למתחם רכבת נבון בירושלים, ומשם למקומות נוספים בארץ, ואף בחלקים ממנה ניתן לצפות גם באתרה www.unnast.com, הינה תבנית נוף התבוננות אישית על מצבים, אירועים ודמויות ארץ ישראליות.

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות לאורן גולן, שיווק , קונטנטו נאו - [email protected]
בית בינלאומי ליציאה לאור

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow.