.
.
צילום: עינבר שלומית רובין. הצילום לשימוש חופשי
צילום: עינבר שלומית רובין. הצילום לשימוש חופשי
הודעה לעיתונות

חשבתם שרק ציפורים נודדות? מתברר שלא רק. גם פרפרים נודדים!

בסוף השבוע יארח פארק הטבע והצפרות אגמון החולה קק"ל את פסטיבל הפרפרים, סיורים מודרכים, פעילויות מרתקות והכל סביב המעופפים הזעירים והצבעוניים. בואו לגלות את כל מה שאתם עדיין לא יודעים על הפרפר

מידי שנה אנחנו מתרגשים ממאות אלפי ציפורים נודדות שבוחרות להחנות בפארק הטבע והצפרות אגמון החולה קק"ל,. מאות אלפי ציפורים ובעיקר שקנאים ועגורים עושים דרכם מארצות הקור לחורף החמים של אפריקה וההיפך ונוחתים אצלנו להצטיידות. אבל מתברר שלא רק ציפורים נודדות. הידעתם שיש גם פרפרים נודדים?
פסטיבל הפרפרים של אגמון החולה יפתח ביום חמשי (5 באוגוסט) בכנס פרפרנים מקצועי . חוקר הפרפרים דובי בנימיני שכתב את המגדיר המקיף והמרכזי לפרפרי ישראל ירצה על סודות הפרפרים, הדוקטורנטית גלית משה אשר חוקרת את פרפרי החרמון תדבר על פרפרי ישראל וד"ר עוז בן יהודה, מרצה במחלקה למדעים במכללת אחוה וחובב פרפרים מושבע יעסוק בפרפרים בשירות האדם.
בסוף השבוע (ה-6 וה-7 באוגוסט), הציבור מוזמן ליומיים של פרפרים. ברחבי האגמון ובמרכז המבקרים החדש שנחנך לאחרונה, יפוזרו עמדות יצירה ולמידה לכל המשפחה בנושאי פרפרים. עמדות איפור יציעו למבקרים ציורי פנים של פרפרים צבעוניים.
סיורים תחת הכותרת פרחים שפרפרים אוהבים יתקיימו במשך סוף השבוע ובמסגרתם יערכו המבקרים הכרות עם הפרחים המיוחדים שמושכים את הפרפרים, צמחי פונדק וצמחי צוף, כמוהם יש לא מעט ברחבי הפארק.
אחת ההדרכות תעסוק בנושא מרתק ותחשוף בפני הקהל את סודות נדידת הפרפרים. מתברר שבניגוד למה שחשבנו, יש פרפרים שחיים הרבה יותר מ-24 שעות וגם הם בדומה לבעלי הכנף הגדולים, עסוקים בנדידה.
לצד הסיורים המודרכים באגמון ובגן הבוטני בפארק, יוצג גם תיאטרון רחוב "הגלגול מביצה לפרפר..." אשר יציג באופן חוויתי לכל המשפחה את תהליך יצירת הפרפר מזחל, לגולם ובהמשך לפרפר.
אולם התיאטרון החדש של האגמון יארח את הצגת הילדים "מחזורו של דון קישוט" הצגה סביבתית על שמירת הטבע, קיימות ומחזור. כל משפחה שתבקר בפסטיבל תקבל ערכת פעילות מיוחדת להכרת הפרפרים הכוללת מגדיר, חוברת פעילות והפתעות נוספות.
מנהלת התוכן ההדרכה והשיווק באגמון, עינבר שלומית רובין : "הציבור הרחב מכיר את פארק אגמון החולה קק"ל בעיקר בשל העגורים אשר מגיעים אלינו מידי שנה. הפארק המדהים שלנו חי כל השנה, הטבע פעיל כאן תמיד והחלטנו לחשוף אותו לקהל, מזמינה את הציבור להגיע וליהנות, גם בקיץ יש מה לראות באגמון החולה".

אתר פארק אגמון החולה קק"ל
https://agamon-hula.co.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.