הודעה לעיתונות

Merck מדווחת על צמיחה דו ספרתית ברבעון השני 2021

מכירות הנטו של הקבוצה עלו ב- 18.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד
**
הרווח המתואם (EBIDTA ) עלה ב- 46.7% ל – 1.6 מיליארד אירו
**
הרווח למנייה זינק ב- 72.3% ל- 2.24 אירו

חברת Merck, חברה מובילה במדע וטכנולוגיה, הנסחרת בגרמניה, מדווחת הבוקר (חמישי, 5 באוגוסט 2021) על רבעון שני חזק לשנת 2021, עם צמיחה דו ספרתית המונעת על ידי
תוצאות שלושת הסקטורים המובילים של הקבוצה: בריאות, מדעי החיים, אלקטרוניקה.

מכירות הנטו של הקבוצה עלו ב- 18.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הרווח המתואם (EBIDTA ) עלה ב- 46.7% ל – 1.6 מיליארד אירו, הרווח למנייה זינק ב- 72.3% ל- 2.24 אירו. תזרים המזומנים התפעולי עלה ב -76.9% ל -888 מיליון יורו; החוב הפיננסי נטו עומד על סך של 10.1 מיליארד אירו.

לאחר מחצית ראשונה חזקה, Merck מעדכנת ומעלה את התחזית הכספית לשנת 2021: צופה כי המכירות נטו יעמדו על טווח בין 18.8 מיליארד יורו ל -19.7 מיליארד יורו וה- EBITDA בטווח שבין 5.6 מיליארד יורו ל -6.0 מיליארד אירו.

מגזר התרופות של החברה, מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל. מכירות הרביף עמדו ברבעון השני 2021 על 247 מיליון אירו.

בלן גאריחו, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל Merck אמרה בהתייחס לתוצאות: "הצלחנו להתגייס לצמיחה מואצת ויעילה בכל המגזרים העסקיים. שלושת המגזרים המובילים שלנו: בריאות, מדעי החיים, אלקטרוניקה, תרמו לביצועים המעולים של Merck ברבעון השני. אנו מוכנים לספק צמיחה בת קיימא בשל היכולת האופטימלית שלנו לתת מענה לכל מגמות המאקרו של הפוסט Covid ".

פעילות מו"פ בישראל
אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של החברה. החברה המנוהלת על ידי רג'ין שבח, זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח הרביף, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה.
מדעני אינטר- לאב עוסקים, בשיתוף קבוצות מחקר של החברה האם בעולם, בחקר תאים ונוגדנים ובפיתוח טכנולוגיות לגילוי ופיתוח תרופות חדשניות בתחומי האונקולוגיה, האימונולוגיה החיסונית והאימונו-אונקולוגיה. ב 2012 הושקה באינטר-לאב החממה הביוטכנולוגית הראשונה מסוגה בישראל, במטרה להשקיע ולקדם את החדשנות בתחום הביו-רפואה בישראל. כיום מארחת החממה מספר חברות סטארט אפ חדשניות. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.
Merck מעסיקה כיום כ-400 עובדים בישראל: בירושלים וברחובות (סיגמא, פתרונות מעבדה), ביבנה (אינטר-לאב), בהרצליה (מרק סרונו, שיווק תרופות) ובקרית גת (ורסום, חומרים אלקטרוניים ופתרונות למוליכים למחצה).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.