באדיבות האקריו
באדיבות האקריו
באדיבות האקריו
באדיבות האקריו
הודעה לעיתונות

כך תגנו על המידע שנמצא בתוך המובייל שלכם

הפריצה אל המובייל שלכם הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים.
סקרים שונים שנערכו בשנה האחרונה העלו כי הישראלים לא פועלים על מנת להגן על הנייד שלהם. מומחי חברת 'האקריו' המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההייטק, המחשוב וטכנולוגיית המידע, כתבו כמה צעדים פשוטים שעליכם לעשות על מנת להגן על המובייל שלכם:

טלפונים סלולאריים תופסים נתח נכבד מתשומת הלב שלנו. וואטסאפים, אפליקציות, מיילים ושיחות טלפון מכתיבים את השגרה שלנו ואנחנו הופכים לתלויים בהם. החשיפה המרובה ליישומים אלה עלולה להיות גם מסוכנת משום שהמכשירים שלנו מהווים יעד לפגיעה של האקרים שמעוניינים במידע הנמצא ברשותנו. הכוונה היא לאותם פרטים אישיים רגישים או נתונים כלכליים שהאקרים יכולים לעשות בהם שימוש לרעה.
למרבה הצער, ההאקרים משכללים את שיטות הפשיעה שלהם ובדרך כלל מקדימים בצעד אחד או שניים את חברות המובייל שמוציאות עדכוני אבטחה.
למרות זאת רובנו לא עושים מאמצים מינימאליים על מנת להגן על הטלפון הנייד שלנו. רשלנות, חוסר מודעות או תחושה ש-"אין באמת מידע חשוב שיכולים לגנוב לי" הן בדרך כלל הסיבות הנפוצות לזה שהטלפון הנייד שלנו מופקר.
אולי תופתעו לגלות, אבל רוב הפתרונות הקיימים לא מצריכים יכולת טכנולוגית יוצאת דופן מצדכם. ואם תחליטו להקדיש כמה דקות ליישם אפילו חלק מהם, תוכלו להגן בצורה הרבה יותר טובה על המכשיר שלכם.
לכן החלטנו לתת לכם כמה עצות יעילות שכדאי לכם ליישם.
עדכנו גרסה באופן קבוע
פעמים רבות עדכוני הגרסה קשורים למערכת האבטחה של המובייל. לכן אם קיבלתם התראה לעדכן הגרסה, כדאי לאפשר את העדכונים. ככל שתדחו זמן רב יותר את העדכונים, צעד זה יגדיל את הסיכון שהמכשיר שלכם ייחשף לפריצות שיכולתם להימנע מהן.
סיכון דומה קיים גם באפליקציות השונות המותקנות במכשיר. גם הן בדומה למערכת ההפעלה עלולות לשמש יעד למתקפה של האקרים המנצלים פרצות אבטחה. לכן מומלץ לאפשר את העדכונים שהאפליקציה מציעה לכם לערוך ובכך להקטין את הסיכון לפגיעה.
אל תמסרו פרטים רגישים
לא פעם האקרים מצליחים לפגוע במכשיר שלכם באמצעות התחזות למוסדות מוכרים כמו בנקים, חברות ביטוח ואתרי סחר תוך שליחת הודעות בוואטסאפ, מייל או סמס. מטרתה של התחזות זו הנעשית בידי ההאקרים היא לקבל גישה אל המכשיר ולפגוע בכם באמצעות המידע הקיים במכשיר. זכרו כי לא סביר שהבנקים או ארגונים אחרים ישלחו מיוזמתם בקשה להזין פרטים חסויים. זה הזמן לגלות חשדנות ולא למסור מידע כזה.
השתמשו במנגנוני נעילה
כל טלפון חכם מציע כיום אפשרויות נעילה: קוד ספרתי פשוט, נעילה באמצעות תבנית, סורקי טביעות אצבע ואפילו סורקי פנים. אם חלילה הטלפון שלכם ייגנב או יגיע לידיים הלא נכונות, שיטות נעילה אלה ייקשו מאוד את הפריצה שלו. למרות זאת חשוב לזכור שגם שיטות הנעילה הכי מתקדמות הן לא מושלמות – אבל בכל מקרה ברור שעדיף שתנעלו את המכשיר שלכם על פני האפשרות להשאיר אותו פרוץ.

התקינו אנטי וירוס
התקנה של אנטי-וירוס תיתן למכשיר שלכם עוד שכבה של הגנה מפני אפליקציות זדוניות, וירוס או קישורים חשודים. בחנויות האפליקציות תוכלו למצוא הרבה מאוד אנטי וירוסים איכותיים בחינם. מומלץ לבחור באנטי וירוסים של חברות ידועות ומוכרות כמו McAfee, ESET, .Nortonהסיבה היא שלעיתים גם אפליקציית אנטי וירוס עלולה להתגלות כאפליקציה זדונית ולכן כדאי לבחור רק בחברה מוכרת.

התקינו אפליקציות מחנויות רשמיות
הורידו אפליקציות רק מחנויות האפליקציות הרשמיות (Google Play, App Store). זכרו כי אפליקציות זדוניות יכולות להכיל וירוסים, תוכנות ריגול ותולעים. חשוב לדעת כי גם בחנויות רשמיות יש המון אפליקציות זדוניות לכן כדאי שתעשו גם את הצעד הבא: בדקו תמיד אלו הרשאות מבקשות האפליקציות שאתם מתקינים. כך תשמרו על הפרטיות שלכם.
אם אפליקציה דורשת הרשאות עודפות עדיף לא להוריד אותה בכלל. חפשו אפליקציה דומה שעושה את אותה פעולה אבל לא דורשת את כל אותן הרשאות. בנוסף מומלץ מפעם לפעם לעבור על ההרשאות של אפליקציות שהורדתם בעבר כדי לבדוק שהן לא עברו עדכון המסכן את הפרטיות שלכם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עידן בץ יחסי ציבור.