תמונה של מיכל גבע. קרדיט: סמדר כפיר
תמונה של מיכל גבע. קרדיט: סמדר כפיר
חזון המכונית החשמלית
חזון המכונית החשמלית
הודעה לעיתונות

מחקר חדש: החשיבה של הצרכנים מאחורי רכישת רכב חשמלי שונה מזו שקודמת לרכישת מכונית מונעת בנזין

על פי מחקר חדש שערכה חברת האוטומוטיב HARMAN, 77% מהאוכלוסיה הגלובלית מוכנה לאמץ מכוניות חשמליות. בפריסה הגיאוגרפית, בולטת הנכונות הגבוהה במיוחד של הנהגים הסינים – 93% מהם מוכנים לרכב חשמלי והמניע הבולט למעבר למכוניות חשמליות הוא הדאגה לסביבה

מחקר חדש של חברת האוטומוטיב HARMAN, מעריך כי הכניסה המהירה לעידן המכוניות החשמליות וההתגייסות של היצרנים, התעשייה כולה והצרכנים לאימוץ טכנולוגיות ״חשמול כלי רכב״, ישנו גם את חוויית הנהגים והנוסעים. להערכת הדו״ח, שהופק על ידי ועדה מייעצת שהקימה HARMAN, בה לקחו חלק יצרני רכב, ספקי ומובילי תעשיית הרכב העולמית, העתיד החשמלי משפיע בצורה שונה על צרכנים ברחבי העולם וכך גם קצב ההתקדמות שלו שונה ממדינה למדינה. נקודות המוצא שהנחו את המחקר: קצב האימוץ של מכוניות חשמליות רק הולך ומתגבר ותשתית הטעינה, בסופו של התהליך, תדביק את רמת הביקוש מצד הצרכנים.

״המחקר שלנו מראה שתהליך החשיבה מאחורי רכישת מכונית חשמלית שונה ועמוק בהרבה מהגישה הננקטת בעת רכישת רכב מסורתי מונע דלק״, אומרת מיכל גבע, מנכ"לית HARMAN ישראל. ״לצרכנים לוקח יותר זמן לחקור בקפידה את האופציות שהשוק מציע להם... הם גם לוקחים זמן נוסף כדי לקבל החלטות לבחירה מושכלת בין כלי רכב חשמליים ונוטים לדרוש נסיעות מבחן ארוכות על הרכב שבחרו לפני שהם מתחייבים – זאת בהתחשב במחזור החיים הארוך יותר שמציעים רכבים חשמליים בהשוואה לעמיתיהם המונעים בדלק״.

על פי המחקר החדש, 77% מהאוכלוסיה הגלובלית מוכנה לאמץ מכוניות חשמליות. בפריסה הגיאוגרפית, בולטת הנכונות הגבוהה במיוחד של הנהגים הסינים – 93% מהם מוכנים לרכב חשמלי, לעומת 60% בארה״ב ו-76% באירופה. ״נתון מעניין נוסף הוא שהמניע הבולט בשלוש הטריטוריות שנבדקו למעבר למכוניות חשמליות הוא הדאגה לסביבה״, אומר גבע. ״מניעים נוספים הם: עלויות תחזוקה ותפעול נמוכות יותר, חידושי הטכנולוגיה בתא הנהג ואפילו הטבות המס לרוכשים״.

הדו"ח מספק גם תובנות לגבי החסמים שעדיין קיימים כדי להשיג אימוץ מלא של כלי רכב חשמליים. "הנושא המרכזי שצריך להתגבר עליו הוא המשך הפיתוח, הפריסה וההטמעה של תשתיות טעינה במרחב הציבורי, כדי לתמוך בעלייה הבולטת בצורכי הטעינה," אומרת גבע. "הצרכנים כיום מודעים לנושא ובהחלט מביעים במהלך המעבר, חששות הקשורות במגבלות הטווח שמציע כיום טרנד אימוץ המכוניות החשמליות״.

גבע מעריכה כי חדשנות ממוקדת צרכן שתספק חווית שהייה חדשה ברכב, היא קריטית לעתיד המכוניות החשמליות. צרכני חשמליות מחפשים ׳חוויות׳ טובות יותר כעת מאי פעם והם יכולים גם להעריך פתרונות חדשניים. ״יש כאן מקום להזדמנויות עסקיות חדשות גם ליצרנים ולכל התעשייה שמסביב להם. כלי רכב חשמליים הם ספינות דגל לטכנולוגיה חדשה. מבחינת HARMAN אנו בהחלט מזהים כאן דרישה חזקה יותר לעדכוני OTA (טכנולוגיה שמפותחת בישראל) הן לכלי רכב חשמליים והן לתחנות הטעינה״.

עם כל הבעיות שעוד צריך להתגבר עליהן, המחקר מעלה עובדה מכרעת אחת: "זה לא עניין של ׳אם אימוץ מכוניות חשמליות ישנה את תעשיית הרכב׳, אלא ׳מתי יתרחש השינוי׳. ככל שגורמים סביבתיים ממשיכים ללחוץ לכיוון אימוץ נרחב יותר של רכבים חשמליים, ההעדפות הצרכנים משתנות וגם החוויות וההתנסות שלהם ברכב יהיו חייבות להשתנות כדי שיתאימו לצרכים החדשים״.

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דוניצה תקשורת.