מפרסם: עידן בץ יחסי ציבור
תאריך: 21/12/2021 09:42
נושא: בריאות
א.א. אורטופדיה צילום צעד הפקות
א.א. אורטופדיה צילום צעד הפקות
א.א. אורטופדיה צילום צעד הפקות
א.א. אורטופדיה צילום צעד הפקות
א.א. אורטופדיה צילום צעד הפקות
א.א. אורטופדיה צילום צעד הפקות
הודעה לעיתונות

מדרסים – הקשר לאורח חיים בריא

מדרסים – הקשר לאורח חיים בריא
באדיבות מומחי א.א אורטופדיה רשת מכוני אורטופדיה להתאמת מדרסים בהתאמה אישית

[[מדרסים משמשים כבר עשרות שנים לשיכוך כאבים בכפות הרגליים ומסייעים בריכוך הדריכה על כף הרגל, הנתונה ללחץ מתמיד. השימוש במדרסים החל עוד במאה ה - 19 ומאז עבר אבולוציה לאורך השנים, בהתאם לשינויים בתרבות, טכנולוגיה ובאורח החיים. המדרס הראשון שהופיע לראשונה ב-1845 היה עשוי מרצועו]]ת מתכת שהונחו בתוך הנעליים ומטרתם היתה להקל על פתולוגיות ועיוותים בכף הרגל.

כיום, עם התפתחות המדרסים ותחום האורתופדיה בכלל, ניתן לומר כי כל אדם זקוק למדרסים. השימוש במדרסים יכול לשנות את החיים, לשפר את איכות החיים בטווח הקצר והארוך , מאפשר טיפול בכאב ואף עשוי להפחית כאבים אופציונאליים שעלולים להופיע עם הגיל, ועם שחיקת הסחוסים הטבעית שחווה הגוף במשך הזמן.

יש כמה סיבות להפוך את המדרסים לחלק בלתי נפרד מהחיים, ולא רק עבור מי שסובל מכאבים, אלא, גם כתמיכה בכף הרגל במטרה למנוע כאבים באזורים אחרים בגוף. מדרסים מספקים תמיכה ליותר מ - 20 עצמות ומעל 100 שרירי כף הרגל, שהם הבסיס לעמידה, הליכה ולכל פעילות של הגוף. מדרסים בהתאמה אישית תומכים בשלוש הקשתות הנוצרות ממבנה עצמות כף הרגל: רוחבית, אורכית (מדיאלית) וחיצונית (לטרלית). שלושתן מספקות בסיס יציב וחזק לגוף. תמיכה טובה בכפות הרגליים תאפשר יציבה נכונה והפחתה בכאבי גוף אחרים שעלולים להופיע במהלך החיים. מדרסים יכולים לשפר את ביצועי ספורטאים בענפי הספורט השונים, ואף להקטין את הסיכון להיפצע. מחקרים גם מראים כי מדרסים נכונים לסוג הספורט יכולים להגביר את יכולת הניתור, הכוח הפיזי ולשפר את האיזון.

מהי פרונציה או סופינציה, הגורמת למתח בחלקי גוף אחרים?
פרונציה, מצב בו כף הרגל פונה פנימה, ועלול לייצר לחץ בברכיים, בגב התחתון ובמיוחד בכף הרגל. סופינציה, מצב בו כף הרגל פונה החוצה, גם כאן יופעל לחץ רב על הסחוסים בברכיים ואולי אף בגב התחתון.
למעשה, לספורטאים עם פרונציה או סופינציה לא מטופלת, קיים סיכון גדול יותר לסבול מפציעה בברך. מדרסים משפרים את יציבת הגוף. כאשר המנח לא תקין מופעל לחץ רב על אזור מסוים בסחוסים וגורם לשחיקה שלהם, ובהמשך לכאבים חזקים. תיקון מנח כף הרגל באמצעות מדרסים והבאת כפות הרגלים למנח נורמלי, משפיע ומתקן את יציבת הגוף כולו.
הפחתת הכאבים בכף הרגל: עמידה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת - המדרסים מספקים תמיכה לכף הרגל, יכולים לשפר את איכות חיים ולגרום להרגשה טובה יותר החל מהפחתת הכאבים בכף הרגל, ועד להתמודדות עם כאבי גב ועוד.

איך שומרים על המדרסים לאורך זמן?
לרוב, מדרסים אמורים להחזיק מעמד ולטפל עד 4 שנים. לעיתים, אפילו אף יותר, בהתאם למשקל הגוף ולסוג הפעילות. להלן מספר עצות שיעזרו לכם לשמור על המדרסים יעילים לאורך זמן:
 אין לכבס או לייבש מדרסים במכונת כביסה או במייבש .
 אין להשאיר את המדרסים ברכב חם (בשמש).
 ניתן לנקות את המדרסים עם מגבון לח בהתאם לצורך. ייבוש עם מטלית יבשה ושהייה בצל, באוויר, עד ליבוש מלא. לאחר מכן יש להחזיר אותם לנעליים.
 במידה והמדרסים נרטבו, יש להסיר אותם, לנגב ולייבש בצל, באוויר הפתוח.
[
https://www.aa-orthopedics.co.il/ ]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עידן בץ יחסי ציבור.