כריכת הספר - "שבע – רעיונות כלכליים וחברתיים בהשראת השנת השמיטה"
כריכת הספר - "שבע – רעיונות כלכליים וחברתיים בהשראת השנת השמיטה"
הודעה לעיתונות

"שבע – רעיונות כלכליים וחברתיים בהשראת השנת השמיטה" ספרו החדש של היזם החברתי, אהרן אריאל לביא, יוצא כעת לאור!

הסופר והיזם החברתי, אהרן אריאל לביא, יוצא לאור עם ספרו החדש לאחר ההצלחה של ספרו הראשון והרצאות רבות בארץ ובעולם על אודות, כלכלה, חברה ויהדות.

הספר החדש הוא הנסיון הראשון לפרש את מסורת השמיטה העתיקה באופן מקיף הנוגע בסוגיות יסוד בכלכלה ובחברה בנות זמננו: קיימות, קהילתיות, שוק העבודה, משבר החוב ועוד. הספר מביא מקורות עתיקים ופרשנות מסורתית, לצד ידע ותובנות מחזית המחקר המדעי. הוא מציע לקהל המשכיל הרחב הזדמנות ייחודית להתבונן על האופן בו חכמה עתיקת יומין יכולה לסייע לנו להתמודד עם אתגרי השעה.

לספר שני חלקים עיקריים:
החלק הראשון – "השמיטה מאז ועד היום" – מסביר בצורה פשוטה וקולחת כיצד התפתחו השמיטה והיובל לאורך הדורות, כיצד השתנתה פרשנותם ואיפה הם נמצאים היום, בארץ ובעולם.
החלק שני – "השמיטה מכאן ולאן" – הוא חלקו העיקרי של הספר, ועיקר החידוש שלו. חלק זה מזקק את העקרונות המחשבתיים והרוחניים שמאחורי השמיטה והיובל, ומשתמש בהם כמקור השראה להתמודדות עם סוגיות בחזית השיח הכלכלי: משבר החוב הלאומי במערב, שוק העבודה התזזיתי, משבר הקורונה, הקריסה הצפויה של הביטוח הלאומי ועוד.
בניגוד לדעה הרווחת, לפיה השמיטה הייתה (ויכולה לשוב להיות) מעין שנת שבתון אוטופית ונפלאה, לביא טוען שהשמיטה הייתה למעשה שנת משבר מתוכנן. השמיטה היא מעין מנגנון חינוכי נגד אופטימיות היתר של האדם והיא באה להזכיר לנו דבר פשוט אבל חשוב: משברים אינם רק חלק מהחיים, אלא במידה רבה אחד המנגנונים המאפשרים את התקדמותם. במקום לדמיין שוב ושוב עולם חופשי ממשברים, ולהתאכזב מחדש בכל פעם שהם מגיעים, עדיף לנו לנסות להטמיע באופן מובנה מחזורים דמויי-משבר, ידועים מראש ותחומים בזמן.
המספר שבע, מסמל ביהדות מחזורים על ציר התקדמות מסויים, מעין ספירלה. המספר הזה היה משמעותי גם בחייו של הכותב, אהרן אריאל לביא, שחזר בתשובה לאחר תהליך ארוך בן שבע שנים. בניגוד לבעלי תשובה רבים, הוא לא נטש את עולמו הקודם מאחוריו אלא להיפך, עמל כדי ליצור חיבורים. בחמש-עשרה השנים האחרונות הוא כתב רבות על אודות יהדות, כלכלה, סביבה וחברה ואף פרסם ספרים בנושא (בעברית בשנת 2008 בהוצאת ראובן מס, ובאנגלית בשנת 2016 בהוצאת קונטנטו נאו). במקביל, הוא לקח חלק פעיל בתנועת הקהילות המשימתיות בישראל, והקים תנועה דומה של קהילות משימתיות בתפוצות.

לראיון עם אהרן אריאל לביא מוזמנים ליצור קשר עם עידו רבינוביץ', מצוות קונטנטו נאו, בטלפון: 054-7577048
או ישירות עם אהרן אריאל לביא בטלפון: 050-4734513

מתוך ההמלצות בשבחי הספר "שבע: רעיונות כלכליים וחברתיים בהשראת שנת השמיטה":

"לביא משרטט דרך בה תוכל השמיטה להיות בעלת השפעה ממשית על הפרט, החברה והעולם".
דניאל טאוב, לשעבר שגריר ישראל בבריטניה

"זכה הרב אהרן אריאל לביא להביא לנו שולחן ערוך מלא כל טוב, הדן בסוגיות האלה, ומציע דרכים מגוונות המאפשרות לממש חלק מיסודות השמיטה בזמן הזה".
הרב יובל שרלו

"בכתיבה יש ממדים של ישירות מלווה בניסיונות אישיים ונגיעות מכלילות המבוססות על נתונים ועובדות. השילוב הזה יוצר ספר ייחודי הן בצורתו והן בתוכנו".
ד"ר שרה שדמי, המרכז לבינוי קהילה

"צורת החשיבה שמוצגת בספר זה איננה שגרתית, לא בשדה הספרות הדתית ואף לא בשדה הספרות הכלכלית, ודווקא משום כך היא עשויה לאפשר מחשבה רעננה שאולי אף תסייע במציאת פתרונות מעשיים".
הרב יהודה אלטשולר, ראש המכון הגבוה לתורה

״כמו בשורת השבת לעולם העתיק, בשורת השמיטה המחודשת היא אחת המתנות הגדולות שהעם היהודי יכול להעניק לעולם במאה ה-21. הספר המשובח של אהרון אריאל מניח את התשתית ההכרחית למהלך הזה״.
יוסי צוריה, יזם היי-טק

"ספר גדוש ברעיונות מקוריים ומעניינים שמיישמים את עקרונות השמיטה על הכלכלה והחברה בימינו".
ד"ר הודיה למפרט, כלכלנית

אודות הכותב:
אהרן אריאל לביא, יליד 1982, נשוי לליאת, ואב לכרם, פרדס, טנא, נגב ויובל. יזם חברתי המאמין שקהילות ורשתות הן המפתח לעיצוב המציאות בדור הבא, ושניתן לשאוב השראה מהיהדות לכל תחומי החיים, ולהיפך. בעל תארים אקדמיים בתחומי הכלכלה, הגיאוגרפיה וההיסטוריה והפילוסופיה של המדע, וכן הסמכה לרבנות. כותב כעת את עבודת הדוקטורט שלו על אודות ההיסטוריה והתפקיד של השמרנות היהודית ביחסי ישראל והתפוצות. היה חבר במספר מכוני מחקר העוסקים בתפר שבין יהדות ומדיניות ציבורית, עמית בקרן תקווה וחבר ברשת ROI. ספרו הקודם, "על הכלכלה ועל המחיה", עסק בתרומת המחשבה היהודית למחשבה הכלכלית. כיום מנהל לביא את מיזם "הקהל", החממה לקהילות משימתיות בתפוצות, אותו ייסד ב-2014, בשיתוף הארגון Hazon ומשרד התפוצות. הוא חי עם משפחתו במושב שובה שבעוטף עזה, ובזמנו הפנוי משמש גם כמדריך ומתחרה ברכיבת אופני הרים.

הקליקו כאן על מנת לצפות בראיון של הסופר, אהרן אריאל לביא, באולפן הטלוויזיה הדיגיטלי של קונטנטו נאו יחד עם המו"ל, נתנאל סמריק: https://youtu.be/iUvmyvwvZgQ

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow.