מפרסם: עידן בץ יחסי ציבור
תאריך: 30/12/2021 14:47
נושא: קריירה
הודעה לעיתונות

'האקריו' מדווחת: "שיא כל הזמנים וזינוק של 100% בהשמות להייטק בשנה האחרונה. הסייבר ואבטחת המידע בראש"

כבר לא בוגרי 8200 בלבד: עלייה בפשיעת הסייבר, הזדמנויות תעסוקתיות חדשות, יותר סטודנטים לומדים 'מרחוק'. ההשמה בתחום הסייבר מכה את התחזיות.

אורלי אפשטיין, סמנכ"לית מחלקת ההשמה והגיוס הטכנולוגי בחברת HackerU, המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההייטק והדיגיטל מוסרת: ב-2021 חלה עלייה משמעותית בביקוש לבוגרי קורסים בתחום סייבר ואבטחת מידע. זאת לצד עלייה משמעותית בהשמות של כלל בוגרי קורסי ההייטק השונים. מהבדיקה שערכנו עולה כי המגמה של עלייה באחוזי ההשמה קיימת בכלל מקצועות ההייטק וקיימת גם עלייה של 87% בביקושים לכלל קורסי ההייטק השונים."
"לא זאת בלבד, השנה לעומת אשתקד הוכפלה (מעל 100%) כמות ההשמות של בוגרי האקריו. מדובר בעלייה משמעותית והכי גבוהה שהייתה אי פעם - שנת שיא מאז הקמתה". מוסיפה אפשטיין.

תחום הסייבר שהפך לבועה השמורה לבוגרי יחידת 8200 וצעירים ובוגרי אוניברסיטאות מתחום הייטק והמחשבים, נפרץ! הפעם לא מדובר בפריצה דוגמת הפריצה למחשבי ביה"ח הלל יפה, אם כי בפתיחת העיסוק בתחום לאוכלוסיות חדשות שעד כה לא היו חלק מהאקו סיסטם המקצועי.

מה הוביל לזינוק באחוזי ההשמה?
קודם כל למידה בזום. הלמידה בזום שנכנסה לחיינו בעקבות הקורונה כפתרון לסגרים והצורך בריחוק חברתי, הוכיחה שהיא כאן בכדי להישאר. היתרון הוא ברור: יש יותר מקום למשתתפים בשל מעבר קורסים לזום המאפשרים לימודים ללא הגבלת מקום.

בנוסף, שוק העבודה התאושש לאחר קיפאון עמוק במשק, ויש יותר משרות פנויות המחכות לאיוש.
הגידול במספר המשרות בהייטק נכון במיוחד לתעשיית הסייבר, משום שהמעבר לעבודה מהבית הביא גם לגידול חד בניסיונות הפריצה של האקרים. קל להיזכר בכמה מקרים בולטים אפילו בשנה האחרונה בלבד, של פריצות שבוצעו בידי האקרים וזכו לחשיפה רחבה בחדשות וברשתות החברתיות.

ואיך לא נתייחס לעניין השכר? הרי משכורת היא עניין משמעותי מאוד בכל שינוי מקצועי.
אז כמה מרוויחים בתחום הסייבר ואבטחת המידע? כמו בכל תחום בעולם, יש כל מיני פרמטרים. באופן כללי עובדי סייבר מתחילים משתכרים משכר הנע כ-10-12 אלף שקלים לחודש לאחר שנת ניסיון אחת. לאחר כחמש שנים במקצוע מגיעים לשכר בין 20-30 אלף שקלים לחודש, כאשר עובדים מנוסים במיוחד יכולים להגיע גם לשכר של כ- 45 אלף שקלים לחודש.

מעבר למספרים עצמם כדאי להדגיש היבט נוסף, שנכון להייטק בכלל ולסייבר בפרט. מספר השנים בתעשייה הוא לא ממש רלוונטי. חשובה הרבה יותר המיומנות. במקרים רבים, עובדים בתעשיית הסייבר 'קופצים' במדרגות השכר שלהם הרבה יותר מהר. היכולת הגבוהה של העובדים היא הפרמטר המרכזי בעלייה בשכר.

עם המעבר של המשק כולו לעבודה מרחוק והתפתחות העולם הטכנולוגי נראה שפשיעת הסייבר רק תלך ותגבר למרבה הצער. חברות וארגונים כמו הלל יפה, שירביט ואטרף חוו פריצות למאגרי המידע שלהן שסיכנו מידע רגיש שחשיפתו גורמת נזק רב. לכן ניתן לומר בוודאות גבוהה שהביקוש לתחום רק יגדל בעתיד.

לדברי אורלי אפשטיין, סמנכ"לית מחלקת ההשמה והגיוס הטכנולוגי בהאקריו:
"מסלולי הלימודים אצלנו מתאימים גם לחסרי רקע, כך שבתחילת הקורס מלמדים את היסודות והאלמנטים החשובים בתחומי המחשוב, הרשתות ורק לאחר מכן מתקדמים אל יסודות אבטחת המידע. היתרון המרכזי הוא שכבר בסיום הלימודים ניתן להשתלב בחברות מובילות בתעשיית ההייטק. כדי להשתלב בהצלחה בתחום נדרשים הסטודנטים לאוריינטציה טכנית גבוהה וכן לרמה טובה של שליטה בשפה האנגלית. לכן, למרות שאין דרישת סף לקבלה לקורס חשוב שהיכולות האלה יהיו קיימות".

"מחלקת ההשמה שלנו נמצאת בקשר ישיר עם חברות הייטק שונות בתחום הסייבר. צוות ההשמה פועל מתוך תחושת שליחות ורצון לסייע לבוגרים. כל בוגר אשר סיים את הקורס עובר ליווי מקצועי על ידי צוות ההשמה. כבר בסיום הקורס הבוגר עובר סדנא הכשרה אל עבר הקריירה המקצועית".

"בנוסף הבוגר גם מקבל הכשרה אישית כיצד להציג את עצמו בצורה טובה, ממה כדאי להימנע ואיך לשווק את עצמו ברמת האישית והמקצועית בצורה הטובה ביותר. בסוף, אלו הצעדים שעושים את ההבדל ואנו רואים זאת בתקופה הנוכחית. לכן זו הסיבה שבסיום הקורס אנו מתחייבים למציאת עבודה".

בשורה תחתונה, הביקוש לעובדי סייבר בשוק העבודה הולך וגדל. המציאות הזו מאפשרת למועמדים חסרי ניסיון להשתלב בתחום ולהתפתח בו. לכן כל עובד מיומן שישתלב בתעשייה יוכל להגיע רחוק מאוד מבחינה מקצועית וליהנות משכר גבוה מאוד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עידן בץ יחסי ציבור.