ליליאנה קליינר
ליליאנה קליינר
ליליאנה קליינר
ליליאנה קליינר
ליליאנה קליינר
ליליאנה קליינר
הודעה לעיתונות

"שירת אינאנה"-תערוכת יחיד לאמנית ד"ר ליליאנה קליינר

שירת אינאנה – תערוכת יחיד לאמנית ליליאנה קליינר
בגלריה לאמנות שבטית & אמנות ישראלית

פתיחה חגיגית : יום שישי, ה-20.5.2022 , בשעה 12:00
רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב
אוצרות התערוכה:
ד"ר גליה דוכין- אריאלי, מיכלי אדלר

ד"ר ליליאנה קליינר היא אמנית חזותית , מטפלת יונגיאנית המתמחה בניתוח חלומות וחקר מיתולוגיה נשית. בעבודתה וחייה היא מגשרת תרבויות ויבשות, חותכת גבולות ותוויות ומביאה חזון של תרבות כלל עולמית ותחיית קדושת הנשי.
עבודותיה המופלאות של ד"ר קליינר מוקדשות בתערוכה זו לאינאנה היא האלה השומרית המדהימה. זו אלת האהבה והמלחמה ששיחקה תפקיד מרכזי בתודעה הפופולארית של רוב העמים הקדומים במזרח התיכון. לימים נודעה אינאנה כאלה אישתר באכד וענת בכנען. סיפוריה של אינאנה נחרטו על חימר לפני כ-6000 שנה, נמצאו בעיראק במאה העשרים ותורגמו לאנגלית וגם לעברית. הסיפורים נכתבו לפני התנ"ך והקוראן בתקופה מכריעה בהסטוריה של הציויליזציה בה דרך חיי הנוודות התחלפה בהתישבות החקלאית .וכך רוחניות האלה של החברות המטריאכליות הנוודיות שחיו בהרמוניה וייראה מפני הטבע הושמדה על ידי השתלטות המונותיאיזם הפטריאכלי וכיבוש הטבע הפראי לצרכי האדם.
הנשיות הקדושה עדיין קיימת בטבע הפראי היכן שיד האדם עוד לא אילפה ואנסה את אמא אדמה לצרכיו ולניצולו. כאשר אנו חוווים את הטבע בעוצמתו הפראית וביופיו עולה בנו הרצון לקוד לו ביראת כבוד ולהרגיש בענווה עמוקה שאנו רק חלק מזערי מהיקום המופלא.
בסיפוריה של אינאנה קיים פוטנציאל לעורר בנו כוחות חדשים. חוכמתה העתיקה יכולה לגעת ברגשות ובתובנות שנקברו עמוק בתת-מודע הקולקטיבי שלנו במשך דורות ולעורר את הידע העצמי הנדרש לשינוי בר-קיימא מן השורש. דרכה של אינאנה מציעה נתיב של אינטגרציה פנימית-אישית והשתתפות של כל החיים עלי אדמות. אינאנה מביאה מסר של ריפוי לליבנו הפצוע ופותחת דלתות חדשות לתודעה של שלמות.
ד"ר קליינר הקדישה עשור מחייה לחקר דמותה המופלאה של האלה השומרית.לדבריה - התערוכה מוקדשת לאינאנה המייצגת את השלמות לפני שהושרש הפיצול הפטריאכלי, "פרוצה או אשה טובה". " אני מקווה שהיצירות שלי יעוררו מקום לא מודע בקרב נשים ויזכירו להן תקופות שבהן היה הגוף הנשי מקודש ומחובר לטבע, לרוח ולאדמה והאשה הייתה שייכת לעצמה ולא לאף גבר" .
באמצעות ציוריה מנסה קליינר להשיב את הרוחניות לתוך החומר ואת החושניות, החוזק והשמחה לגוף הנשי.
הגלריה לאמנות שבטית & אמנות ישראלית מרכז בעלי המלאכה 13 בתל אביב. טל' 055-9230022

נעילה 18.6.2022

שעות הביקור בתערוכה :
ימי שלישי עד חמישי מ-11:00 ועד 19:00
וביום שישי ובשבת מ-10:00 עד 14:00

055-923-0022טלפון הגלריה :

ליליאנה קליינר אתר האמנית:
http://lilianakleiner.com/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.