לורה פנחס
לורה פנחס
לורה פנחס
לורה פנחס
לורה פנחס
לורה פנחס
הודעה לעיתונות

פיסול אפריקאי בתערוכת היחיד של האמנית לורה פנחס

– תערוכת יחיד לאמנית לורה פנחס MyCongo

בגלריה לאמנות שבטית & אמנות ישראלית

פתיחה חגיגית : יום שישי, ה-24.6.2022 , בשעה 12:00
רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב
אוצרות התערוכה:
שלי רשקס ונילי ויצטום - Artodo
שנים רבות לורה ומשפחתה חיו בקונגו שבאפריקה. לורה כאישה צעירה, מאוד הושפעה עמוקות מהמקומיים והאינטראקציה היומיומית עמם יצרה אצלה חוויות שנצרבו בה והפכו לחלק ממנה.
היא הביאה עימה לישראל את המלבושים, המסורת, התרבות המקומית ותפיסות החיים שצברה במהלך שנות שהותה במקום.
ההשפעות מקונגו באות לידי ביטוי במנעד עבודותיה המוצגות בתערוכה MYKONGO.
שם התערוכה נגזר מתוך השילוב הנדיר שבו מצאה עצמה לורה. החיים הובילו אותה למחוזות רחוקים בעקבות האהבה, והיא ברגישות והבנה לסיטואציה החדשה בחייה, הצליחה ליצור עבורה ועבור משפחתה חיים מלאי עניין בתוך הקהילה הישראלית ובתוך הקהילה המקומית ושתיהן יחד הפכו לבית הראשון בחייה. בביתה דרך קבע היו פעילויות ששיתפו את המקומיים כחלק אינטגרלי מהחיים במקום, מה שיצר שיתוף פעולה ולמידה הדדית שהיוו את הבסיס להמשך יצירתה.
את לורה הכרנו בארץ בסטודיו סקולטורה לאחר שחזרה מאפריקה, אישה צנועה, ענווה, דומיננטית ומלאת מרץ. בחכמה יתרה כבשה את לב כולם, ובדרכה השתלבה כאילו הייתה פה מאז ומעולם.
היא החלה את מסע היצירה בתחום הפיסול בהדרכתו של הפסל דוד פאר.
המסע החל בניסיון למצוא את הסגנון וכתב היד האישי שלה, היכולת היצירתית והביצועית של לורה הביאו אותה לרמת ביצוע וירטואוזית ומרשימה.
תוך כדי תהליך התגבשו והבליחו אצל לורה השפעות החיים מאפריקה.
וב-10 השנים האחרונות יצרה גוף עבודות מרשים המתאפיין בשפה אינדיבידואלית הבאה לידי ביטוי בפסליה המזדקרים באצילות לגובה ויוצרים תחושה של ריחוף ונוכחות ארצית בו זמנית.
העובדה שלא נולדה שם, לא הפריעה לה להביא למחוזותינו את המראות הטבעיים של המקומיים. הקשר והאהבה של לורה למקום, איפשרו לה ליצור רקמה אנושית נאמנה לרגשותיה הפנימיים.
לורה, כמו יוצרים רבים מהמאה ה-20 אשר יצרו מתוך השפעות סביבתיות סדרות או השתמשו בחומרים מסוימים כדי לבטא את עצמם, החלה בדרכה שלה להביא לתודעתנו סגנון חיים שונה. ביצירותיה, דרך סדרת הפסלים, היא מנסה להביע את פשטות החיים מתוך אמונה שאלה הם המרכיבים של גן העדן הפרטי שלה, ובמקביל היא מעוניינת להנגיש את החוויה היצירתית לצופה דרך העיניים שלה.
הצורות המתהוות תחת שרביטה של לורה מושפעות מאמנים שסללו דרך חדשנית בעולם האמנות כמו האמן גוגן שנסע לטהיטי וחשף אותנו לעולם חדש של אפשרויות.
לורה מבחינתנו היא אמא אדמה, גאיה במיתולוגיה היוונית, יוצרת את פסליה מן האדמה.
באמצעים קונבנציונלים בעזרת קונסטרוקציה וחימר בונה את היצירות הצומחות תחת ידיה ומתגבשות לכדי דמויות אותנטיות עשויות ברונזה, הנוצרות בהפשטה ומתרחקות מתיאור נטורליסטי.
ההפשטה יוצרת עולם עשיר ומתעתע המאתגר את הצופה להשתמש בדמיונו כדי להשלים את החסר.
האותנטיות והאצילות בפסליה של לורה שהם אנטיתזה למבט המערבי, ממחישים את הראשוניות של האנושות על הפלנטה כאילו זה עתה נבראו כאדם וחווה.
בעוד שמקבץ הפסלים מתמזג ויוצר מייצב המדמה את סיפור "יציאת מצרים" ומהוו תזכורת לחיים שקדמו לאבולוציה ההתפתחותית של האנושות שהתרחקה מאה שנות אור מהשורשים של טבע האדם והבריאה.
העולם הקפיטליסטי החומרי נדחק החוצה מהגלריה השבטית ואת מקומו תופס עידן הטבע האנושי הבראשיתי בהתגלמותו.

נעילה 20.7.2022

שעות הביקור בתערוכה :
ימי שלישי עד חמישי מ-11:00 ועד 19:00
וביום שישי ובשבת מ-10:00 עד 14:00

055-923-0022טלפון הגלריה :

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.